برگزاری امتحانات نهایی بعد از تعطیلات عید فطر

وزارت آموزش و پرورش زمان برگزاری امتحانات نهایی و فاصله با کنکور را اعلام کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری امتحانات نهایی گفت: منتظر تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم؛ اما تصمیم تقریبا گرفته شده و به احتمال زیاد بعد از ماه مبارک رمضان و تعطیلات عیدفطر امتحان را برگزار خواهیم کرد، ممکن است چند روز هم از تعطیلات عید فطر عبور کند اما همین بازه زمانی برای امتحانات پایه دوازدهم مدنظر است.
به گزارش ایسنا، علیرضا کمره‌ای در جدیدترین اظهارنظرش پیرامون برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم اظهار کرد: مقرر شده است امتحانات پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار شود.

وی افزود: در واقع امتحانات در چهار رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم معارف و علوم انسانی و همچنین شایستگی‌های فنی شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای در پایه دوازدهم حضوری هستند.


فیلمی وحشتناک از یک تصادف رانندگی که شما را میخکوب می کند

عکس هدیه تهرانی با تیپ ساده و کفش های نقره ای


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری امتحانات نهایی گفت: منتظر تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم؛ اما تصمیم تقریبا گرفته شده و به احتمال زیاد بعد از ماه مبارک رمضان و تعطیلات عیدفطر امتحان را برگزار خواهیم کرد، ممکن است چند روز هم از تعطیلات عید فطر عبور کند اما همین بازه زمانی برای دوازدهم مدنظر است.

کمره‌ای درباره محتوا و حجم امتحان نیز گفت: در پایه دوازدهم شاخه نظری دانش آموزان همه کتاب را مطالعه می‌کنند اما با توجه به اینکه ممکن است در پاره‌ای موارد دانش آموزان همه کتاب را مطالعه نکرده باشند، در امتحانات نهایی ۸۰ درصد دروس را مبنای امتحان ۲۰ نمره‌ای قرار داده‌ایم. البته با توجه به آموزش‌های متنوعی که در این مدت ارائه شده و زحماتی که کشیده شده است ما ۴ نمره انتخابی از یک پنجم باقی مانده دروس درنظر می‌گیریم که یک امتیاز برای کسانی است که مطالعه بیشتری داشته اند، اما اگر کسی فقط روی ۸۰ درصد متمرکز شده می‌تواند ۲۰ نمره را دریافت کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با شبکه خبر، درباره اینکه آیا کنکور سراسری هم مشمول این حذفیات خواهد بود؟ اظهار کرد: بله، جلسات مختلفی با سازمان سنجش داشتیم و روی ۸۰ درصد به صورت شفاهی توافق کردیم و توافق مکتوب را نیز انجام خواهیم داد و اعلام نهایی با سازمان سنجش است، ولی دانش آموزان می‌توانند اطمینان داشته باشند که توافق صورت گرفته و زمان کنکور هم ۲۰ روز بعد از آخرین امتحان نهایی است.