پایگاه خبری خانه فوتبال:

مسئول پروژه های عمرانی فدارسیون فوتبال اعلام کرد که فیفا هنوز منابع لازم را برای بازسازی زمین شماره یک ورزشگاه آزادی در اختیارشان قرار نداده است.
به گزارش" ورزش سه" سعید دقیقی مسئول پروژه های عمرانی فدارسیون فوتبال در رابطه با پروژه های عمرانی فدراسیون گفت:" ابتدا ماه مبارک رمضان را تبریک می گویم. ما در حال حاضر در چند بخش پروژه های متفاوتی داریم ، یکسری پروژه ها هست که در AFC تعریف شده و کنفدراسیون فوتبال آسیا منابعش را تامین می کند مثل خوابگاه بانوان که در حال ساخت است  و دو پروژه دیگر که آماده بازگشایی پاکات مناقصه است یعنی همه کارهایش را واحد عمرانی و واحد فنی انجام داده و تنها دنبال منابع هستیم. امور بین الملل فدراسیون مکاتبات لازم را انجام می دهد تا انشالله موضوعات رفع شود.خوشبختانه پروژه هایی که مرتبط با AFC است در مسیر   درستش حرکت می کند."
دقیقی درباره زمین شماره یک ورزشگاه آزادی هم گفت:" زمین شماره یک  ابتدا قرار بود با همان حالت قدیمی و چمن طبیعی بازسازی شود اما در جلسه ای که درکمیته فنی فدراسیون فوتبال بود قرار شد چمن ترکیبی و متشکل از چمن طبیعی و مصنوعی کار شود. ما جلسات زیادی با پیمانکار گذاشتیم تا منابع مالی را از فیفا بگیریم که تا الان فیفا منبعی در اختیار ما قرار نداده است."
او افزود:" پول در فیفا هست و پروژه ها هم تصویب شده اند اما پول به ما نرسیده است. متاسفانه با وجود آنکه فیفا تاکید به جدایی سیاست از فوتبال دارد اما تحریم ها روی فوتبال ما تاثیرمستقیم گذاشته است. مسئولان کمیته بین الملل در تلاش هستند تا این مشکل را حل کنند."
دقیقی در ارتباط با کلنگ زنی ساختمان فدراسیون فوتبال با حضور شیخ سلمان و اینفانتینو گفت:" کلنگ زنی یک بحث در پروژه های عمرانی ، که تصمیم به آغاز آن گرفته می شود و هر پروژه باید فاز صفر و یک داشته باشد. باید مسابقه ای برای انتخاب طراحی ساختمان مسابقه ای برگزار شود که ما از این موضوع پشیمان شدیم و تصمیم گرفتیم از جمعی از طراحان و معماران دعوت کنیم تا طراحی ساختمان را انجام بدهند و خیلی از طراحان سرشناس وارد مناقصه شدند و مناقصه ای دومرحله ای انجام شد. مناقصه اول یکسری انتخاب شدند آن هم آماده بازگشایی پاکات مناقصه در فدراسیون است و ما تمامی کارهای دیگر را انجام داده ایم و منتظر انتخاب طراح ساختمان هستیم."
او در ارتباط با ابراهیم شکوری که از سمت سرپرستی دبیرکلی فدراسیون کنار رفت هم گفت:" آقای شکوری به عنوان یک مدیر جوان هفده ماه در یک جایگاه بزرگ اجرایی قرار گرفت و با وجود اینکه تجربه اولش بود اما عملکرد خوب و رو به پیشرفتی داشت. ریاست فدراسیون تصمیم گرفت تغییراتی بدهد که با توجه به مشکلاتی که فدراسیون داشت و بحث تغییر اساسنامه آقای نبی آمدند، ایشان یک آدم با تجربه است و می تواند در این شرایط به فوتبال ایران کمک کند. طی صحبت هایی که با آقای نبی و هیات رئیسه داشتیم قرار شد آقای شکوری در یک پستی که شایسته ایشان است به فدراسیون برگردد. من فکر می کنم یکی از اتفاقات خوب این دوره از فدراسیون حضور افرادی مثل من ، ابراهیم شکوری و نیما نکیسا در فدراسیون بود که سال های گذشته شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم. این جراتی بود که تاج و ساکت داشتند و قابل تقدیر است. آن ها براساس یک فلسفه ای این  کار را انجام دادند."
او در بخش دیگری از صحبت هایش درباره آغاز رقابت های لیگ گفت:" ما باید منتظر تصمیم  فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا باشیم و بعد برای ادامه لیگ برنامه ریزی کنیم. "
دقیقی همچنین درباره عملکرد خودش در پروژه های عمرانی فدارسیون فوتبال گفت:" در مرکز ملی در یکسالی که من بودم با کمک همکاران و مشاورانم اتفاقات خیلی خوبی افتاده از جمله آسفالت کل مجموعه ملی ، خانه فوتسال که آماده بهره برداری در نزدیک ساختمان پک است و خوابگاه بانوان که در حال  ساخت است. خود آقای نبی هم اصرار دارند که ما هرچه زودتر بتوانیم زیرساخت ها را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم."
او در انتها درباره محمدرضا ساکت هم گفت:" ممکن است سلایق متفاوت باشد اما سابقه آقای ساکت نشان می دهد که مدیرتوانمندی است. ایشان به عنوان مشاور فدراسیون فوتبال فعالیت می کند."

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: