پایگاه خبری خانه فوتبال:

آیا موتورشویی خودرو کار درستی است یا به بخش های مختلف خودرو صدمه می‌زند؟
شاید وقتی وارد کارواش شده باشید به این مورد برخورد کرده‌اید که برخی از صاحبان خودروها تقاضای موتورشویی می‌کنند. حتی ممکن است که از برخی افراد شنیده باشید که موتورشویی خوب است یا به شدت برای خودرو ضرر دارد. اما واقعیت ماجرا چیست؟
پیشرانه یا همان موتور در حقیقت قلب تپنده یک خودرو است پس باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. بنابراین بهتر است این بخش نیز مانند سایر بخش های خودرو تمیز و به نوعی مرتب و منظم باشد. در نتیجه کارکرد موتور خودرو یک سری جرم و دوده روغنی روی بخش های مختلف می‌نشیند. این مورد نه تنها خوشایند نیست بلکه باعث می‌شود انتقال حرارت از پیشرانه نیز به خوبی صورت نگیرد. همچنین در صورت بروز آتشسوزی این دوده‌های روغنی باعث وخیم‌تر شدن شرایط خواهد شد.

چند وقت یک بار موتورشویی انجام دهیم؟

موتورشویی

پس با مشخص شدن تمام این موارد بهتر است نسبت به تمیز کردن موتور خودرو اهمیت بدهید. اما این کار باید چند وقت یک بار انجام شود؟ با توجه به این که موتور خودرو به صورت مداوم در دید قرار ندارد و دیر به دیر کثیف می‌شود بهتر است این کار را سالی یک یا نهایتا دو بار انجام دهید. پس خیلی روی این مورد حساسیت نداشته باشید.
شاید برایتان این سوال پیش آید که باید موتورشویی را به کارواش بسپارید یا خودمان انجام دهیم؟ باید این نکته را گفت که انجام موتورشویی توسط کارواش ها باعث ایجاد آسیب به خصوص به بخش های الکترونیکی خودرو می‌شود. بنابراین بهتر است سراغ این کار نروید.
برای انجام موتورشویی باید ابتدا کابل باتری خودرو را قطع کنید تا از ایجاد آسیب به بخش های برقی خودرو جلوگیری شود. سپس تا آنجایی که می‌توانید کابل ها و بخش های مرتبط با برق را به وسیله نایلون بپوشانید. سپس برای انجام موتورشویی می‌توانید از اسپری های مخصوص که در فروشگاه ها نیز به فروش می‌رسد استفاده کنید.
با انجام این کار علاوه بر این که ظاهر موتور خودرو زیبا می‌شود و از تمیزی آن لذت خواهید برد. علاوه بر آن اگر قصد فروش خودرو را داشته باشید نیز مشتری بیشتر برای خرید ترغیب خواهد شد. همچنین در صورتی که نشتی در بخش های مختلف وجود داشته باشد نیز به صورت راحت تری می‌توانید آن را تشخیص دهید.

قیمت اسپری های تمیزکننده موتور در بازار

موتورشویی

در حال حاضر اسپری های مختلفی در بازار وجود دارد که از آن ها می‌توانید برای تمیز کردن موتور خودرو استفاده کنید. اما قیمت این اسپری ها قاعدتا به جنس، حجم، شرکت سازنده و نوع سر آن ها بستگی دارد. به طور معمول اسپری‌های موتورشوی در حجم ۵۰۰ الی ۶۵۰ میلی لیتر در بازار به فروش می‌رسند. از جمله برندهای مطرح نیز می‌توان به مادرز و گتسان اشاره کرد. قیمت متوسط این اسپری‌ها نیز حدود ۳۰ الی ۴۰ هزار تومان می‌رسد. البته نمونه های خارجی با قیمت های بالاتر و حتی تا ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار تومان نیز وجود دارد.

موتورشویی

موتورشویی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: