پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، باشگاه استقلال این روزها با مدیریت احمد سعادتمند در حالی به کار خود ادامه می دهد که شکایت مربیان و بازیکنان خارجی اسبق استقلال از این باشگاه باعث شده تا آبی ها با چالش های جدی از جمله خطر محرومیت مواجه شوند.

نبود منابع مالی لازم و نداشتن حامی مالی معضل اصلی این روزهای آبی پوشان است. مشکلات تا جایی پیش رفته که این باشگاه به خاطر نداشتن منابع مالی، از طریق یک واسطه در خارج از کشور هم پرونده جدیدی برای خود باز کرده است.

بازیکنان ایرانی استقلال هم به دلیل دریافت نکردن مطالباتشان، با انتشار پیام های مشترک در صفحات اجتماعی و مصاحبه با رسانه ها، به انتقاد از مدیران باشگاه پرداختند.

به هر ترتیب باشگاه استقلال این روزها با مشکلات مالی زیادی مواجه است و بدهی های سرسام آور این باشگاه به بازیکنان و مربیان خارجی اسبق، معظلی است که هنوز برطرف نشده و کادر مدیریتی جدید هم نتوانسته در این عرصه توفیقی داشته باشد.

سند های جعلی واریز پول به حساب بازیکنان خارجی که از سوی یک حامی مالی به باشگاه و سپس به بازیکنان رسیده، مشکل بزرگ دیگری در سر راه آبی ها ایجاد کرده و در آینده مقامات قضایی به این موضوع رسیدگی خواهند کرد. از طرف دیگر احمد سعادتمند در حال ایجاد تغییرات اساسی در بدنه باشگاه است و قصد دارد با ایجاد تغییر در پست های باشگاه، مهره های مدنظر خود را به استقلال بیاورد.

همچنین ترکیب هیئت مدیره استقلال هنوز مشخص نشده و در حال حاضر حجت نظری، احمد سعادتمند و کامران منزوی سه عضو هیئت مدیره این باشگاه به شمار می روند که البته منزوی استعفایش را تقدیم کرده اما هنوز وزارت ورزش با آن موافقت نکرده است. باید دید وزارت ورزش و جوانان در آینده چه تصمیمی برای این هیئت خواهد گرفت و آیا با استعفای خلیل زاده موافقت می شود یا خیر. 

تمامی این مشکلات باعث شد تا بازیکنان استقلال در اقدامی همزمان، پست های مشترکی را در صفحات اینستاگرامی خودشان منتشر کنند. در همین رابطه محمد نوری پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص شرایط این باشگاه و اعتراض بازیکنان به مشکلات مالی گفت: بیانیه دادن کار صحیحی نیست و چنین مسائلی نباید رسانه ای شود. مشکلات باشگاه باید داخل باشگاه حل شود. معتقدم در ورای این اتفاقات، برخی جریان ها وجود دارد که باعث شدند بازیکنان فریب بخورند و آن بیانیه را منتشر کنند. این که چه کسی آن ها را تحریک کرده نمی دانم، اما شنیده ام انتشار این بیانیه به دلیل برکناری نوری فر بوده است. 

پیشکسوت استقلال عنوان کرد: بازیکنان حق دارند و کسی نمی تواند منکر شود. به هر حال آن ها قرارداد بستند و به پولشان نیاز دارند، اما در این شرایط باید صبوری بیشتری به خرج دهند تا باشگاه این بحران را پشت سر بگذارد.  

او در ادامه گفت: نمی خواهم از شخص سعادتمند حمایت کنم. هر مدیرعاملی به استقلال بیاید، من از او حمایت می کنم، زیرا استقلالی هستم و نام استقلال برایم مهم است. سعادتمند مدیری است که به تازگی به استقلال آمده و باید به او فرصت بیشتری داد تا بتواند بدهی های سنگین استقلال را پرداخت کند. با این حال برخی ها هنوز نیامده او را محکوم کردند و برای مدیرعامل باشگاه، شمشیر را از رو بستند. 

نوری در پاسخ به این سوال که وزارت ورزش تا چه اندازه مقصر شرایط کنونی استقلال است اظهار داشت: به هر حال چندین سال است که استقلال دچار مشکلات مالی و درگیر حواشی شده است. صد در صد وزارت ورزش را مقصر حال و روز فعلی استقلال می دانم. ابتدا فتح الله زاده را آوردند و پشت او را خالی کردند تا نتواند کاری بکند. پس از او سعادتمند را آوردند و همین کار را در قبال او هم انجام می دهند.

نوری افزود: برخی از مدیرانی که به استقلال می آیند، عملکرد مالی شفافی ندارند و بدهی روی دست باشگاه می گذارند. اینطور که من شنیدم، آقایان بودجه را تا دو سال بعد پیش خور کردند. فتحی آمد و این همه بدهی روی دست استقلال گذاشت، اما هیچ کسی از او ایراد نگرفت و حتی پُست بهتری هم به او دادند. مقصر تمام این اتفاقات را وزارت ورزش می دانم زیرا رئیس مجمع، وزیر ورزش است و او انتصاب های باشگاه را انجام می دهد و برای استقلال برنامه ریزی می کند. 

او در پایان گفت: امیدوارم استقلال هر چه زودتر از این شرایط بحرانی خارج شود. دشمنان استقلال منتظرند این باشگاه اسیر حاشیه شود و امیدوارم دوستان ما آب به آسیاب دشمن نریزند. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: