پایگاه خبری خانه فوتبال:

بسیاری از مطالعات به بررسی اثرات چمن مصنوعی پرداخته‌اند، اخیرا مطالعه‌ای صورت گرفته است که چمن مصنوعی ورزشی و فوتبالی را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داده است که در این بخش می‌خواهیم به این دستاوردها اشاره کنیم.

لینک آپارات:

https://www.aparat.com/v/cy0Ve

مزایای چمن مصنوعی

دلایل زیادی وجود دارند که سبب شده اند چمن مصنوعی ورزشی به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. در اینجا به برخی از این دلایل اشاره می‌کنیم:

 

  • نگهداری آسان: چمن مصنوعی نیاز به آبیاری، کودپاشی و علف‌چینی ندارد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که هفته‌ای یکبار و بعد از هر مسابقه با استفاده از یک برس آن را تمیز کنید! این سادگی در نگهداری سبب شده است که این محصول به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در زمین‌های ورزشی تبدیل شود.
  • دوام بالا: برخلاف چمن‌های طبیعی، چمن مصنوعی ورزشی در آب و هوای گرم آسیب نمی‌بیند و نور خورشید آن را از بین نمی‌برد. زمانی که این چمن بر روی زمین ورزشی نصب می‌گردد، ورزشکاران در تمامی روزها و در هر نوع شرایط آب و هوایی می‌توانند از آن استفاده کنند. این چمن در برابر باران شدید، برف و باد آسیب نمی‌بیند و دوام بسیار بالایی دارد. بنابراین با خرید چمن این محصول در پول و وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید.
  • ظاهری زیبا: یکی از ویژگی‌هایی اصلی چمن مصنوعی در تمامی فضاهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد این است که این محصول زیبایی منحصر به فردی را به محیط می‌بخشد. این محصولات در تمامی فصول سبز هستند و هرگز طراوت خود را از دست نمی‌دهند. همچنین این چمنها به صورت چمن مصنوعی پاییزه و بهاره نیز تولید می‌شوند و ویژگیهای این فصول را یادآوری می‌کنند.
 
   

 

  • کارآیی فوق‌العاده: چمن مصنوعی مدرن درست مشابه به چمن طبیعی تولید می‌شود. حتی وقتی آن را لمس می‌کنید و یا بر روی آن راه می‌روید حس می‌کنید که این چمن کاملا طبیعی است. علاوه بر این مورد، کارآیی این محصول سبب شده است که این چمن به طرز چشم‌گیری در محیط‌های ورزشی مورد استفاده قرار گیرد.
  • افزایش زمان بازی و تمرین برای ورزشکاران: چمن مصنوعی ورزشی زمان بازی و تمرین ورزشکاران را افزایش می‌دهد. با توجه به دوام بالای این محصولات، ورزشکاران می‌توانند روزانه بر روی آنها تمرین کنند. کارشناسان ورزشی تخمین زده‌اند که ورزشکاران می‌توانند 3000 ساعت در طول سال از چمن مصنوعی ورزشی استفاده کنند، در حالیکه این ساعت برای چمن طبیعی 700 ساعت در روز است.
  • امنیت بالا: چمن مصنوعی ورزشی به گونه‌ای نصب می‌شود که امنیت ورزشکاران را به طور کامل حفظ می‌کند. به طور مثال سیستم آب کشی این چمن به گونه‌ای است که هرگز آب بر روی آن جمع نمی‌شود و ورزشکاران در امنیت کامل می‌توانند از این محصول استفاده کنند. همچنین لایه‌های محافظی که در نصب این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرند سطح تماس ورزشکاران را با لایه‌های بتنی کاهش می‌دهند و همین امر سبب می‌شود که در صورت زمین خوردن آسیب کمتری به آنها وارد شود. 

یکی از موارد بسیار مهم که به عنوان مزیت چمن مصنوعی فوتبالی و یا ورزشی ذکر می‌شود، هزینه مناسب آن است. هزینه ایجاد و نگهداری از چمن طبیعی معمولا بسیار سنگین است. با توجه به این موضوع که این چمن در هر شرایط آب و هوایی دوام نمی‌آورد، اینکار هزینه‌های زیادی را به افراد متحمل می‌کند. اما چمن مصنوعی به راحتی در تمامی شرایط آب و هوایی قابل نصب است و نگهداری آن بسیار ساده است.

 
   

 

همچنین بسیاری از افراد به این موضوع اشاره می‌کنند که این چمن گرما را در خود نگه می‌دارد و همین امر به سلامتی آسیب وارد می‌کند. اما چمنهای مصنوعی نسل جدید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که گرما را در خود نگه نمی‌دارند و با آبپاشی سطح چمن مصنوعی در ساعات گرم روز می‌توان به خروج حرارت از سطح این چمن کمک کرد.

در خرید چمن مصنوعی ورزشی به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

برای خرید چمن مصنوعی مواردی وجود دارند که باید به آنها توجه کنید.  با توجه به اینکه این چمن فشار فیزیکی زیادی را متحمل می‌شود باید محصولی را خریداری کنید که کیفیت بالایی داشته باشد. در اینجا قیمت فاکتور خوبی است که به شما نشان می‌دهد این محصول کیفیت خوبی دارد یا خیر!

همچنین این چمن باید تراکم بالایی داشته باشد. دیتکس (وزن الیاف) و تراکم طولی چمن مصنوعی ورزشی در مقایسه با چمنهای تزیینی باید بالا باشد.

در این زمینه می‌توانید از تیم حرفه‌ای چمنزار مشاوره بگیرید.

انواع چمن مصنوعی فوتبالی و چمن مصنوعی ورزشی خود را از چمنزار بخواهید!

تیم حرفه‌ای چمنزار با سالیان دراز تجربه در زمینه فروش و اجرای انواع چمن مصنوعی ورزشی و تزیینی در خدمت شماست تا بهترین محصولات را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار دهد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: