پایگاه خبری خانه فوتبال:

‎رییس کمیته وضعیت بازیکنان بر تلاش این کمیته به منظور رسیدگی بی‌طرفانه به کلیه پرونده‌های مطروحه تاکید کرد.
‎به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون فوتبال، جمشید نورشرق با بیان این موضوع اظهار داشت:متاسفانه اخیرا موارد و مسائلی از سوی برخی مسئولان یکی از باشگاههای بدهکار اعلام شده که  مغایر با قواعد رسیدگی به دعاوی است. اگر باشگاه یا طرفی از دعوا به صلاحیت کمیته وضعیت در رسیدگی به پرونده ای تردید دارد، می تواند مراتب اعتراض و ادله خودش را در مراحل بدوی یا حتی پس از صدور حکم رسما و قانونا اعلام کند. کمیته وضعیت پس از وصول درخواست رسیدگی، تصویر آن را به همراه مستندات برای طرف مقابل ارسال و برابر مقررات مهلت ۱۰ روزه ای برای ارائه پاسخ به طرف مقابل می‌دهد.
‎در خصوص موضوع مورد  بحث نیز اخطاریه مزبور در تاریخ ۰۹ /۰۹ /۹۸ از طریق سامانه فدراسیون فوتبال برای باشگاه ذیربط ارسال و تقاضا شده اگر پاسخی در قبال موضوع دارند ظرف مهلت مقرر ارائه کنند، ولی متاسفانه هیچ توجهی به این موضوع نشده و هیچ واکنشی چه نسبت به امر صلاحیت و چه نسبت به ماهیت موضوع نشان نداده اند.
نورشرق افزود: جالب توجه است که پس از صدور حکم بدوی نیز علیرغم اینکه تصویر دادنامه در تاریخ ۰۵ /۱۱ /۹۸ برای آن باشگاه ارسال شده است و باشگاه می توانسته ظرف مهلت مقرر در ماده ۱۴ آیین نامه، به این رأی اعتراض کند، از فرصت اعتراض هیچ استفاده ای نکرده و حال که حکم قطعی در خصوص ضرورت پرداخت مبلغ به مرحله اجرا رسیده می گویند کمیته وضعیت صلاحیت رسیدگی نداشته در صورتی که دیگر با گذشت زمان قانونی حق اعتراضی ندارند.
‎رییس کمیته وضعیت بازیکنان اعلام کرد: البته موضوع صلاحیت رسیدگی در کمیته وضعیت بازیکنان یا هر مرجع دیگری، به مانند بسیاری از موضوعات حقوقی، ممکن است مورد اختلاف نظر حقوق خوانان قرار گیرد و آراء و نظریات متفاوتی را در این زمینه شاهد باشیم، کمااینکه در خصوص صلاحیت ارکان فدراسیون در برابر محاکم دادگستری نیز تاکنون آراء متفاوتی صادر شده است و حتی ممکن است در خود کمیته وضعیت نیز شاهد آراء متفاوت در موضوعات به ظاهر شبیه به یکدیگر باشیم ولی فراموش نکنیم که موضوع تا حدود زیادی به واکنش طرف مقابل به دعوی مطروحه بر می گردد. در پرونده مورد بحث نیز می توان گفت طرف ذینفع با تقدیم درخواست، صلاحیت کمیته وضعیت بازیکنان را پذیرفته و طرف مقابل نیز چه در فرآیند دادرسی و چه پس از صدور حکم، هیچ اعتراضی به این موضوع نداشته است.

‎نورشرق بیان کرد: از سوی دیگر توجه دوستان را به این موضوع نیز جلب می نمایم که صرفنظر از تحلیل حقوقی امر صلاحیت، باشگاه یا هر فرد بدهکار در فوتبال باید خوشحال باشند که پرونده های مربوطه در خانواده فوتبال مطرح شده و ذینفع با پذیرش صلاحیت ارکان فدراسیون، از این طریق استیفای حقوق خودش را دنبال می کند در حالی که رسیدگی قضایی طبیعتا برخوردهای متفاوتی از جمله تأمین خواسته یا صدور دستور موقت ر ابه دنبال دارد و گویا  عدم اطلاع دوستان از تبعات و نتایج قانونی این موضوع سبب اعتراض به رسیدگی کمیته وضعیت شده است.

‎رییس کمیته وضعیت بازیکنان گفت: متاسفانه گاهی اوقات مدیران محترم باشگاه ها فراموش می کنند که انباشت دیونی نظیر بدهی مورد بحث چه آثار نامطلوبی بر ارائه خدمات به باشگاه های فوتبال گذارده و چگونه بی توجهی به پرداخت این بدهی ها، اعتبار مدیریت فوتبال کشور را مخدوش می سازد، بنابراین ضمن دعوت دوستان به بیان دفاعییات در فرصت های مقرر قانونی، تقاضا می کنیم که از این منظر و با حساسیت ویژه ای به موضوع توجه کنند.

‎نورشرق در پایان گفت: البته در این پرونده نیز به مانند سایر موارد اهتمام کمیته وضعیت بر این بوده و هست که چه در جریان رسیدگی و چه پس از صدور حکم، با دعوت طرفین به صلح و سازش، تلاش خود را برای حل و فصل اختلافات مبذول می نماید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: