پایگاه خبری خانه فوتبال:

پزشک تیم فوتبال سپاهان توضیحاتی را در خصوص نتیجه تست‌گیری مجدد از همه اعضا و عوامل این تیم ارائه کرد.
​عباسعلی ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص تست گیری مجدد از بازیکنان سپاهان در روز جمعه، که منجر به مشخص شدن دو نمونه مثبت دیگر در این تیم شد، اظهار داشت: امروز صحبت‌هایی از قول من در یکی از رسانه‌ها منتشر شد که باوجود اینکه خیلی صریح و شفاف صحبت کردم به صورت درست منعکس نشد، شاید به درستی متوجه حرف‌های من نشدند و من از این بابت تعجب کردم.
وی ادامه داد: ما کارمان را بر اساس یک سیر، که سیری معمولی و طبیعی بود، انجام دادیم و هیچ گونه عدم شفافیت و تناقض در آن نیست. در بررسی چارت روزانه و معاینات فیزیکی به دو نفر شامل یک بازیکن و یک عضو تدارکات مشکوک شدیم، آنها را تحت آزمایش PCR قرار دادیم که تست‌شان مثبت درآمد. به همین خاطر تمرین روز پنجشنبه را لغو کردیم و روز جمعه از همه اعضای تیم، تست مجدد گرفتیم.

پزشک تیم فوتبال سپاهان اظهار داشت:‌ نورافکن و آن عضو تدارکات به همراه یک بازیکن و یکی دیگر از اعضای تدارکات تیم تست‌شان مثبت شد و البته خود نورافکن این مسئله را رسانه‌ای کرد اما آن یک نفر دیگر اصلا در تمرینات ما تا آن زمان حضور نداشت. او جزو بازیکنان ما نیست،‌جزو مجموعه است اما در هیچ کدام از جلسات تمرینی شرکت نداشت چون به خدماتش نیازی نبوده. قرار بود از آن به بعد در تمرینات حضور پیدا کند اما تستش مثبت شد و ما این را خیلی شفاف ارائه کردیم.

ربیعی با اشاره به تست گیری مجدد از کلیه اعضای تیم سپاهان تصریح کرد:‌ ما در بار اول نه به واسطه تست عمومی بلکه به واسطه معاینه فیزیکی و اخذ شرح حال،‌ متوجه شدیم که دو نفر مشکوک هستند. از آنها تست گرفتیم که مثبت درآمد و قاعده کار این بود که بقیه تیم را هم به طور کامل بررسی کنند. در تست دوم هم نورافکن مثبت شد و یک نفر دیگر هم که در تمرینات ما حضور نداشت تستش مثبت درآمد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ما یک مورد دیگر را هم داریم که جزو بازیکنان نیست و جزو عوامل اجرایی تیم است که برایش تست گذاشته شده، تست اول او مثبت شده اما چون هنگام نمونه‌گیری یا معاینات خود آزمایشگاه ابهاماتی وجود داشته از ما خواسته شد او برود و یک نمونه دیگر بدهد، او نمونه دوم را به آزمایشگاه داد و احتمالا تا امشب مشخص خواهد شد. 

پزشک تیم فوتبال سپاهان تصریح کرد: با احتساب این نفر موارد مثبت ما 5 نفر می‌شود اما همانطور که اشاره کردم از این 5 نفر یک نفر چون به خدماتش نیاز نبوده در تمرینات حضور نداشته و بعد از اینکه تستش مثبت شده به قرنطینه رفته است. یعنی هیچ ارتباطی با مجموعه تمرینی ما نداشته و در تست اول هم نبوده است.

ربیعی ادامه داد: ‌ما اصلا چیزی به اسم مشکوک نداریم. دکتر خلیلیان هم به این موضوع اشاره کرده، یکسری ابهامات در عملکرد آزمایشگاه بوده که از ما خواستند این فرد یک تست مجدد بدهد و نتیجه آن تا چند ساعت دیگر مشخص خواهد شد. بنابراین نتیجه کلی این است که ما فعلا 5 مورد مثبت داریم و از این 5 نفر یک نفر اصلا در هیچ کدام از تمرینات نبوده و یک نفر هم آزمایشگاه برایش درخواست تست مجدد داده است. سه  نفر هم  PCR شان مثبت شده که دو بازیکن و یکی از اعضای تدارکات هستند. 

وی اضافه کرد: آن نفری که آزمایشگاه برایش درخواست مجدد داده ممکن است بگویند نتیجه‌اش منفی است و موارد ما به روی 4 عدد برگردد. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: