پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، محمد بن سلمان پادشاه عربستان سعودی به دنبال این است که تا پایان سال ۲۰۲۰ سهام تیم فوتبال نیوکاسل را  با ملبغ ۳۰۰ میلیون دلار بخرد.

به نقل از روزنامه "دیلی اکسپرس" , لیگ برتر فوتبال انگلیس اعلام کرده است با خرید سهام باشگاه نیوکاسل به دست بن سلمان مخالفتی ندارد و طرفین بر سر مبلغ ۳۰۰ میلیون پوند توافق کردند و طی هفته‌های آینده واگذاری سهام به بن سلمان و دستیارانش انجام خواهد شد.

پیش از این بین صندوق سرمایه گذاری عمومی سعودی و مالک فعلی باشگاه یعنی مایک اشلی بر سر واگذاری سهام توافقاتی صورت گرفته بود و تنها طرفین منتظر تصویب نهایی لیگ برتر انگلیس برای انتقال باشگاه به بن سلمان بودند.

پیش بینی می‌شود صندوق سرمایه گذاری عمومی در عربستان سعودی ۸۰ ٪ از مالکیت نیوکاسل را به دست بیاورد, ۲۰ ٪ باقیمانده به آماندا استافلی منشی و مشاور بن سلمان و دیوید و سیمون رابین تقسیم شود. بن سلمان به دلیل کشتار مردم بی گناه یمن، خفقان رسانه‌ای و قتل روزنامه نگاران مخالف بسیار مورد انتقاد قرار گرفته بود و برخی‌ها از جمله نامزد جمال خاشقچی روزنامه نگار مقتول عربستانی مخالف واگذاری این سهام بود.

پیش از واگذاری سهام، تیم فوتبال نیوکاسل فعلا با کسب  ۳۵ امتیاز  از ۲۹ بازی انجام شده، در جایگاه سیزدهم  جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال انگلیس قرار گرفته است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: