پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، امروز روزنامه الرایه قطر به پوشش کامل سمیناری با حضور برخی از هواداران نیوکاسل پرداخته که در مورد مالکیت شاهزاده سعودی در این باشگاه به بحث و تبادل نظر پرداخته اند. سمیناری با حضور نماینده پارلمان شهر نیوکاسل و هواداران متنفذ این باشگاه مشهور در فوتبال انگلیس. جالب این که تلویزیون الجزیره بخشی از این سمینار را روی آنتن برده است.

در این سمینار هواداران به اتفاق آرا روی این موضوع توافق داشتند که مبلغ 300 میلیون پوندی که قرار است توسط صندوق سرمایه گذاری عربستان سعودی به باشگاه تزریق شود، بخشی از پروژه او برای برند شخصی اش در جهان است. به خصوص که او با موارد مهم حقوق بشری روبروست؛ به خصوص ترور بی رحمانه جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی و البته اتفاقاتی که در جنگ یمن رخ داده است.

برایان سوانسون عضو یکی از انجمن های نیوکاسل که از مخالفان این جابجایی است، خطاب به مسولان سعودی هشدار داد که تلاش امروز آخرین مسئله آن ها برای مالکیت باشگاه نخواهد بود و اگر این مسئله ادامه پیدا کند، کارزاری جدی علیه این مالکیت شکل خواهد گرفت و کل استادیوم سنت جیمز اسپارک تبدیل به فضایی برای تظاهرات علیه مالکین آتی باشگاه تبدیل خواهد شد.

آلن هارت یکی دیگر از هواداران نیوکاسل هم در این سمینار گفت: در شرایطی که ممکن است این اتفاق هرچه سریعتر رخ دهد، خبرنگاران و هواداران باید بدانند که دلیل تصاحب به باشگاه چیست. او به نامه عفو بین الملل اشاره کرد که در آن گفته شده که عربستان سعودی به دنبال زرق و برق لیگ برتر برای پاک کردن سابقه شنیع خود در موضوع حقوق بشر است.

روزنامه الرایه این حرکت ولیعهد عربستان را به شستن شرم از صورت تشبیه کرده و گفته که عربستان در تلاش است تا تصویر ناامیدکننده خود را تا سال 2030 تغییر دهد اما باتوجه به ادامه رفتار منفی این کشور با مخالفان و جامعه مدنی این اتفاق رخ نخواهد داد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: