پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، عصر دوشنبه، سوم فوریه، ابتدا کمپانی موسیقی آونگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر آزادی مقصودلو را منتشر کرد.

ساعتی بعد هم حساب کاربری این خواننده زیرزمینی ایرانی که بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دنبال‌کننده دارد با انتشار عکسی از او که در میان جمعی از دوستانش بود تلویحا این خبر را تایید کرد و نوشت: "بابت اینا ننه بابامو دادم؟! راضیم... امتحان تموم شد! "

ویژه :

جزئیات بیشتری از نحوه آزادی او و این که آیا پرونده مرتبط با این بازداشت مختومه اعلام شده است یا خیر، هنوز منتشر نشده است.

ماجرای بازداشت تتلو چه بود؟

سه‌شنبه ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰، امیر تتلو در اینستاگرامش، تصویری از دست‌های دستبند خورده خود را منتشر کرد و گفت: در استانبول بازداشت شده است.

ساعتی پس از انتشار این خبر هادی شیرزاد، رییس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی ایران گفت: بازداشت تتلو در ترکیه با درخواست مراجع قضایی ایران انجام شده است.

او در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت: به دنبال درخواست مراجع قضایی، و به دلیل "ترغیب شهروندان و به ویژه جوانان به استفاده از موادمخدر و روان‌گردان"، "پلیس اینترپل برای این فرد اعلان قرمز صادر کرده بوده است".

اعلان قرمز در اینترپل از سوی کشور‌های عضو برای اشخاصی صادر می‌شود که تحت پیگرد قضایی قرار دارند یا روند قضایی از جمله صدور حکم محکومیت در دادگاه علیه آن‌ها به مرحله قطعی و اجرای حکم رسیده است.

در همین حال یک مقام پلیس ترکیه هفته گذشته به بی‌بی‌سی گفت: "امیرحسین مقصودلو" (تتلو) به دلیل نقض مقررات ویزا بازداشت شده است. این مقام پلیس همچنین تایید کرده بود که در رابطه با مسائل مربوط به موادمخدر، "اخطار قرمز" برای او صادر شده است.

چند روز بعد و بنابر نامه‌ای که تصویر آن به دست بی‌بی‌سی رسیده بود مشخص شد 'ویزای کار موقت' مقصودلو و دو عضو گروه موسیقی، که قرار بوده در لندن کنسرت اجرا کنند، لغو شده است. '

بر اساس نامه وزارت کشور بریتانیا، ویزای کار موقت که برای برگزاری کنسرت در بریتانیا برای تتلو صادر شده بود، به دلایلی از جمله "تغییر شرایط مقصودلو و همراهانش نسبت به زمان اعطای ویزا" و دو عضو گروه موسیقی او لغو شده است.

قرار بود تتلو و دو همراهش روز چهارشنبه ۲۹ ژانویه برای برگزاری کنسرت به لندن سفر کنند.

در نامه لغو ویزای امیرحسین مقصودلو جزئیات حقوقی این تصمیم وزارت کشور بریتانیا آمده است؛ از جمله اینکه تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد "کنسرتی که قرار بوده امیر تتلو در لندن اجرا کند لغو شده است" و به این دلیل ویزای او لغو شده است.

وکیل تتلو به بی‌بی‌سی گفته بود او در بازداشتگاه پندیک در بخش آسیایی استانبول در بازداشت بود.

امیر تتلو از یک سال پیش از ایران خارج شده و در ترکیه به سر می‌برد. او در این مدت بار‌ها نظراتی علیه جمهوری اسلامی٬ روحانیون و دین اسلام منتشر کرده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: