پایگاه خبری خانه فوتبال:

فرشته کریمی متولد 17 بهمن ماه سال 1367 در نازی آباد تهران است که چندی پیش به صورت تیمی با هم تیمی های خود مهمان برنامه خندوانه رامبد جوان بودند و در خانواده ای پر جمعیت زندگی می کند. او از بازیکنان اصلی تیم فوتسال ایران و همچنین مطابق نظر سایت فوتسال پلنت از ده بازیکن برتر فوتسال جهان در سال 2013 بود. وی در سال 1384 زیر نظر شهرزاد مظفر وارد تیم ملی فوتبال ایرال شد و پس از ان در سال 1388 به تیم ملی فوتسال بانوان دعوت شد که به همراه تیم ملی فوتسال زنان ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ با شکست یک بر صفر ژاپن قهرمان آسیا شدند.


فرشته کریمی

بخشی از مصاحبه فرشته کریمی

* اولین باری که احساس کردی دوست داری فوتبال بازی کنی، کی بوده؟

– من از بچگی علاقه زیادی داشتم. آنطور که پدر و مادرم می گویند در کنار عروسک دوتا توپ فوتبال هم داشتم. به خاطر داشتن این ذات فوتبالی خوشحالم.

* آن اوایل از طرف خانواده ات هیچ مخالفتی نشد که «بچه فوتبال چیه، به عروسک بازیت برس»؟

– اولین بار که برای تیم کشورم فوتبال بازی کردم، 16 سالم بود و قرار بود برویم مسابقات خارج از کشور. به خاطر سن و درسم نگران بودند و یکی از عموهایم خیلی با پدرم صحبت کرد و راضی اش کرد اجازه دهد این راه را ادامه بدهم.

* از آن روزهای کودکی که توپ می خریدی، چه شد که فوتبال زنان را جدی گرفتی؟

– اصلا نمی دانستم که فوتسال زنان در کشور ما وجود دارد. در مدرسه با هر توپی فوتبال بازی می کردم. این برای همه دانش آموزان عجیب بود و معلم ورزشم همیشه دعوایم می کرد که «توپ والیبال خراب می شه!» یکی از دوستانم باشگاه شریعتی در منطقه نازی آباد را به من معرفی کرد. دوتایی رفتیم در باشگاه فوتسال ثبت نام کردیم. سال بعدش راهنمایی بودم که مسابقات دانش آموزی در مدارس شروع شد. جزو بهترین بازیکنان فوتبال شدم. ناظران بازی و داورانی که از طرف فدراسیون آمده بودند، برای تیم ملی انتخابم کردند. اولین دوره مسابقات تیم ملی سال 84 بود و از آن زمان عضو تیم ملی هستم.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: