پایگاه خبری خانه فوتبال:

روزنامه کوریرا دلااسپورت ایتالیا به بهانه علاقه باشگاه ناپولی ایتالیا به جذب سردار آزمون، زندگی شخصی و ورزشی این مهاجم تیم ملی فوتبال ایران را بررسی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روزنامه کوریرا دلااسپورت امروز در گزارشی کامل به معرفی سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم زنیت روسیه پرداخت و از وی به عنوان یکی از گزینه های جدی خرید باشگاه ناپولی برای سال آینده یاد کرد.

در این گزارش با تیتر «آزمون، ۵ نکته ای که باید درباره هدف جدید باشگاه ناپولی دانست» آمده است: «سردار آزمون شاید اولین بازیکن ایرانی در تاریخ باشگاه ناپولی شود. مهاجم تیم زنیت روسیه در حال حاضر شخصیت اصلی فصلی است که در سطح عالی است. آمار این بازیکن تا امروز این موضوع را تایید می کند: در ۲۹ بازی، این مهاجم گنبدی ۱۴ گل زده و ۷ پاس گل داده است. آمار مهمی که علاقه جیونتولی را برای جذب وی توجیه می کند و آماده است او را به لیست فصل آینده ناپولی اضافه کند.»

در ادامه گزارش روزنامه کوریرا دلااسپورت پنج جنبه از زندگی شخصی و ورزشی سردار آزمون را به شرح زیر بررسی کرده است:

بازیکن والیبال در گذشته

سردار آزمون به صورت مدام در روسیه گلزنی کرده است. علاوه بر تیم زنیت، او همچنین در روبین کازان و روستوف هم چنین آماری داشته است اما اولین علاقه ورزشی او در والیبال نشان داده شد {…} در سال ۲۰۰۴ و زمانی که او ۹ سال داشت، تصمیم به انتخاب فوتبال گرفت.

ابراهیموویچ، بازیکن موردعلاقه

از اوایل دوران فعالیتش در فوتبال و از زمان حضورش در سپاهان لقب مسی ایرانی را به آزمون دادند. هرچند که سبک بازی او کاملاً متفاوت با قهرمان آرژانتینی است. در حقیقت همانطور که خود آزمون تاکید کرده، الگوی او زلاتان ابراهیموویچ بوده است.

مرد لیگ قهرمانان (اروپا)

در فصل ۱۷-۲۰۱۶ آزمون خودش را در اروپا معرفی کرد. تیم روستوف روسیه در آن فصل در مرحله گروهی با بایرن مونیخ آلمان و اتلتیکو مادرید بازی داشت؛ دو تیمی که هدف جدید باشگاه ناپولی به آنها گلزنی کرد.

خداحافظی از تیم ملی

آزمون یک بازیکن بسیار خاص حتی از نظر شخصیتی است. بعد از پایان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای تیم ایران، آزمون تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفت. به چه دلیل؟ رسانه ها و هواداران او را به خاطر مسئولیت هایش در زمین مقابل قهرمان جهان سرزنش کرده بودند اما این تصمیم با لطف کارلوس کی روش سرمربی ایران بعد از چند ماه تغییر کرد و آزمون به تیم ملی برگشت.

ماجرای مذاکره با لاتزیو

در تابستان سال ۲۰۱۷ سردار آزمون موردتوجه مدیرفنی باشگاه لاتزیو ایتالیا قرار گرفت. مذاکرات با آزمون مشخص بود و در مرحله پیشرفته ای قرار داشت اما بحث و جدلی که برای سردار ایجاد شد، همه چیز را خراب کرد. باشگاه روستوف و روبین کازان بر سر این بازیکن جدال داشتند و کار به دادگاه عالی ورزش رسید. در نهایت لاتزیو (برای جذب این بازیکن) عقب نشست.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: