پایگاه خبری خانه فوتبال:

در ۱۸ دوره گذشته از مسابقات لیگ برتر رکوردهای متعددی ثبت شده که تعداد قابل ملاحظه ای از رکوردهای مثبت این مسابقات در اختیار سرخابی‌های تهران است.
به گزارش خبرنگار مهر، در ۱۸ دوره گذشته از لیگ برتر پرسپولیس و سپاهان هر کدام با ۵ قهرمانی پر افتخار ترین تیم این مسابقات هستند و استقلال با ۳ قهرمانی در پی آنها است. همچنین تیم فولاد نیز ۲ بار قهرمانی را دراین مسابقات تجربه کرده و ۳ تیم سایپا، استقلال خوزستان و پاس نیز هر کدام یکبار طعم قهرمانی در این مسابقات را چشیده اند.
در میان مربیان نیز امیر قلعه نویی با ۵ قهرمانی همچنان پیشتاز همه مربیان است و برانکو ایوانکوویچ با ۳ قهرمانی در پی او می باشد. حسین فرکی هم ۲ بار به عنوان سرمربی تیم های فولاد و سپاهان را قهرمان کرده و از مربیان پر افتخار لیگ برتر به حساب می آید
در مجموع همه دوره های این مسابقات استقلال تنها تیمی است که از ۱۰۰۰ امتیاز عبور کرده و پر امتیاز ترین تیم همه مسابقات است.

بیشترین و کمترین پیروزی در یک فصل

رکورد بیشترین تعداد پیروزی در یک فصل در اختیار پرسپولیس است. سرخ پوشان در فصل شانزدهم که با هدایت برانکو ایوانکوویچ با ۶۶ امتیاز قهرمان شدند، ۲۰ بازی از ۳۰ بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا این یک رکورد برای آنها باشد.

فولاد خوزستان هم در فصل چهارم مسابقات ۱۹ بازی از ۳۰ بازی خود را با پیروزی پشت سرگذاشت و با ۶۴ امتیاز قهرمان شد. فولادی ها در این آیتم بعد از پرسپولیس در رده دوم قرار دارند.

رکورد کمترین پیروزی در یک فصل در اختیار تیم مس کرمان است. مس کرمان که از تیم های پر هوادار شهرستانی است و هم اکنون نیز در لیگ دسته اول حضور دارد، در فصل سیزدهم لیگ برتر تنها یکبار پیروز شد.

کرمانی ها با یک پیروزی در یک فصل صاحب رکورد منفی کمترین تعداد پیروزی در یک فصل هستند. این تیم در همان فصل تنها ۲۲ امتیاز به دست آورد و در پایان فصل به عنوان آخرین تیم جدول به دسته پایین تر سقوط کرد.

بیشترین و کمترین مساوی

کمترین تعداد مساوی در یک فصل در اختیار تیم سپاهان است. این تیم اصفهانی در دومین دوره از لیگ برتر تنها ۴ بار مساوی کرد تا این کمترین تعداد مساوی در یک فصل باشد. سپاهان در آن فصل توانست با هدایت فرهاد کاظمی ۵۲ امتیازی شد و بالاتر از ۱۳ تیم دیگر به مقام قهرمانی رسید.

بیشترین تعداد مساوی در یک فصل هم به تیم مس کرمان باز می‌گردد. مس در همان فصلی که با یک پیروزی کمترین تعداد پیروزی در یک فصل را از آن خود کرد، ۱۹ بار مقابل حریفانش مساوی کرد تا این بیشترین تعداد مساوی یک تیم در همه ادوار لیگ برتر باشد.

استقلال تهاجمی ترین و بهترین خط دفاع

تیم فوتبال استقلال هر دو رکورد بیشترین گل زده در یک فصل و کمترین گل خورده در یک فصل را در اختیار دارد. آبی پوشان در هشتمین دوره مسابقات لیگ برتر که به مقام قهرمانی رسیدند ۷۰ بار گلزنی کردند تا صاحب بیشترین تعداد گل زده در یک فصل باشند.

همین تیم در لیگ هجدهم تنها ۱۳ بار گل خورد تا با این آمار صاحب بهترین خط دفاعی همه ادوار برگزار شده این مسابقات هم باشد.

ضعیف ترین خط دفاع و حمله

ضعیف ترین خط حمله در یک فصل به تیم استقلال اهواز در لیگ پانزدهم تعلق دارد. آبی پوشان اهوازی در فصلی که در نهایت منجر به سقوط شان شد نتوانستند بیشتر از ۱۶ بار گلزنی کنند تا صاحب رکورد ضعیف ترین خط حمله در یک فصل شوند.

ضعیف ترین خط دفاعی در یک فصل هم در اختیار تیم پیکان است. این تیم تهرانی در فصل دوازدهم مسابقات لیگ برتر ۶۶ بار دروازه‌اش باز شد تا این بیشترین تعداد گل خورده یک تیم در طول یک فصل باشد.

بهترین و بدترین تفاضل گل

بیشترین اختلاف بین گل‌های زده و خورده یک تیم در فصل نهم مسابقات اتفاق افتاد جایی که سپاهان  با ۶۷ گل زده و ۳۰ گل خورده، فاصله بین گلهای زده و خورده‌اش را به عدد ۳۷ رساند تا این بهترین تفاضل گل در همه ادوار لیگ برتر باشد.

ضعیف ترین تفاضل گل هم در اختیار تیم استقلال اهواز با منفی ۴۲ است. آبی پوشان اهواز در لیگ پانزدهم با ۱۶ گل زده و ۵۸ گل خورده به کارشان خاتمه دادند و تفاضل گل منهای ۴۲ را برای خود ثبت کردند.

بیشترین و کمترین امتیاز

بیشترین امتیازی که یک تیم در یک دوره از مسابقات موفق به دریافت آن شده، ۶۷ امتیاز است که ۳ بار این امتیاز منجر به قهرمانی دو تیم شده است.

اولین بار سپاهان در لیگ نهم ۶۷ امتیاز به دست آورد که با این تعداد امتیازات قهرمان آن دوره از مسابقات شد. سپاهانی ها یکبار هم در لیگ یازدهم با همین تعداد امتیاز قهرمان شدند.

استقلال تهران هم در لیگ دوازدهم با همین تعداد امتیاز قهرمانی مسابقات را به دست آورد تا استقلال و سپاهان تنها تیم هایی باشند که گرفتن ۶۷ امتیاز در لیگ برتر را تجربه کرده باشند.

هر ۳ باری که دو تیم استقلال و سپاهان موفق به کسب با ۶۷ امتیاز شدند، امیر قلعه نویی هدایت این دو تیم را بر عهده داشته تا رکورد کسب بیشترین امتیاز در یک فصل با ۳ بار تکرار در اختیارامیر قلعه نویی باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: