پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، نشریه «میرر» انگلیس خبر داد؛ محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان همچنان نسبت به خرید باشگاه منچستریونایتد علاقه‌مند است و به دنبال خرید سهام این باشگاه انگلیسی از مالکان آمریکایی آن یعنی خانواده گلیزر است.

اخیراً نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» مدعی شده بود؛ محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان در آستانه خرید سهام باشگاه لیگ برتری نیوکاسل با پیشنهادی ۳۴۰ میلیون پوندی قرار دارد و توافقاتی هم در این زمینه صورت گرفته است، اما با این خبر «میرر» به نظر می‌رسد اولویت محمد بن‌سلمان همچنان خرید سهام باشگاه منچستریونایتد است.

اواخر مهرماه گذشته همین نشریه انگلیسی خبر داده بود؛ تاکنون مالکان آمریکایی باشگاه منچستریونایتد دو پیشنهاد رسمی بن‌سلمان بابت خرید این باشگاه را رد کرده‌اند که آخرین پیشنهاد به ارزش ۳ میلیارد پوند بوده است، این در حالی است که خانواده گلیزر خود در سال ۲۰۰۳ باشگاه منچستریونایتد را به‌ازای ۷۹۰ میلیون پوند خریدند.

ولیعهد عربستان سال گذشته میلادی در اولین اقدام رسمی خود، خواهان خرید سهام باشگاه منچستریونایتد بود، اما مالکان آمریکایی این باشگاه به‌دلیل نقش داشتن دولت عربستان در مرگ جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد رژیم سعودی در سفارت عربستان در استانبول ترکیه، پیشنهاد این عضو خانواده سلطنتی را رد کردند.

خانواده سلطنتی عربستان که ثروتش ۸۵۰ میلیارد پوند تخمین زده شده، قصد دارد در دنیای فوتبال با همتایان قطری و اماراتی خود به رقابت بپردازد. ناصر الخلیفی قطری مالک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن است و در سوی دیگر شیخ منصور اماراتی نیز مالکیت باشگاه منچسترسیتی را بر عهده دارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: