پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، محمد دانشگر مدافع بوشهری استقلال دومین فصل حضورش را در آبی‌های پایتخت سپری می‌کند و تقریباً هر مربی‌ای که به این تیم آمده از او به عنوان مدافع فیکس استفاده می‌کند. به بهانه عید نوروز سراغ مدافع بلندقامت استقلالی‌ها رفتیم تا با او گپ بزنیم. گفت‌وگوی ما با دانشگر را در ادامه می‌خوانید.

 

کرونا این روز‌ها همه چیز را تحت تأثیر خودش قرار داده، تو با آن چه می‌کنی؟

جا دارد اول سال نو را به همه مردم عزیزم و شما تبریک بگویم. امیدوارم امسال بهترین‌ها برای کشورمان اتفاق بیفتد و مردم ما از شر این همه بلا دور باشند. من هم مثل خیلی از مردم خودم را قرنطینه کردم و در خانه ماندم تا زندگی به شرایط عادی برگردد. از مردم ایران هم می‌خواهم شما را به خدا قسم در خانه‌هایتان بمانید و سفر نروید. تا می‌توانید مسائل بهداشتی را رعایت کنید تا همه با هم بتوانیم این ویروس لعنتی را شکست دهیم. واقعاً اوضاع خوب نیست. امیدوارم مسئولان هم شرایط لازم را فراهم کنند تا اتفاق بدتری پیش نیاید.

 

تو هم به خاطر همین ویروس در تهران ماندی؟

بله دقیقاً همین است. خب من هم دوست داشتم مثل بقیه مردم کنار خانواده‌ام باشم و سال را با آن‌ها نو کنم، ولی مجبور شدم در تهران بمانم، چون جان عزیزانم از هر چیزی برایم مهم‌تر است. امیدوارم همه این مسئله را درک کنند.

 

بهترین خاطره‌ات از عید چیست؟

خب نوروز همیشه حس تازگی و نو شدن به آدم می‌دهد و کل این ایام همیشه خاطرات خوش بوده است. کنار خانواده و دوستان بودن، لباس نو خریدن و عیدی گرفتن بهترین لحظات از عید نوروز است. موضوعی که خب به دلیل شرایط خاص امسال امکان‌پذیر نیست و من تنها در تهران هستم.

 

بهترین عیدی که گرفتی چه بود و از چه کسی آن را دریافت کردی؟

همیشه بهترین عیدی را آدم از پدر و مادرش می‌گیرد و من هم بهترین عیدی‌ام را از آن‌ها گرفتم یک ۱۰ هزار تومانی نو و خشک بود و حسابی برایم جذاب بود.

 

سال ۹۸ به لحاظ فوتبالی برای تو چطور بود؟

خدا را شکر خوب بود و من به لحاظ فوتبالی توانستم پیشرفت زیادی داشته باشم. خدا را شکر توانستم به لحاظ گلزنی عملکرد خوبی داشته باشم و به تیمم کمک کنم. با اینکه مدافع هستم، ولی تا به اینجا برای استقلال ۵ گل زدم و ۲ پاس گل هم دادم. امیدوارم بتوانم همین روند را تا پایان فصل ادامه دهم و مهره مثمرثمری برای استقلال باشم.

 

برای سال جدید چه آرزو‌هایی داری؟

خب آرزو می‌کنم اقتصاد جامعه اوضاع بهتری پیدا کند و مردم زندگی‌شان پرروزی و پررونق باشد. سلامتی هم به کل جامعه برگردد و این ویروس شوم از ایران و همه جای دنیا نابود شود. به لحاظ فوتبالی هم اول دوست دارم در سال جدید به همراه استقلال بتوانم یک جام به دست بیاورم تا هواداران شاد شوند، چون لیاقتش را دارند و طی سال‌های اخیر کمی اذیت شدند. بعد از آن هم دوست دارم اگر قسمت شد و فرصتی پیش آمد لژیونر شوم و بازی در خارج از ایران را تجربه کنم.

 

به ملی‌پوش شدن فکر نمی‌کنی؟

خب بازی در تیم ملی آرزوی هر فوتبالیستی به شمار می‌رود و هر کس دوست دارد پیراهن مقدس تیم ملی را بر تن کند. قطعاً من هم به دعوت شدن به تیم ملی فکر می‌کنم و دوست دارم این اتفاق در سال جدید رخ دهد. برای رسیدن به آن هم تمام تلاشم را می‌کنم. اگر دعوت شوم که با جان و دل برای کشورم بازی می‌کنم اگر هم قسمت نشد و دعوت نشدم از صمیم قلب برای موفقیت تیم ملی و صعود به جام جهانی دعا می‌کنم. جالب است بدانید من در همه رده‌ها پیراهن تیم ملی را پوشیدم به جز بزرگسالان که امیدوارم این افتخار هم نصیبم شود.

 

از بین گل‌هایی که در این فصل به ثمر رساندی کدام را بیشتر از همه دوست داری؟

خب هر گلی یک طعمی دارد. هر چند گلزنی در هر شرایطی برای استقلال خیلی لذتبخش است. واقعاً همه گل‌هایی که زدم را دوست دارم، ولی اگر بخواهم فقط یک گل را بگویم گلم به صنعت نفت آبادان را انتخاب خواهم کرد. کلاً در آن دیدار خیلی خوب بازی کردیم و شاید یکی از بهترین بازی‌های استقلال در این فصل را شاهد بودیم. اتفاقاً در آن دیدار پاس گل پنجم را هم من به میلیچ دادم و او یک گل زیبا زد.

 

خوشحالی جالبی هم بعد از گلزنی انجام می‌دهی، این نوع از خوشحالی بعد از گل دلیل خاصی دارد؟

بله من عاشق مک‌گری‌گور یکی از قهرمانان UFC (مبارزات آزاد) در دنیا هستم و خیلی او و استایلش را دوست دارم به همین خاطر این خوشحالی را بعد از گلزنی انجام می‌دهم و به نوعی به مک‌گری‌گور ابراز علاقه خودم را نشان می‌دهم.

 

صمیمی‌ترین دوستانت در استقلال چه کسانی هستند؟

ما یک تیم هستیم و همه بچه‌ها با هم ارتباط خوب و نزدیکی دارند. من هم رابطه‌ام با کل تیم بسیار خوب است، ولی خب با روزبه چشمی، فرشید اسماعلیلی و داریوش شجاعیان صمیمی‌تر هستم و ارتباط بیشتری خارج از فوتبال دارم.

 

گفتی داریوش شجاعیان، از او و مصدومیتش خبر داری؟ یادم می‌آید بعد از آسیب‌دیدگی شدید داریوش در یکی از بازی‌های استقلال با پیراهنی که عکس او روی آن بود به زمین آمدی...

بله داریوش از دوستان بسیار خوب و نزدیک من است و با او در تماسم. فعلاً مشغول مداوای خودش است و امیدوارم هر چه زودتر و با قدرت به میادین برگردد. داریوش برای استقلال زحمات زیادی کشیده و به نظرم یکی از بهترین بازیکنان ایران است. از ته دلم برایش آرزوی سلامتی می‌کنم و خدا کند دیگر هیچ‌وقت پایش را در کلینیک نگذارد و مصدوم نشود. ما اعضای کل تیم بی‌صبرانه منتظر بازگشت داریوش در سال جدید هستیم.

 

تو سال گذشته هم با استراماچونی و هم فرهاد مجیدی کار کردی؛ نظرت در خصوص این دو مربی چیست؟

استراماچونی مربی بسیار بزرگ و امروزی بود. خیلی به استقلال کمک کرد و من چیز‌های زیادی از او یاد گرفتم. از هر لحاظ که حساب کنی استرا فوق‌العاده بود. امیدوارم امثال استراماچونی زیاد به فوتبال ایران بیایند، چون سطح کیفی فوتبال ما را بالا می‌برند همچنین نباید چنین مربیان درجه یکی را به این راحتی از دست بدهیم. فرهاد مجیدی هم که دیگر نیاز به تعریف من ندارد. اسطوره باشگاه استقلال است و البته فوق‌العاده باانگیزه در کارش. همه ما باید تلاش کنیم تا او بهترین نتایج را بگیرد و بتواند هواداران را خوشحال کند.

 

مهدی قایدی یکی از ستاره‌های استقلال در سالی که گذشت بود، چه شد که مهدی آنقدر متحول شد؟

مهدی بچه محل و هم استانی من است و خیلی خوب می‌شناسمش. به هر حال سال گذشته سال او بود و توانست بدرخشد. به نظرم مهدی کم‌کم به یک فوتبالیست حرفه‌ای تبدیل می‌شود که می‌تواند در اروپا بازی کند و به نظرم حقش است که به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شود. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم ازدواج مهدی هم به نفعش شد و تأثیر زیادی در پیشرفت او داشت. من به شخصه به عنوان یک دوست و هم‌تیمی برای مهدی خیلی خوشحالم و امیدوارم بهترین‌ها برایش رقم بخورد.

 

تو نمی‌خواهی در سال جدید متأهل شوی؟

نه، تا به حال به این قضیه فکر نکردم و شرایطش پیش نیامد. فکر نمی‌کنم فعلاً ازدواج کنم و قرار نیست در سال جدید اتفاقی بیفتد.

 

تو قبل از آمدن به استقلال از پرسپولیس هم پیشنهاد داشتی، اگر بعد از اتمام قراردادت دوباره پرسپولیس به تو پیشنهاد بدهد، قبول می‌کنی؟

نه اصلاً این اتفاق نمی‌افتد خیال‌تان راحت باشد. من استقلالی‌ام و تیمم و هوادارانش را خیلی دوست دارم و روی آن‌ها تعصب دارم. با کمال احترام برای پرسپولیس که تیم بزرگ و پرطرفداری است به این تیم نمی‌روم و تا آخر عمرم استقلالی می‌مانم.

 

در بین تیم‌های خارجی طرفدار کدام تیم هستی؟

کمی اینتر را دوست دارم، ولی طرفدار تیم باشگاه خاصی نیستم با اینکه تقریباً اکثر بازی‌های اروپایی را دنبال می‌کنم. من فقط عاشق فوتبال برزیل و تیم ملی این کشور هستم. واقعاً برزیل را از ته قلبم دوست دارم و همیشه پیگیر این تیم هستم.

 

پس بعد از شکست سنگین برزیل مقابل آلمان با نتیجه ۷ بر یک حسابی اذیت شدی.

شاید باورتان نشود، ولی داشتم دیوانه می‌شدم. خیلی حالم بد شد و شوک عجیبی به من وارد شد. به جرأت می‌توانم بگویم یکی از بدترین روز‌های زندگی‌ام بود. امیدوارم دیگر آن شب تکرار نشود.

 

الگوی فوتبالی‌ات چه کسی است؟

در بین خارجی‌ها بازی لوسیو را خیلی دوست داشتم، چون مدافع جسور و نترسی بود. خیلی قوی و محکم بازی می‌کرد و به نوعی به کسی باج نمی‌داد. در بین بازیکنان داخلی هم علاقه زیادی به بازی سهراب بختیاری‌زاده داشتم و همیشه بازی‌هایش را دنبال می‌کردم. به نظرم او یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ما به حساب می‌آید و امیدوارم هرجا که هست سلامت و موفق باشد. در ضمن این را هم بگویم عاشق رونالدو نازاریو مهاجم تکرارنشدنی برزیل هم بودم، واقعاً مثل او دیگر نمی‌آید.

 

کدام مهاجم در لیگ خودمان بیشتر از همه تو را اذیت کرد و بازی کردن جلویش برای تو سخت بود؟

خب ما در لیگ برتر مهاجم باکیفیت زیادی داریم که هر کدام به نوعی ستاره تیم‌شان هستند، ولی به جرأت می‌گویم مهدی طارمی یک چیز دیگری بود و خیلی بازی مقابل او دشوار است و مرا خیلی اذیت کرد. مهدی یکی از بهترین مهاجمان فوتبال آسیا به حساب می‌آید و الان هم کیفیتش را در فوتبال اروپا می‌بینید. امیدوارم همیشه موفق باشد و بدرخشد.

 

از بین بازیکنانی که در فوتبال ما می‌شناسی یک سفره هفت‌سین درست کن.

(کمی مکث). سردار آزمون، آرمین سهرابیان، سیدمهدی رحمتی، سیدحسین حسینی، سهراب بختیاری‌زاده، سروش رفیعی و سیامک کوهنورد.

 

به غیر از فوتبال چه تفریحاتی داری؟

خب اکثراً وقتی بازی یا تمرین نداریم در خانه هستیم و خیلی بیرون نمی‌رویم. به همین خاطر من خیلی به فیلم علاقه دارم. مخصوصاً اگر اینکه کمدی و طنز باشد. به همین خاطر سریال پایتخت را فوق‌العاده دوست دارم. به غیر از فیلم هم معمولاً با بچه‌ها پلی‌استیشن بازی می‌کنیم. من عاشق بازی فیفا هستم.

 

از هم‌تیمی‌هایت با کدام‌شان بازی می‌کنی؟

داریوش شجاعیان و روزبه چشمی که اصلاً حریفان قدری نیستند و من به راحتی آن‌ها را شکست می‌دهم. فقط مهدی قایدی بازی‌اش خوب است و قدرت‌مان تقریباً برابر است. بعضی وقت‌ها من او را می‌برم و گاهی اوقات هم مهدی مرا شکست می‌دهد.

 

بازیگر مورد علاقه‌ات چه کسی است؟

خیلی امیر جعفری را دوست دارم و می‌دانم او یک استقلالی چند آتیشه است.

 

حرف آخر؟

ممنون از تماس شما. سال نو را به شما و همه همکاران‌تان تبریک می‌گویم. امیدوارم در کارتان موفق باشید و بهترین‌ها برای‌تان رقم بخورد. خدا کند هر چه زودتر این ویروس لعنتی شرش کنده شود و از کشور ما برود تا مردم بتوانند در آرامش و سلامت کنار خانواده‌های‌شان زندگی کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: