پایگاه خبری خانه فوتبال:

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی می گوید اعطای میزبانی جام ملت ها به کشورهای دیگر توسط AFC راحت‌تر از دادن آن به ایران است و به همین دلیل ایران میزبان این رویداد نخواهد شد.
به گزارش ایسنا، سید مصطفی هاشمی طبا، رئیس سابق سازمان تربیت بدنی درباره درخواست ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ گفت: ما از نظر توانایی اجرا و مدیریت این امکان را داریم. هر چند مدیریت هایی که اخیرا در باشگاه ها انجام شده موجب ناامیدی است و گویا اصلا مدیر نداریم که این اتفاقات رخ می‌دهد. در نهایت ما نمی‌توانیم به درخواست‌های AFC پاسخ مثبت دهیم. شاید نهایتا بتوانیم ورزشگاه ها را مدرن و تکمیل کنیم و مطابق نیازهای AFC آماده کنیم.

* میزبانی با موش و گربه بازی ممکن نیست

وی تاکید کرد: در قدم اول می گویند تعهد دهید که بانوان وارد ورزشگاه شوند اما موضوع با موش و گربه بازی ممکن نیست. اینکه تعدادی را به ورزشگاه بیاوریم و در یک شهر دیگر به آنها اجازه ورود ندهیم، امکان پذیر نیست. به نظرم ما نمی توانیم نیازهای کنفدراسیون فوتبال آسیا را برآورده کنیم.

* AFC به ما اعتماد ندارد

هاشمی طبا در گفت و گو با برنامه «ایران امروز» از رادیو ایران در واکنش به اینکه در صورت تکرار نام نویسی و عمل نشدن به تعهدات، AFC اعتماد خود را از دست می دهد، تاکید کرد: الان هم AFC به ما اعتماد ندارد. وقتی قرار است مدارک را کامل کنیم، AFC به پاسخ های ما اطمینان ندارد و می داند نمی توانیم نیازها را رفع کنیم. آنها دنبال کشورهایی هستند که در سابقه خود به ضمانت هایی لازم عمل کرده اند. جایی می روند که مشکلی نیست و خیالشان راحت است که آن کشور کارهای لازم را انجام می دهد. پذیرش درخواست میزبانی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا که کاری ندارد و در پایان میزبانی را به ما نمی‌دهد. همه کشورهای حاشیه خلیج فارس امکانات لازم را دارند و به راحتی می توانند میزبانی بگیرند. حتی کشورهای شرق آسیا هم آمادگی لازم را برای برگزاری رقابت ها دارند. به نظرم ما در حد ثبت نام هستیم و این کار را کردیم که اعلام وجود کنیم.

* مسئولان اولویتی برای میزبان جام ملت های قائل نیستند

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های انقلاب اسلامی این است که خودمان را در دنیا مطرح کنیم و در لاک خودمان نباشیم. به علت گرفتاری های موجود در داخل کشور و منطقه و با قدرت های بزرگ دنیا، به نظرم مسئولان اولویتی برای این بخش از ورزش یعنی میزبانی جام ملت ها قائل نیستند. این یک نوع قاطی شدن با جامعه بین المللی است و نمی توانیم طوری که می خواهیم در عرصه های جهانی باشیم. چند وقت قبل شنیدم که یکی از آقایان می خواهد فیفای اسلامی درست کند و ۲۰ کشور هم اعلام آمادگی کردند. وقتی نام کشورها را برد، دیدم که عضویت این کشورها در فیفا جای سوال دارد. دیدم این کشورها می خواهند عضو این فیفای اسلامی شوند و پولی را هم از ما ببرند. ما می توانیم تا مرحله نام نویسی پیش برویم یا میزبانی های کوچک را کسب کنیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: