پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، درباره تعطیلات کریسمس لیونل مسی اطلاعات کمی وجود داشت. تنها چند عکس از ستاره آرژانتینی منتشر شد. در یکی از این تصاویر روی تردمیل بود که اتفاقی برخی از گل‌هایش را نیز مشاهده می‌کرد. مهاجم بارسلونا که به همراه خانواده‌اش به آرژانتین سفر کرده بود مانند دیگر هم‌تیمی‌هایش وظایفش را عمل کرد و با وجود این که دوم ژانویه (پنجشبه هفته جاری) به تمرینات برمی‌گردد می‌خواهد شنبه هفته آینده برابر اسپانیول بازی کند. مسی به دلیل مشکل جسمانی دو ماه نخست فصل را از دست داد اما خیلی زود به سطح اصلی خود بازگشت و سال را در همانجایی که عادت داشت به پایان رساند. او سال را با بارسلونا به عنوان صدرنشین لالیگا تمام کرد و همچنین با ۱۳ گل در صدر برترین گلزنان این رقابت‌ها قرار گرفت. او اکنون در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا حاضر است و می‌تواند در سال جدید برای کسب همه عناوین رقابت کند.

دوران جدی مسی اکنون آغاز شده است. همانطور که مهاجم بارسا پس از کسب ششمین توپ طلایش اعلام کرد می‌خواهد به افتخاراتش بیفزاید هدفش در سال جدید کسب عناوین تیمی بیشتر خواهد بود. ستاره آرژانتینی تاکنون ۳۴ جام برده است. هنوز هشت عنوان با دنی آلوس که پرافتخارترین بازیکن محسوب می‌شود فاصله دارد. نخستین چالش مسی در سال ۲۰۲۰ سوپرجام اسپانیا خواهد بود. سپس باید رهبری تیمش را در بارسلونا برای کوپا دل ری داشته باشد. همچنین تلاش کند برای یازدهمین بار قهرمانی در لالیگا را تجربه کند (خنتو تنها بازیکنی است که بالاتر از او است و ۱۲ قهرمانی کسب کرده است) و دوباره با لیگ قهرمانان روبرو شود که از سال ۲۰۱۵ جام قهرمانی را در این بازی‌ها بالای سر نبرده است. او می‌خواهد خاطرات تلخ دو سال گذشته در لیگ قهرمانان را پاک کند.

مسی به دنبال عناوین است و می‌تواند به رکوردهای فوق العاده‌ای دست یابد. او با رکورد پله تنها ۲۵ گل فاصله دارد. ستاره سال‌های دور فوتبال برزیل برای سانتوس ۶۴۳ گل به ثمر رساند و مسی برای آبی اناری ۶۱۸ بار گلزنی کرده است. به ثمر رساندن این گل‌ها می‌توانند مهاجم بارسا را برای هفتمین بار به جایزه پیچیچی برسانند. او فصل گذشته با سارا برابر شد که شش بار بهترین گلزن لالیگا شده بود. اکنون مسی می‌تواند از این رکورد عبور کند. ستاره آرژانتینی در توپ طلا و کفش طلا هم از دیگر بازیکنان بالاتر است. بازیکن بارسا در این فصل برای کسب کفش طلا کار سختی پیش رو دارد چون روبرت لواندوفسکی شش گل و تیمو ورنر پنچ گل بیشتر از او به ثمر رسانده‌اند.

همه این عناوین برای مهاجم بارسا مهم هستند اما هیچ یک قابل مقایسه با پنجمین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان نخواهد بود. در نهایت او می‌خواهد قهرمان کشورش باشد و برای نخستین بار به همراه آبی سلسته یک جام را فتح کند. از مسی در سال جدید انتظار بیشتری می‌رود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: