پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، از بازی های هفته بیست و دوم لیگ برتر روسیه تیم زنیت سن پترزبورگ توانست به یک پیروزی درخور توجه دست پیدا کند. آنها در حالی حریف خود را با 7 گل در هم کوبیدند که مهاجم ایرانی این تیم موفق شد اولین هت تریک خود در فوتبال اروپا را به ثبت برساند. 

سردار آزمون که در این دیدار در اوج آمادگی به سر می برد پس از سه گلی که وارد دروازه حریف کرد توانست خود را به رده سوم بهترین گلزنان لیگ برتر روسیه برساند. حالا سردار آزمون که توانست خود را 10 گله کند دو بازیکن را بالای سر خود می بیند که البته یکی از آنها را باید رقیب اصلی مهاجم ایرانی برای رسیدن به عنوان آقای گلی لیگ برتر روسیه دانست. زیوبالا، مهاجم ملی پوش تیم زنیت در بازی های امسال توانست 13 بار دروازه رقبا را باز کند. 

اما نکته جالب درباره سردار اینکه، مهاجم تیم ملی ایران برای رسیدن به عنوان بهترین گلساز لیگ روسیه نیز شانس دارد چرا که سردار به غیر از 10 گلی که وارد دروازه حریفان کرده 6 پاس گل نیز به ثبت رسانده و به عنوان چهارمی بهترین گلسازهای لیگ برتر روسیه رسید. نکته جالب البته در این باره اینکه مهم ترین رقیب سردار در جمع بهترین گلسازان باز هم مهاجم ملی زنیت یعنی زیوبالا است. بازیکنی که حالا علاوه بر جدول گلزنان، در جدول گلسازان نیز رقیب جدی سردار محسوب می شود. 

اما در سال های گذشته دو مهاجم ملی پوش و فرصت طلب ایرانی نیز بودند که توانستند نام خود را به عنوان بهترین گلزنان لیگ های اروپایی به ثبت برسانند. وحید هاشمیان که پس از جدایی از هامبورگ به بوخوم پیوست توانست با بازی های خوب خود این تیم قدیمی فوتبال آلمان را باز هم به بوندس لیگا برساند و یکی از بهترین فصول این باشگاه را در سطح اول فوتبال آلمان به ثبت برساند. بوخومی ها در آن فصل توانستند با درخشش هلی کوپتر ایرانی خود به رده پنجم بوندس لیگا دست پیدا کنند و همان سال وارد رقابت های یوفا شوند. وحید هاشمیان نیز که در همان فصل 2003 – 2004 در کورس آقای گلی قرار داشت در نهایت توانست با 16 گل زده به رده چهارمین گلزنان بوندس لیگا دست پیدا کند و بدین ترتیب راهی تیم بزرگ بایرن مونیخ شد. 

در سوی دیگر اما رضا قوچان نژاد نیز یکی از بهترین لژیونرهای گلزن در فوتبال ایران محسوب می شود. او در فصل 2016 – 2017 علاوه بر اینکه به عنوان بهترین بازیکن فصل تیم هیرنفین هلند رسید، توانست با ثبت 19 گل زده و در حالی که تا آخرین بازی ها در کورس آقای گلی لیگ هلند حضور داشت با ایستادن وی جایگاه سوم بهترین گلزنان، کار خود را به پایان برساند. 

حالا پس از چند سال این سردار آزمون است که پس از هاشمیان و گوچی، در کورس آقای گلی یک لیگ معتبر در فوتبال اروپا قرار گرفته است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: