پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، جهان اگر می‌خواهد کرونا را متوقف کند باید نکات لازم درباره پیشگیری از این ویروس را رعایت کند. به همین خاطر ستارگان کنونی جهان و بازیکنان بازنشسته با تمام پزشکان دنیا متحد شدند تا به مردم پنج گام موثر برای مبارزه با کووید ۱۹ را یادآوری کنند. در این راستا از لیونل مسی تا کارلی لوید، ایکر کاسیاس، جانلوئیجی بوفون، آلیسون بکر و بازیکنان بازنشسته‌ای همچون گری لینه‌کر و ساموئل اتوئو با هم متحد شدند تا پیام خود را به مردم جهان برسانند. 

فیفا و سازمان بهداشت جهانی با هم برای ‌پیشگیری از کرونا همکاری کردند و ویدئویی را منتشر کردند که در آن  افراد مشهور جهان دیده می‌شوند و توضیح می‌دهند که مردم چگونه این روزها را بگذرانند و چه مسئولیتی به عنوان یک شهروند یا یک فرد داشته باشند. 

این ویدئو با جمله "برای نخستین بار ما در جهان برای یک تیم بازی می‌کنیم" آغاز شد و با "حریف ما بیماری است، نیازمند یک روند ثابت و تلاش در تیم هستیم. در کنار هم می توانیم پیروز شویم،" ادامه پیدا می‌کند. 

گری لینه‌کر می‌گوید: "پنج نکته کلیدی برای مبارزه با کرونا شستن دست‌ها، آرنج، صورت، فاصله و احساس است." آلیسون، دروازه‌بان لیورپول درخواست می‌کند: "لطفا به طور مداوم دست هایتان را با آب و صابون بشویید یا با الکل ضد عفونی کنید."

از طرفی کارلی لوید، بازیکن آمریکایی اضافه می‌کند که "باید هنگام سرفه و عطسه دهان و بینی‌تان را با آرنج بپوشانید."

زمانی که نوبت به مسی می‌رسد، مهاجم بارسلونا تاکید می‌کند: " به چشم‌ها، بینی و دهانتان دست نزنید. با این کار اجازه نخواهید داد ویروس وارد بدنتان شود."

هان دوان، بازیکن چینی لس آنجلس سول یادآوری می‌کند که "در روابط اجتماعی باید یک گام رو با عقب بردارید. با کسانی که سرفه یا عطسه می‌کنند حداقل یک متر فاصله داشته باشید."

آخرین کسی که صحبت می‌کند اتوئو است. بازیکن بازنشسته کامرونی از مردم می‌خواهد در خانه بمانند و و تنها به توصیه‌های مسئولان سلامت و بهداشت کشورهایشان گوش فرا دهند. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: