پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، آندره استراماچونی بعد از ترک استقلال و ایران، مصاحبه‌های متعددی با رسانه‌های ایتالیایی در ارتباط با دوران کاری اش در ایران و تجربه چند ماهه زندگی در کشورمان داشته است.

استراماچونی در تازه‌ترین مصاحبه خود آرزویش را مربیگری در تیم رم دانست و تاکید کرد که از تیم‌های ایرانی و آسیایی پیشنهاداتی دارد. وی با بیان اینکه در ایران فقط برای استقلال مربیگری می‌کند، از قدرت دو، سه تیم برتر ایران در حد سری‌آ ایتالیا یاد کرد.

این مربی ایتالیایی گفت: ماجراجویی مهمی در استقلال داشتم؛ تیمی که با مشکلات زیادی متولد شد و کارش را آغاز کرد، ولی با حمایت هواداران در میانه‌های لیگ به صدر جدول رسیدیم. ۱۰۰ هزار نفر برای بازی خانگی ما در ورزشگاه حضور داشتند؛ یک صحنه زیبا.

استراماچونی که در اینستاگرام خود با خبرنگار «کالچومرکاتو» به صورت زنده صحبت می‌کرد، ادامه داد: من متخصص «لایو» (پخش زنده اینستاگرام) نیستم، ولی همین الان قلب‌های آبی زیادی از ایران برایم فرستاده می‌شود.

سرمربی سابق ایتالیا تاکید کرد: بعد از مدتی کارمان گره خورد. ماجرا چه بود؟ پیش از یک مسابقه مستقیم (دیدار با تراکتور در هفته نهم لیگ برتر) زمین تمرین بسته بود و بر درب آن قفل زده بودند. ما قادر به انجام تمرین نبودیم با این توجیه که باران باریده است. زمین دوم هم برای تمرین نداشتیم. ما برای آن مسابقه تمرین نکردیم، ولی در بازیکنان عصبانیت مثبتی را دیدم. در آن مسابقه با نتیجه ۴ - ۲ پیروز شدیم. این اتفاق نقطه عطف بود.

استراماچونی در پاسخ به سؤالی درباره کیفیت تیم‌های ایرانی یادآور شد: بهترین تیم‌های ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند. به نظرم دو، سه تیم برتر ایران در سطح تیم‌های متوسط رو به پایین سری آ ایتالیا هستند.

وی گفت: برای من بازار کار مهمی در آسیا ایجاد شده است. پیشنهاداتی از ایران و تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به دستم رسیده است.

سرمربی سابق استقلال در پاسخ به سئوالی مبنی بر احتمال بازگشت به لیگ ایران تاکید کرد: در ایران فقط استقلال. تجربه آسیایی من بسیار مثبت بود و می‌خواهم با خودم تمرین کنم. پس اجازه بدهید ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

استراماچونی گفت: کار در ایتالیا همواره برایم در اولویت است، اما بعد از آن تمام پیشنهاداتم را ارزیابی می‌کنم؛ حتی پیشنهادات خارجی را. در حال حاضر اولویت حفظ سلامتی کل جامعه است. فوتبال در اولویت دوم است. همه در خانه بمانند و به توصیه‌های دولت گوش کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: