پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، سهراب بختیاری‌زاده معتقد است یکی از دلایل شرایط نامناسب استقلال، نبود ثبات مدیریتی در سالیان اخیر بوده است. با مدافع اسبق استقلال و تیم ملی گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

فکر می‌کنی با این شرایط می‌توان لیگ را به پایان برد؟

فعلاً که مقدور نیست و امیدواریم به مرور این بیماری مهار شود. اگر می‌شد یک ماه کامل همه در قرانطینه بمانند، امکان مهار ویروس خیلی بالا بود. الان هم خیلی از کشور‌ها لیگ خود را تعطیل کرده‌اند، اما دوست داریم بازی‌ها ادامه پیدا کند تا در حق هیچ تیمی اجحاف نشود.

استقلال می‌تواند در ۱۰ بازی باقی‌مانده به کورس برسد؟

۳۰ امتیاز در فوتبال خیلی است. فوتبال بازی ثانیه هاست و هر احتمالی در آن وجود دارد، مثلاً خود پرسپولیس در دقیقه ۹۷ گل دوم را به سپاهان زد و قهرمان لیگ شد؛ در واپسین ثانیه‌های وقت‌های تلف شده. شنیده‌ام برخی می‌گویند تیم صدرنشین را قهرمان اعلام کنند. آیا طرح این نظر خنده‌دار نیست؛ آن هم در شرایطی که یک‌سوم مسابقات باقی مانده است؟

شما هنوز نسبت به استقلال تعلق خاطر دارید؟

سنی از من گذشته، اما حقیقتاً باید بگوییم بله از زمانی که با فوتبال آشنا شدم، علاقه زیادی به استقلال داشتم. قبل از پیوستن به استقلال از جانب باشگاه‌های دیگر پیشنهادات خوبی داشتم، اما دوست نداشتم به تیمی بروم که هرگاه با استقلال بازی داشت، من قلباً تمایل داشته باشم بازنده شود!

مشخص است منظور پرسپولیس است. یعنی اگر در همان دهه هفتاد استقلال تو را نمی‌خواست، اما پرسپولیس به پایت می‌ایستاد، باز هم به این تیم نمی‌رفتی؟

نه! هر کسی دیدگاهی در زندگی دارد. پرسپولیس در سه مقطع با من صحبت کرد؛ یک بار خود آری هان با من تماس گرفت، اما همواره گفتم برای پرسپولیس احترام بالایی قائل هستم و اگر این تیم نباشد، فوتبال‌مان خیلی صدمه می‌خورد ولی من از کودکی طرفدار استقلال بودم و اگر هیچ تیم دیگری هم مرا نخواهد، در خانه می‌نشینم ولی برای پرسپولیس بازی نمی‌کنم. بازیکنی باید به تیم شما بیاید که نسبت به این تیم عرق داشته باشد.

این دیدگاه در فوتبال حرفه‌ای درست است؟

عرض کردم هرکسی دیدگاه خودش را دارد، یک بار متولد می‌شود تا زندگی کند و یک روز هم از دنیا می‌رود. من سعی کرده‌ام به ندای قلبم توجه بیشتری داشته باشم.

مشکل باشگاه استقلال چیست که هر سال بزرگ‌تر هم می‌شود؟

عدم ثبات مدیریت، هیچ مدیری نمی‌داند سه ماه امنیت کاری دارد یا ندارد. شما ببینید در این باشگاه چقدر تغییر اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، سرپرست باشگاه، معاون و... داشته‌ایم. کاش می‌شد این دو باشگاه بزرگ خصوصی شوند، اما با این شرایط اقتصادی که یک‌ماهه قیمت ارز و طلا با سرعت موشک بالا می‌رود و به تبع آن، همه چیز از خوراک مردم گرفته تا سوزن ته‌گرد افزایش پیدا می‌کند، بخش خصوصی نمی‌توانند ریسک تیمداری را به جان بخرد. اگر بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند، پولش را الکی هزینه نمی‌کند و فساد در فوتبال کاهش می‌یابد. امیدوارم به مدیرعامل جدید فرصت بدهند تا کار کند و اگر نتوانست موفق باشد یا عملکردش ضعیف بود، دنبال تغییرات باشند.

شما شناختی از اسکوچیچ داری؛ او توان کسب موفقیت برای تیم ملی را دارد؟

دیگر زمان آنالیز سرمربی تیم ملی نیست. الان وقت حمایت و هدایتش از جانب بزرگان فوتبال است. ما در دور رفت نتایج ضعیفی با ویلموتس گرفتیم و کار خیلی سختی داریم و باید از اسکوچیچ حمایت شود بلکه بتوان امتیازات از دست رفته را جبران کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: