پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، این نامه واکنش‌های متفاوتی را در ورزش کشور به‌خصوص فوتبال به همراه داشت. البته کمتر کسی است که از مبارزه با فساد استقبال نکند به‌خصوص در فوتبال، اما این سؤال مطرح است چرا نباید ارگان‌های دولتی که صاحب بیشتر تیم‌های لیگ برتری هستند بر عملکرد زیرمجموعه خود نظارت کنند؟ وقتی یک باشگاه دولتی مدیر انتخاب می‌کند طبیعتاً باید انتخاب درستی داشته باشد و از همه مهمتر بعد از انتخاب مدیر بر عمکرد او نظارت داشته باشد تا این حاشیه‌ها را شاهد نباشیم و در نهایت کار به‌جایی نرسد که وزارت اطلاعات مجبور شود بخشی از توان خود را صرف مبارزه با ناپاکی در ورزش کند.

حالا بعد از گذشت چند روز وزیر ورزش و جوانان درباره چرایی این تصمیم صحبت کرده است و می‌گوید: «یکی از مشکلات ورزش کشور دلالی و واسطه‌گری و زد و بند‌های پشت پرده است که کشف آن فقط در توان وزارت ورزش و جوانان نیست بنابراین با توجه به اینکه عزم جلوگیری از فساد وجود دارد به وزیر محترم اطلاعات نامه نوشتم. از طرفی وزارت اطلاعات واقعاً در این ۶ سال نهایت همکاری و پشتیبانی را داشته و در این زمینه پشتیبانی دستگاه قضا هم وجود دارد و ان‌شاءا... یادگاری خوبی در مبارزه با فساد بگذاریم.»

بیشتر مشکلات مورد اشاره دلار‌هایی است که در نقل و انتقالات بازیکنان و مربیان خارجی رد و بدل می‌شود! دلار‌هایی که بعضاً بیشتر آن به واسطه‌ها می‌رسد و کمتر آن نصیب بازیکن یا مربی می‌شود! و این اتفاقات بیشتر در باشگاه‌هایی می‌افتد که دولتی هستند. در باشگاه‌های خصوصی مالک و مدیر‌عامل باشگاه، چون از جیب هزینه می‌کنند، تلاش می‌کنند تا جایی که امکان دارد قرارداد‌ها را کمتر ببندند و تخفیف بگیرند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: