پایگاه خبری خانه فوتبال:

روزبه وثوق‌احمدی با اشاره به اینکه خیلی از بازیکنان تیم‌های مختلف امسال اقدام به فسخ قرارداد یکطرفه کرده‌اند، اظهار داشت: بر اساس مقررات نقل و انتقالات و تعیین وضعیت، بازیکنان هر زمانی به صورت یک‌جانبه می‌توانند قراردادهای خود را با مسوولیت خود فسخ کنند اما اینکه این فسخ زیاد شده، شاید به جهت این باشد که باشگاه‌ها نتوانستند نسبت به پرداخت قراردادهایشان اقدام کنند و بازیکنان با تکیه بر بندهای قرارداد اقدام به فسخ قرارداد می‌کنند.

وی افزود: مسوولیت حقوقی پرونده به عهده آن طرف از قرارداد است که فسخ می کند. پس از آن هم در صورتی که باشگاه بخواهد از طریق قانونی پیگیر این فسخ شود، کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال در این‌باره تصمیم‌گیری خواهد کرد. در صورتی‌که کمیته وضعیت تشیخص دهد فسخ به صورت غیر موجه بوده، بازیکن با محرومیت ۴ تا ماه ۶ ماه و پرداخت غرامت مواجه می‌شود. باشگاه دوم بازیکن هم با این اتهام که بازیکن را تحریک به فسخ کرده مواجه خواهد شد و در صورتی که باشگاه دوم نتواند ثابت کند که هیچ تاثیری در این فسخ نداشته، با محرومیت بسته شدن ۲ پنجره نقل و انتقالاتی مواجه خواهد شد.

رییس اسبق کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال در مورد پرونده فسخ قرارداد شجاع خلیل‌زاده با باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: عمل حقوقی دو گونه است. عقود قرارداد نیاز به اراده و توافق طرفین قرارداد دارد اما در عمل حقوقی یک جانبه مواجه هستیم. فسخ یکی از اعمال حقوقی یک جانبه است الان یک بازیکن که قرارداد خودش را فسخ می کند نیاز به تایید و یا قبولی ندارد بازیکن قراردادش را فسخ کرده است و باید عواقب آن را هم در نظر داشته باشد. حال اگر آن بازیکن بخواهد مجددا به باشگاهش بازگردد؛ مثل یک بازیکن جدید باید دوباره مراحل ثبت قرارداد را طی کند و به سازمان لیگ برود.

وی  در پاسخ به این پرسش که آیا شجاع خلیل‌زاده به صورت کامل قراردادش را فسخ کرده است یا خیر، اظهار داشت: در مورد این پرونده اطلاع ندارم که شرایط چگونه است اما در مجموع فرم فسخ یک‌جانبه در سازمان لیگ وجود دارد که بازیکن‌ها آن را پر می کنند و اثر انگشت و امضا می‌گیرند و اگر این پروسه برای هر بازیکن طی شده باشد، آن فرد بازیکن آزاد محسوب می‌شود و اگر به تیم هم بازگردد بازیکن جدید محسوب می‌شود.

وکیل بین‌المللی فوتبال در مورد اینکه در صورتی که خلیل‌زاده قراردادش را فسخ کرده باشد، آیا برای فینال لیگ قهرمانان می‌تواند تیمش را همراهی کند یا خیر؟ تصریح کرد: باید در این‌باره از کنفدراسیون فوتبال آسیا استعلام گرفته شود که آیا باشگاه می‌تواند از بازیکن جدید خود استفاده کند یا خیر. پیش از این اینگونه نبود که فهرست تیم‌ها پس از زمان مشخص شده تا فینال تغییری داشته باشد اما شاید کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر شرایط ویژه کرونا تغییری قوانین جدیدی را برای این دوره در نظر گرفته باشد. در غیر این صورت باشگاه نمی‌تواند بازیکن جدیدی را به فهرستش اضافه کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: