پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، امروز (دوشنبه) ۱۰ سال از یکی از مهم ترین بازی های دوران ورزشی لیونل مسی می گذرد. ستاره آرژانتینی یکی از نمایش های خیره کننده خود را بر جای گذاشت. این اتفاق در ششم آوریل ۲۰۱۰ رخ داد و مهاجم بارسلونا  با به ثمر رساندن چهار گل برابر آرسنال، این تیم را ویران کرد. دو تیم پس از تساوی ۲ بر ۲ در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، در نوکمپ به مصاف هم رفتند. بنتنر با به ثمر رساندن گل نخست بازی نتیجه را یک بر صفر به نفع توپچی ها کرد و نوکمپ را به سکوت وا داشت‌ اما مسی پیش از پایان نیمه اول سه گل به ثمر رساند تا شرایط به نفع بارسا شود. گل نخست با یک شوت سرکش در نزدیکی محوطه جریمه وارد دروازه تیم انگلیسی شد. ستاره آرژانتینی در نیمه دوم جشنواره گلش را تکمیل کرد. او در آن روزها رویای تکرار قهرمانی در لیگ قهرمانان را داشت که می توانست در سانتیاگو برنابئو رخ دهد. حریف بارسلونا، اینتر بود اما داستان کاملا متفاوت بود. 

پس از پایان بازی همه از مسی تمجید کردند. خوان لاپورتا که در آن زمان رییس باشگاه بارسلونا بود از او به عنوان یک "نابغه کهکشانی" نام برد اما تحسین قابل توجه از طرف آرسن ونگر، سرمربی آرسنال بود. او مهاجم بارسا را "بازیکن بازی های کامپیوتری" دانست. ونگر گفت: مسی بازیکن پلی استیشن است. او خیلی جوان است و می تواند موفقیت های بزرگی کسب کند. مسی غیرممکن را ممکن می کند. بازیکنان زیادی را نمی شناسم که توانایی به ثمر رساندن چهار گل در یک بازی را داشته باشند. او می تواند نامش را در تاریخ فوتبال برجسته کند. 

البته ونگر در یک موضوع اشتباه کرد و گفت: "هنوز شش یا هفت سال دیگر می تواند در بالاترین سطح بازی کند". این حرف ونگر در حالی است که ۱۰ سال از آن بازی گذشته و مسی همچنان توانایی به ثمر رساندن چهار گل در یک بازی را دارد. همانطور که در دیدار برابر ایبار نشان داد (پیروزی ۵ بر صفر بارسا در سال ۲۰۲۰ ).

مهاجم بارسا علاوه بر این که برابر آرسنال پوکر کرد توانست سه بار دیگر این کار را  تکرار کند. نوزدهم فوریه ۲۰۱۲ برابر والنسیا (۵ بر یک)، پنجم می ۲۰۱۲ مقابل اسپانیول (۴ بر صفر) و بیست و هفتم ژانویه ۲۰۱۳ برابر اوساسونا پوکر کرد. ستاره آرژانتینی همچنین هشتم مارس ۲۰۱۲ در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان پنج بار دروازه بایرلورکوزن را باز کرد. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: