پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، این روزها در مادرید احساسی موج می‌زند که البته تازگی ندارد. مدتها است این حس در بین مدیران رئال، بازیکنان و هواداران این تیم وجود دارد که تصمیمات داوری علیه آنها و به عبارت دقیق‌تر به نفع بارسلونا است. اما آنچه چهارشنبه شب در نوکمپ اتفاق افتاد این حس‌ها و حدس و گمان‌ها را به شدت تقویت کرده و خشم مادریدی‌ها را در پی داشته چرا که آنها فکر می‌کنند اگر عدالت در زمین برقرار شده بود نتیجه نهایی ال‌کلاسیکو چیز دیگری به جز تساوی بدون گل بود.

 

علت استفاده از VAR در حالت ایده‌آل برقراری عدالت و رسیدن حق به حقدار است اما از دید مادریدی‌ها واقعیت برای آنها با این صد و هشتاد درجه تفاوت دارد. مارکا می‌گوید بسیاری از مدیران باشگاه از شدت عصبانیت از تصمیمات داوری دیدارشان با بارسا به این نتیجه رسیده‌اند که تیم‌شان مورد ستم واقع شده و از دست آنها کاری ساخته نیست.

 

مارکا در گزارش صفحه اول امروز خود می‌گوید برای اطلاع از آن سوی ماجرا با کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا تماس گرفته و نظر آنها را جویا شده است. کمیته داوران در پاسخ گفته که اگر هم اشتباهی صورت گرفته باشد به هیچ وجه از روی قصد و به نفع یکی از طرفین نبوده است. ولی در رئال مادرید گوش کسی به این حرفها بدهکار نیست و همه معتقدند رئال در دو سال گذشته از تصمیمات داوری متضرر شده است.

untitled

در واقع به همین دلیل بود که رئال از مدتها پیش فریاد زده و خواستار ورود VAR به لالیگا و اسپانیا بود. آنها فکر می‌کردند با ورود تکنولوژی تصمیمات داوری خنثی شده و دیگر ضرری به منافع آنها وارد نخواهد کرد. با اینکه رئال در فصل گذشته هم ناراحتی زیادی از VAR داشت ولی آنچه چهارشنبه در نوکمپ اتفاق افتاد آنها را به این باور رسانده که VAR به عامل جدیدی برای پایمال کردن حق آنها تبدیل شده است.

 

رئال مادرید به شدت ناامید و مستاصل است و مارکا می‌گوید این باشگاه حالا دیگر معتقد است حتی ورود تکنولوژی هم نتوانسته به جو منفی ضد رئال در فوتبال اسپانیا پایان دهد و شرایط رقابت را برای همه تیمها خنثی کند. یکی از مسئولین رئال به مارکا گفته:" همه دیدند چه اتفاقی افتاد؟ ما دیگر چه بگوییم. ما فقط عدالت می‌خواهیم ولی آنها عدالت را از ما دریغ می‌کنند".

 

مارکا پیش از ال‌کلاسیکو هم گفته بود که رئال از انتخاب هرناندز به عنوان داور بازی‌اش با بارسلونا ناراضی است. مسئولین این تیم بعد از بازی هم به رسانه‌ها گفتند که ترس‌هایشان درست از آب درآمده و برای همه معلوم شده که چرا آنها نمی‌خواسته‌اند قضاوت این بازی حساس در دست هرناندز باشد. عصبانیت رئال تنها به دو پنالتی‌ای که برای این تیم در ال‌کلاسیکو گرفته نشده خلاصه نمی‌شود چرا که مادریدی‌ها معتقدند رویه‌های تصمیم‌گیری داوران زمانی که پای رئال در میان است با همه تیمها فرق می‌کند.

 

زیدان یکی از معدود چهره‌های مادریدی است که بعد از کلاسیکو در این باره نسبتا آرام بوده هر چند در طول بازی از چهره‌اش می‌شد فهمید که چقدر ناراحت و عصبانی است. البته ناراحتی مادریدی‌ها تنها به داوری خلاصه نمی‌شود بلکه آنها از دیگر اقدامات فدراسیون از برنامه بازی‌ها گرفته تا زمان تعطیلات لیگ و غیره هم ناراضی هستند.

 

منبع: ورزش سه

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: