پایگاه خبری خانه فوتبال:

رییس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: تصمیم وزارت ورزش برای ممنوعیت استفاده سرخابی ها از بازیکن و مربی خارجی باید برای دیگر باشگاه ها هم اجرایی شد.
به گزارش ستاره ها و به نقل از دانشجو؛ جمشید نورشرق درباره ممنوعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در استفاده از بازیکنان خارجی توضیحاتی داد.

ممنوعیت به کارگیری بازیکنان خارجی

این موضوع از جهات مختلف قابل بررسی است. بعُد فنی آن که به خود باشگاه ها ربط دارد نخستین موضوعی است که شاهدش هستیم و اغلب بازیکنان بی کیفیت و دور از سطح فنی لیگ برتر کشورمان به عضویت تیم ها درمی آیند.

در واقع ارزیابی درستی در این باره از سوی باشگاه ها صورت نمی گیرد.

بسیاری از بازیکنان را داشته ایم که می آیند و اینقدر ضعیف هستند که حتی مربی تیم هم بازی شان نمی دهد.

همین بازیکنان بدون در نظر گرفتن قواعد حقوقی به حال خودشان رها می شوند و چون باشگاه پای قراردادشان را امضا کرده می روند و برهمان اساس شکایت می کنند و از مراجع قانونی حکم می گیرند.

نکته عجیب آنجاست که اگر این حرفها را امروز و در اردیبهشت 1399 بیان می کنیم درست 10 سال پیش در اردیبهشت سال 1389 هم عین همین صحبتها مطرح شده ولی نه تنها عبرتی حاصل نشده بلکه شاهدیم باز هم قراردادهای مشابه بسته می شوند.

تصمیم وزارت ورزش قابل دفاع است

تصمیمی که وزات ورزش برای سرخابی ها گرفته که متولی هر دو تیم هم خود وزارتخانه است تصمیمی قابل دفاع است.

مدیران را مواخذه کنید

وقتی مدیران ما مصونیت شغلی دارند و می‌دانند مرجعی آنها را مواخذه نمی کند به راحتی اقدام به چنین کارهایی می کنند که در نهایت منجر به محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی و یا دیگر مشکلات برای باشگاه های استقلال و پرسپولیس می شود.

قدرت برخی ایجنت ها در یک تیم

امروز شاهد هستیم یک واسطه نقل و انتقالاتی در یک تیم ۷ تا ۸ بازیکن دارد و از این طریق این قدر قدرت در تصمیم سازی در یک باشگاه برایش ایجاد می‌شود که حتی می‌تواند مدیریت آن مجموعه را هم تغییر دهد.

چرا باید درباره واژه ایجنت از بار منفی دلال برای آن استفاده کنیم؟ در صورتی که این شغل خیلی هم محترم است.

از این رو با این همه مشکلات قطعاً یک ایجنت نمی تواند از پس بیش از ۵ تا ۶ بازیکن یا مربی در طول یک فصل بربیاید.

مدیر برنامه یا دلال؟

اما متاسفانه مدیر برنامه هایی را سراغ داریم که با ۷۰ تا ۸۰ بازیکن سروکار دارند و کارشان این است که فقط برای آنها قرارداد ببندند و ۱۰ درصد از حق انتقال را دریافت کنند.

اما در ادامه همه بار حقوقی مشکلات بازیکن بر گردن خودش است و مدیر برنامه به دلیل عدم آگاهی از قواعد حقوقی هیچ حمایتی از بازیکنانش نمی کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: