پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، برونو سزار در مدت نیم‌فصل حضور قرضی در سپاهان موفق شد به یکی از ستاره‌های درخشان خارجی تاریخ لیگ برتر تبدیل شود، بازیکنی که در اولین مقطع مربیگری کرانچار در نصف جهان از باشگاهی برزیلی با قراردادی پرابهام راهی نصف جهان شد و جزو آن دسته خرید‌های موفق خارجی لقب گرفت که هنر فوتبالیست‌های برزیلی را به رخ کشید. هواداران سپاهان هنوز خاطرات شیرین هنرنمایی‌های برونو سزار را فراموش نکردند گرچه انتقال غیرمنتظره این بازیکن در تابستان همان فصل به باشگاه النصر امارات شوک سنگینی را به آن‌ها تحمیل کرد.

مدیران سپاهان همواره این انتقال را غیرقانونی قلمداد و از همان مقطع شکایت‌هایی از این بازیکن در کنار باشگاه او در برزیل و باشگاه اماراتی به کمیته انضباطی فیفا برای احقاق حق خود انجام دادند و حالا با گذشت مدتی طولانی مسئولان باشگاه از برنده شدن در این پرونده حقوقی بلندمدت خبر می‌دهند، ادعایی که اگر صحت داشته باشند رقمی چشمگیر برای تقویت حساب مالی آن‌ها در پی خواهد داشت.

اما اینکه ستاره برزیلی و باشگاه‌های درگیر در انتقال برونو سزار چقدر به سپاهان باید غرامت پرداخت کنند، سؤالی است که ذهن بسیاری از طرفداران را به خود مشغول کرده است. در پاسخ به این سؤال یکی از مسئولان باشگاه که تمایلی به افشای نامش نداشت از گاف ۸۰۰ هزار تا یک میلیون دلاری برونو سزار و باشگاه‌هایش در این پرونده خبر داد که فیفا نیز حکم به برد سپاهان و پرداخت این مبلغ داده است، اما با اعتراض دوباره به رأی صادره، حکم به دادگاه بین‌المللی ورزش CAS رفته و فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه سپاهان نیز از طریق وکلای پرونده در جریان ریز اتفاقات رخ داده در آن قرار دارند. شاید اگر این حکم رسمی اعلام شود، باشگاه سپاهان به اولین باشگاه ایرانی تبدیل شود که در دادگاه‌های بین‌المللی نام برنده را به خود می‌گیرد، چون در تمام دهه‌های گذشته هیچ‌گاه اتفاق نیفتاده که ایرانی‌ها بتوانند از پس شکایت‌های خارجی رخ داده در فیفا بربیایند. سزار ۳۴ ساله بعد از جدایی از سپاهان دو سال در امارات، چهار سال در دسته‌های پایین برزیل و نزدیک به چهار سال در جنوب شرق آسیا در فیلیپین و تایلند به میدان رفت و در سال ۲۰۲۰ نیز قراردادی با باشگاه چاینات هونبیل تایلند بست که به دلیل شیوع کروناویروس هنوز برای این باشگاه به میدان نرفته است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: