پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، مهدی مهدوی کیا که از سال ۹۱ به عنوان سفیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران خدمات ارزنده‌ای در جهت توسعه آموزش بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها انجام داده است، در بحران کرونا نیز با بیان اینکه شرایط فعلی کشور و جهان بحرانی است، خواستار همکاری و همبستگی ملی شد.

وی در ۱۱ توصیه برای پیشگیری از کرونا ویژه جامعه و مردم آورده است:

«۱. تحت هیچ شرایطی و هیچ وقت قبل از اینکه دستان خود را بشویید، آنها را به صورت خصوصا ناحیه چشم ها، بینی و دهان خود نزنید.

۲.از دست دادن، روبوسی و در آغوش کشیدن دیگران پرهیز کنید و دست‌هایتان را به صورت مرتب (هر یک ساعت یکبار) با آب و صابون (حداقل ۲۰ثانیه) و یا با الکل ۷۰ درصد ضد عفونی کنید.

۳. از صحبت‌های طنزگونه و مسخره کردن افرادی که بهداشت را به صورت کامل رعایت می‌کنند، خوداری نمایید. همه گیری این ویروس در کشور ما جدی است و همراهی همه افراد برای مقابله با آن ضروری است.

۴. در صورت سرفه یا عطسه کردن، با دستمال کاغذی دهان و بینی خود را بپوشانید و سریعا دستمال را در سطل در بسته دور بیندازید. در صورت در دسترس نبودن دستمال کاغذی حین عطسه و سرفه، دست خود را خم کنید و دهان و بینی خود را در گودی آرنج بگذارید.

۵. از افرادیکه علایم دارند (تب، سرفه و عطسه)، حداقل ۲ متر فاصله بگیرید و به آنها نزدیک نشوید.

۶. لازم است در محیط هایی که نمی‌توانید فاصله خود را از سایر افراد رعایت کنید (مثل فروشگاه‌ها)، دهان و بینی خود را با ماسک بپوشانید.

۷.به جز مواقع اجبار از خانه بیرون نروید و تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنید. در صورت استفاده از وسایل نقلیه عمومی، فاصله خود را با سایر افراد حفظ کرده و از تماس با سطوح مشترک خودداری کنید.

۸. در صورت خارج شدن از خانه، کمترین لوازم مورد نیاز را همراه خود برده و مکررا دست‌های خود را با محلول‌های ضد عفونی کننده، ضد عفونی کنید.

۹. از برگزاری هر گونه مراسم و میهمانی خوداری کنید و دیدارهای فامیلی خود را نیز کنسل کنید. با وجود بی علامت بودن، شما یا سایر افراد می‌توانند ناقل این بیماری باشند.

۱۰ . هنگام بازگشت به منزل تمامی لباس های بیرون خود را خارج کرده و قبل از دست زدن به جایی مستقیما به سرویس بهداشتی رفته و دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. کلیه لوازمی که از بیرون وارد منزل می‌شوند مثل گوشی، کلید و ... را نیز باید قبل از استفاده با محلول‌های ضدعفونی، ضد عفونی کنید.

۱۱. لازم است در این ایام، از مصرف غذاهای خام خودداری کرده و غذاها را به شکل کامل پخته مصرف کنید.»

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: