مهلت ثبت نام تسهیلات کرونا تمدید شد

تمدید زمان ثبت نام وام کرونایی+آدرس سایت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهلت ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات کرونا در سامانه «کارا» تا پایان تیرماه امسال تمدید شد.
رضا گروسی اظهارکرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا بخشی از بنگاه‌های اقتصادی که شامل ۱۴ رسته شغلی و بیش از ۵۰۰ زیر رسته می‌باشد مشمول دریافت تسهیلات کرونا شده‌اند.
وی افزود: در این راستا ضمن اقدامات لازم در اداره کار استان با ابلاغ دستورالعمل پرداخت تسهیلات کرونا به تمام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل و تشکیل جلسات توجیهی و آموزشی با دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل و اطلاع رسانی کامل در رسانه‌های محلی در خصوص پرداخت تسهیلات کرونا پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.
گروسی یادآور شد: با تصویب کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا کارفرمایان و خویش فرمایان برای برخورداری از این تسهیلات با توجه به تمدید پرداخت تسهیلات کرونا باید به سامانه «کارا» به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه و در این سامانه ثبت نام کنند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از آنجایی که پرداخت تسهیلات کرونا فقط با اقدامات دستگاه اجرایی و پرداخت توسط بانک‌های عامل ممکن خواهد شد لذا تاکنون بیش از ۴۶۲۳ پرونده برای اشتغال ۸۰۶۳ نفر به مبلغ ۷۸۹ میلیارد ریال به بانک‌های عامل ارسال شده است.

ztKDxStGL62g

وی اظهارکرد: در این میان بانک‌های عامل با پرداخت ۶۵۸ میلیون ریال به مشاغل آسیب دیده از کرونا تسهیلات پرداخت کرده‌اند که رقم قابل توجهی نیست و باید سرعت کار بالا برود.

گروسی اضافه کرد: سهم استان قزوین بالغ بر ۷۳۱ میلیارد تومان است و فرصت محدودی برای برخورداری از این اعتبارات باقی مانده که انتظار داریم سرعت رسیدگی پرونده و پرداخت‌ها در بانک‌ها عامل افزایش یابد تا این تسهیلات که می‌تواند بخشی از مشکلات آُسیب دیدگان را حل کند بازگشت نخورده و به استان‌های دیگر تخصیص نیابد.

مشاغل آسیب دیده از کرونا

وی گفت: نگران هستیم در فرصت باقیمانده ثبت نام و بررسی پرونده‌ها تکمیل نشده و تعداد زیادی از نیازمندان و آسیب دیدگان از این کمک‌های حمایتی دولت محروم شوند لذا درخواست می‌کنیم دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در این زمینه احساس مسئولیت بیشتری کرده و در زمان کم باقیمانده امکان برخورداری جمع بیشتری از آسیب دیدگان ناشی از کرونا از تسهیلات دولتی را مهیا کنند.

گروسی اظهارکرد: صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا تا پایان تیرماه فرصت دارند برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت در سامانه کار ثبت نام کنند.

تعطیلی مشاغل

منبع: مهر