پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، سال 2019 چندان برای کریستیانو رونالدو خوب پیش نرفت و ستاره پرتغالی نتوانست در عرصه فردی و تیمی به افتخارات زیادی دست پیدا کند. حالا کریستیانو رونالدو در آغاز سال 2020 از انگیزه فراوانی برخوردار بوده و امسال می خواهد رکوردهای دیگری را نیز به خود اختصاص دهد.

 

بیشترین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا

nB3lpmQO6Pyc

حدود یک سال و نیم قبل و هنگامیکه رئال مادرید موفق شد در فینال لیگ قهرمانان و در دیداری جنجالی با نتیجه 1-3 لیورپول را شکست دهد، کریستیانو رونالدو آخرین بازی خود را با لباس سفید رئال مادرید انجام داده و موفق شد برای پنجمین بار در دوران ورزشی خود لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند. اگر ستاره پرتغالی امسال نیز موفق به قهرمانی در این جام با یوونتوس شود، در کنار رکورددار فعلی فرانسیسکو خنتو، که بین سالهای 1956 تا 1966 شش بار با رئال مادرید فاتح اروپا شد از این حیث برابری خواهد کرد.

 

بهترین گلزن تاریخ جام ملت های اروپا

iT26iRDUnHnA

اما کریستیانو رونالدو در عرصه ملی نیز اهداف بزرگی دارد. او که در یورو 2016 به همراه تیم ملی کشورش در فرانسه موفق به کسب قهرمانی شد، تا به حال در چهار دوره حضور در رقابت های یورو نه بار موفق به گلزنی مقابل رقبا شده و از این حیث در کنار میشل پلاتینی، اسطوره فوتبال فرانسه رکورددار است. اگر رونالدو در رقابت های یورو 2020 یک بار هم موفق به گلزنی شود، عنوان بهترین گلزن تاریخ این تورنمنت معتبر را از آن خود خواهد کرد.

 

بیشترین هت تریک در لیگ قهرمانان

a0lUtTnA9ewy

کریستیانو رونالدو را به عنوان "آقای لیگ قهرمانان" می شناسیم. او علاوه بر اینکه عنوان بهترین گلزن تاریخ این رقابت ها را از آن خود کرده، در کنار لیونل مسی با ثبت هشت هت تریک در این تورنمنت معتبر رکورددار است. ستاره پرتغالی در مراحل حذفی این فرصت را داراست تا با هت تریک مقابل رقبا، این عنوان را به تنهایی و بالاتر از رقیب ابدی خود در لباس بارسلونا به خودش اختصاص دهد.

 

اولین آقای گل در لیگ های انگلیس، اسپانیا و ایتالیا

vYVVhK7SPVov

در حال حاضر کرسیتیانو رونالدو در جدول گلزنان سری آ با 10 گل، در رده چهارم جدول قرار دارد و بالاتر از او جوائو پدرو 11 گل، روملو لوکاکو 12 گل و چیرو ایموبیله 17 گل به ثمر رسانده اند. ستاره پرتغالی کار بسیار دشواری برای کسب عنوان بهترین گلزن سری آ دارد، اما اگر این اتفاق رخ دهد او تبدیل به اولین بازیکن تاریخ خواهد شد که این عنوان را در لالیگا، لیگ برتر و سری آ از آن خود کرده است. رونالدو پیش از این در لیگ برتر با لباس منچستریونایتد و در لالیگا با پیراهان رئال مادرید به این عنوان دست یافته بود.

 

بهترین گلزن ملی تمامی ادوار

CMGcHIWKklf5

اما شاید مهم ترین هدف کریستیانو رونالدو در سال 2020، اختصاص دادن عنوان بهترین گلزن تاریخ بازی های ملی به خود باشد. ستاره پرتغالی تا به حال 99 بار برای تیم ملی پرتغال موفق به گلزنی شده و برای رسیدن به علی دایی با 109 گل، باید سال درخشانی را سپری کند. در پیش بودن رقابت های یورو، این نوید را به رونالدو می دهد که امسال عنوان بهترین گلزن تاریخ بازی های ملی را در کارنامه درخشان خود به ثبت برساند.

 

کسب ششمین توپ طلا

qd8lJ9PiEgpd

کریستیانو رونالدو امسال قافیه را به لیونل مسی باخت و شاهد رسیدن ششمین توپ طلا به رقیب دیرینه خود بود. رونالدو که در گذشته اختلافات بیشتر از این را نیز جبران کرده بود، امسال امیدوار است بتواند ششمین جایزه خود را دریافت کرده و دوباره به مسی برسد. اتفاقی که با درخشش در لباس یوونتوس و تیم ملی پرتغال برای او دور از دسترس نخواهد بود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: