پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، باشگاه تراکتور تبریز در پرونده آنتونی استوکس محکوم به پرداخت ۴۰۰ هزار دلار به همراه پنج درصد سود مربوط به دیرکرد این پول شده و در صورت پرداخت نکردن این پول از ۲ پنجره نقل و انتقالاتی محروم خواهد شد.

وکیل تراکتوری‌ها در این پرونده "لودویک ده ویشت" بود. نایب رئیس اسبق کمیته حل اختلاف فیفا که با وجود سوابق خوبی که در عرصه حقوقی فوتبال جهان دارد نتوانست از صدور حکم محکومیت برای تراکتور جلوگیری کند.

نکته مهم اینجا است که این پیرمرد سوئیسی در پرونده شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران برای دریافت غرامت ۶ میلیون یورویی او قرار است از حقوق فدراسیون دفاع کند و همین امر نگرانی‌هایی را در جامعه رسانه‌ای ایجاد کرده است.

البته باید این موضوع را هم در نظر گرفت که این ۲ پرونده اختلاف‌های زیادی با هم دارند.

طبق اعلام یک منبع آگاه در پرونده تراکتور با استوکس نکته مهمی وجود دارد. پس از خروج مهاجم ایرلندی از تبریز، باشگاه تراکتور باید طبق قرارداد بلافاصله کمیته انضباطی باشگاه را تشکیل داده و پرونده را در این کمیته بررسی می‌کرد. یعنی ابتدا باید برای استوکس در کمیته انضباطی باشگاه حکم محرومیت صادر و سپس ترجمه آن رای برای فیفا ارسال می‌شد. در حالی که چنین کاری انجام نشده است. از طرفی استوکس پس از فسخ قرارداد با تراکتور ادعای پرداخت نشدن مطالبات خود را داشته، اما باشگاه تبریزی در پاسخ به این شکایت، دعوی متقابلی را طرح و اعلام کرد فسخ قرارداد استوکس موجه نبوده است. در نهایت دفاعیات تراکتور بی ثمر بوده و رای به ضرر این تیم صادر می‌شود.

استوکس به دنبال جدایی از تراکتور ابتدا به تیم آدنا اسپور ترکیه و سپس پرسپولیس پیوست، اما کمیته تعیین وضعیت فیفا در بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که ۲ باشگاه استوکس را برای فسخ قراردادش تحریک نکرده اند.

کافی نبودن مستندات تراکتور در پرونده استوکس منجر به صدور رای علیه این باشگاه شده است و نباید آن را به ده ویشت ربط داد.

فدراسیون فوتبال ایران یک تیم حقوقی کامل برای پرونده ویلموتس تشکیل داده که این کمیته با ده ویشت همکاری می‌کند. از طرفی بحث ویلموتس با پرونده استوکس متفاوت است.

شنیده می‌شود فدراسیون فوتبال مستندات دقیقی را برای فیفا ارسال کرده و یکی از نکات کلیدی پرونده این است که ویلموتس پس از دریافت مطالباتش و اخذ ۲ میلیون یورو پس از بازی با عراق، این قرارداد را رها کرده و همکاری خود با فدراسیون را ادامه نداده است.

فدراسیون برای همکاری با ده ویشت از وکلای مجربی هم کسب نظر کرده و حتی وکیل یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان جهان که خودش یکی از مجرب‌ترین وکلا است او را به فدراسیون کشورمان پیشنهاد داده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: