پایگاه خبری خانه فوتبال:
اشپیتیم آرفی بازیکن سابق پرسپولیس و تراکتور به دلیل مالیات ناشی از قراردادش با این دو باشگاه، دو سال است که قادر به خروج از ایران نیست.
به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که بحران جهانی کرونا بر همه امور اجتماعی سایه انداخته است، بعضی از شهروندان با مسائل دیگر نیز دست و پنجه نرم می کنند. اشپیتیم آرفی مهاجم سابق پرسپولیس یکی از همین افراد است. بازیکنی که به دلیل دو رقم متفاوت بدهکاری مالیاتی نمی تواند از ایران خارج شود. همانطور که می دانید مطابق قراردادها بدهکاری مالیاتی بازیکنان ارتباطی با اداره مالیات ندارد و توصیه این است که مودیان خود بدهی مالیاتی‌شان را بپردازند و سپس با شکایت از مراجع قضایی این پول را از باشگاه ها دریافت کنند. اما برای کسی مثل آرفی این کار یک ریسک بزرگ است چون در صورت پرداخت این بدهی مطمئن است که باشگاه ها این پول را به او برنخواهند گرداند. این مساله باعث شده که آرفی نزدیک به دو سال در حالت ممنوع الخروجی در ایران بماند.

پس از تماشای مصاحبه مهرداد هاشمی، عضو هیات مدیره پرسپولیس با آنتن، آرفی در تماسی با ما گفت: من حرف های آقای هاشمی را شنیدم و اکثر چیزهایی که ایشان گفت درست است. متاسفانه در فوتبال ایران چیزی که زیاد وجود دارد دروغ و وعده است. خودم از اکثر مدیران پرسپولیس خاطرات زیادی از این جهت دارم. من از فدراسیون فوتبال حکم گرفتم که باشگاه پرسپولیس 180 میلیون بدهی مالیاتی من را پرداخت کند. نزد مدیران رفتم و برخورد خوبی با من داشتند اما هیچ کدام حاضر نشدند این پول را پرداخت کنند. در شرایطی که همه گفتند آن را پرداخت می کنند، همه از جمله آقای انصاریفرد که اتفاقا به من قول پرداخت دادند و اما این اتفاق نیفتاد.

آرفی در خصوص مشکلش می گوید: من خوشحالم در ایران هستم اما خانواده ای دارم که در خارج از ایران زندگی می کنند. دو سال است که دخترم را ندیده‌ام. ویزای من در ایران ویزای کار است و باید بعد از مدتی ایران را ترک کنم. الان هم در موقعیت عجیبی قرار گرفتم که نه می توانم بمانم و نه بروم و این به دلیل خلف وعده دو باشگاه تراکتور و پرسپولیس در پرداخت بدهی مالیاتی ام است که طبق قرارداد باید از طرف باشگاه پرداخت شود. جالب اینکه وقتی به تراکتوری ها می گویم باید طلبم را بدهند می گویند حق با توست اما شکایت کن!

مهاجم سابق پرسپولیس و تراکتور در ادامه می گوید: من آقای هاشمی را یک فرد منطقی و باسواد می دانم و امیدوارم ایشان مشکلم را حل کند. واقعا جایز نیست که من بابت یک بدهکاری بابت حضور 10 سال قبلم در این تیم است، نتوانم از ایران خارج شوم. جالب اینکه وقتی به فدراسیون مراجعه می کنم آنها می گویند ما حکم را داده‌ایم و باید خودت بروی این پول را از باشگاه بگیری و هیچ فشاری از فدراسیون به باشگاه ها وارد نمی شود و این باعث می شود حق طبیعی بازیکنی مثل من پرداخت نشود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: