پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان پس از پایان اولین نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک در سال جدید گفت: کلیه رقابت‌ها و فعالیت‌های ورزشی حداقل تا ۳۱ فروردین تعطیل است و در خصوص اردیبهشت ماه طی چند روز آینده تصمیم گیری خواهیم کرد. برای ادامه یا تعطیلی اردوهای ورزشی، لیگ‌ها و لیگ برتر فوتبال در اردیبهشت، هفته آینده تصمیم می‌گیریم و تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا هستیم.

وی ادامه داد: اولین جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک در سال جدید با حضور تمامی اعضا و به ریاست دکتر سلطانی‌فر برگزار شد چرا که لازم بود سیاست گذاری جدیدی با توجه به شرایط جدید و تعویق المپیک صورت بگیرد.

مهدی علی نژاد تاکید کرد: حدود ۵۷ درصد از سهمیه‌های المپیک توکی و۲۰۲۰ تاکنون باقی مانده است اما با این حال ما با کسب ۵۲ سهمیه از پیش‌بینی که داشتیم جلوتر هستیم، بین ۷۰ تا ۷۵ درصد سهمیه‌های ممکن کسب شده است و جلوتر از برنامه زمان بندی هستیم. بدیهی است که اولویت ما حفظ سلامت ورزشکاران است و نمی‌خواهیم به خاطر برگزاری اردوها در زمان شیوع این بیماری سلامت آنها به مخاطره بیفتد و درعین حال زمان هم تا شروع مسابقات المپیک داریم.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: درباره ادامه مسابقات کسب سهمیه هم منتظر هستیم فدراسیون‌های جهانی برنامه مسابقات کسب سهمیه در رشته‌های مختلف را اعلام کنند تا متناسب با آن برنامه ریزی کنیم.

علی نژاد خاطرنشان کرد: درباره کمک هزینه ورزشکاران و مربیان المپیکی نیز بدیهی است تعهدی که در گذشته و در خصوص پرداخت یک ساله داشتیم همچنان برقرار است و در مورد این زمان باقیمانده هم که اضافه شد با توجه به وضعیت بیماری کرونا در آینده و متناسب با شرایط جدید تمرینات تیم‌ها، در جلسات آینده ستاد تصمیم گیری خواهیم کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: