پایگاه خبری خانه فوتبال:

این فصل رقابت های فوتبال ایران از معدود فصل هایی است که مجید جلالی بی تیم شده و در نتیجه با آرامش بیشتری می تواند درباره موضوعات کلی فوتبال ما حرف بزند و قضاوت کند. های لایت مصاحبه جلالی را بخوانید؛

*در مورد شرایط لیگ جدید با حضور مربیان جوان باید کمی صبر و حوصله کنیم. بازی‌ها و کیفیت آن‌ها را ببینیم. ولی به هر حال آنچه مسلم است؛ اینکه طیفی از مربیان جوان آمده‌اند می‌تواند ویژگی خوبی باشد.

*پرولایسنس بخش - بخش است. ما دوره پرولایسنس را در 4 کشور پشت گذراندیم. در سال 2001، در بخش اول سه هفته در مالزی بودیم. در بخش دوم سه هفته در هلند بودیم. بخش سوم سه هفته در لیورپول (انگلستان) برگزار شد و بخش چهارم هم سه هفته در ژاپن بود. دوره‌های پرولایسنس در سال‌های اخیر برگزار شده و فکر کنم تا سال قبل هم بوده، حتی یکی از دوره‌ها هنوز بخش آخرش انجام نشده است. اگر اشتباه نکنم، حدود 50 مربی داریم که پرولایسنس دارند. شما فکر می‌کنید در ژاپن چند مربی پرولایسنس دارند؟ الان ما سه برابر آن‌ها داریم.

*مدیر ورزشی خیلی داریم. همین بچه‌هایی که فوتبال بازی کردند و سال‌ها تجربه فوتبال را دارند. کسانی که در فوتبال استخوانی خرد کردند. این‌ها بهترین کسانی هستند که می‌توانند فوتبال را مدیریت کنند. چطور کشتی می‌تواند از خودش مدیر داشته باشد ولی فوتبال نمی‌تواند؟ فوتبال باید از دوومیدانی مدیر داشته باشد؟

*می‌گویند چرا قیمت بازیکنان بالا می‌رود؟ چند بازیکن هستند که همه هم همان بازیکنان را می‌خواهند، بنابراین قیمت هم بالا می‌رود. چون بازیکن نیست بیشتر تیم‌ها از بازیکنان لیگ‌های پایین‌تر استفاده می‌کنند. لیگ ما الان دو بخش شده است. کلا 6 یا 7 تیم هستند که از نظر مالی بضاعت بهتری دارند و توانستند یارگیری بهتری کنند. بقیه بضاعت مالی متوسطی دارند. ولی درکل اصل موضوع این است که تولید نیست.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: