پایگاه خبری خانه فوتبال:

وقتی پای پول وسط باشد عشق تحت تاثیر قرار می‌گیرد. لیونل مسی در تابستان از بارسا جدا نشد تا بند ۷۰۰ میلیون یورویی آزادسازی‌اش به جیب بارسا نرود. او اما امسال سال آخر قراردادش را می‌گذراند و در تابستان ۲۰۲۱ می‌تواند به راحتی از بارسلونا جدا شود. در واقع از حالا به بعد بارسلونا است که ضرر می‌کند و اگر می‌خواهد از فروش مسی پولی گیرش بیاید باید در ژانویه ستاره آرژانتینی را بفروشد.

رهایی از دستمزد لیونل

بارسلونا در حال حاضر چیزی حدود یک میلیون پوند در هفته به حساب مسی پول واریز می‌کند. پولی که در این شرایط سخت به وجود آمده مالی به خاطر کرونا برای بارسا گران تمام می‌شود. اگر باشگاه مسی را به فروش برساند هر ماه ۴ میلیون پوند پس‌انداز کرده است.

عدم تکیه کومان به مسی

سالیان سال بود که تاکتیک بارسلونا بر محور مسی می‌چرخید. امسال اما با آمدن کومان و استفاده از بازیکنان جوان همه‌چیز به طور کلی درحال تغییر است. کومان درحال ساخت تیمی است که حتی اگر مسی را هم نداشته باشد برایش فرقی ندارد. ستاره تیم کومان درحال حاضر آنسو فاتی جوان است که بهترین بازیکن ماه باشگاه شد.

درآمدزایی

بارسلونا با بند ۷۰۰ میلیون یورویی رضایتنامه مسی می‌تواند به طرز عجیب غریبی درآمدزایی کند. درآمدی که مشکلات زیادی از این تیم را در پرداخت پول بازیکنان حل خواهد کرد. پولی که اگر باشگاه پنجره زمستانی نقل و انتقالات را نادیده بگیرد آنوقت باید قیدش را بزند.

خرید بازیکن

با پولی که از فروش مسی گیر بارسا می‌آید می‌توان چندین بازیکن تاپ را به نوکمپ آورد. کاری که منچسترسیتی هم می‌خواست آن را با معاوضه چندین بازیکنش به بارسا عملی کند اما همه چیز در تابستان منتفی شد.

پایان عرصه ستاره پروری

ژاوی، اینیستا، نیمار، سوارس و اکنون مسی. او آخرین ستاره‌ای است که از ترکیب هجومی بارسلونا در تیم حضور دارد و نوبت رفتن او هم دیر یا زود فرا خواهد رسید. فلسفه ستاره‌پروری چیزی است که در بارسا رو به اتمام است و باید چهره‌های جوان و جدید را از نگاه رونالد کومان تماشا کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: