پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، نزدیک به ۴۸ ساعت از استعفای ناگهانی محمدحسن انصاری‌فرد در برنامه زنده تلویزیونی می‌گذرد و دقایقی قبل مهدی رسول پناه به عنوان سرپرست باشگاه معرفی شد تا او نیز در اتفاقی مشابه با برکناری علی رحیمی در لیگ چهاردهم، مثل حمیدرضا سیاسی بر مسند مدیریت این باشگاه بنشیند.

پرسپولیس در حالی وارد یک تنش تمام عیار مدیریتی شده که از تابستان تا همین دو روز پیش، روزهای حداقل در ظاهر با آرامشی را سپری می‌کرد. مدیرعامل به کار خود مشغول بود، جلسات هیئت مدیره تشکیل می‌شدند و بازیکنان نیز دیروزود دریافتی خود را داشتند. اما حکم های متوالی فیفا، اختلاف نظر در میان برخی از اعضای هیئت مدیره با محمدحسن انصاری فرد را به درگیری لفظی کشاند تا این که سرانجام همه چیز علنی شود.

حالا کیلومترها آنطرف‌تر از محل واقعه در خیابان شیخ بهایی و میدان پیروزان، تمرین پرسپولیس در استادیومی در بزرگراه آزادگان استارت زده می‌شود. بازیکنانی که عده ای از آن ها نظر خود در این مورد را ابراز کرده‌اند، حالا دور هم جمع خواهند شد تا با هدایت یحیی گل محمدی، تمرینات را از سر بگیرند. تمرین تا سال جدید و شاید برای روزهای نو با مدیری تازه‌ و البته غیرقابل پیش بینی!

اما مشکل اصلی باشگاه پرسپولیس نه مدیریت انصاری فرد یا شخصی دیگر که حل مشکلات و بحران های پیش روست؛ پرداخت مطالبات خارجی‌ها، افزایش میزان دریافتی بازیکنان، ایجاد یک بستر برای افزایش درآمدزایی و البته مهم‌تر از هرچیز دیگری، تشکیل یک جبهه متحد در باشگاه پرسپولیس و کاهش تنش در میان هواداران؛ کاری که در سال های اخیر علی اکبر طاهری و حمید رضا گرشاسبی تا حد قابل قبولی موفق به انجامش شدند.

نکته مهم درباره پست مدیرعاملی پرسپولیس ثبات مفقوده ای است که از دهه ۸۰ در آن دیده می‌شود. قرمزها پس از این که عابدینی صندلی مدیریتی را به عباس انصاری فرد سپرد تا او بر آن جلوس کند، رنگ مدیریتی سه ساله را به خود ندیده‌اند و طبیعتاً در چنین شرایطی نمیتوان انتظاری بیش ازاین را هم داشت. البته نباید فراموش کرد که بخشی از این تغییرات مدیریتی هم به گریز مدیران از اشتباهات خود برمی‌گردد؛ جایی که پس از چند نقصان مدیریتی و عملکرد نامطلوب، استعفا داده و مدیر بعدی را به این چالش دعوت کرده‌اند.

حالا آخرین دور از تمرینات را از ساعتی بعد آغاز می‌کند و طبیعتاً در ورزشگاه شهید کاظمی صحبت های درگوشی زیادی در این باره وجود خواهد داشت اما آیا سرخپوشان حق علنی کردن آن را دارند؟ این پرسشی است که پاسخ به آن در چنین فضایی راحت نیست. بنابراین آن را برعهده یحیی گل محمدی باید گذاشت که طبیعتا از هرکس دیگری به شاگردانش نزدیک است.

این در حالی است که کسی پیش بینی حضور رسول پناه را حداقل تا یکی دو هفته پیش نمی‌کرد و حالا باید دید واکنش بازیکنان و کادرفنی به این اتفاق چه خواهد بود. همچنین باید دید جنگ آتشین و رسانه ای میان نزدیکان انصاری فرد و اعضای هیئت مدیره آیا تاثیری روی نظر بازیکنان خواهد داشت یا خیر.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: