پایگاه خبری خانه فوتبال:

مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ یک، دیروز در حالی صورت گرفت که نام کارون اروند خرمشهر طبق رای کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال در خصوص امتیاز لیگ یکی داماش گیلان در جدول رقابت‌ها قرار گرفت! فریبرز محمودزاده در حاشیه این مراسم در این خصوص گفت هنوز تکلیف نهایی این موضوع مشخص نشده است و در صورت بازگشت امتیاز (از سوی کمیته استیناف) به داماش گیلان، برنامه مسابقات با نام این تیم دستخوش تغییر خواهد شد.

در صورت برطرف شدن مشکل امتیاز لیگ یکی داماش گیلان، لاجوردی‌ها در هفته اول مسابقات، اولین دربی گیلان را برابر چوکا تالش در رشت برگزار خواهند کرد.

***

از همه اتفاقات تاسف بارتر اما قرارگرفتن واژه ایکس مقابل نام داماش گیلان بود؛ مساله ای که هویت یک تیم پرطرفدار گیلانی را زیر سوال می‌برد و فریاد مظلومیت همراهان همیشگی داماش را رساتر از همیشه می‌کند.

فدراسیون فوتبال می‌داند بر فوتبال گیلان در سال های قبل چه‌ها گذشته و با سوءمدیریت‌ها، ندانم کاری‌ها و هر چیزی که فکرش را می‌کنید، سپیدرود در کجا ایستاده، ملوان در لیگ یک چند سال است اسیر شده و داماش که روزگاری حریفی سرسخت در لیگ برتر برای تیم‌های بزرگ شده بود از کجا  به این موقعیت فعلی رسیده است.

اینکه طبق قانون باید هزینه‌های امتیاز خریداری شده توسط داماش پرداخت شود یک حق بدیهی است و هیچ کس مانع اجرای قانون نمی‌تواند باشد اما مسئله این است که داماش اگر حمایت مدیران فوتبال گیلان را داشت، مقابل اسمش واژه ایکس نمی‌نشست تا هیچ عملا نداند چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود.

داماش هر چه هست، داماش است؛ با حضور آنهایی که این تیم را سرپا نگه داشتند و با چنگ و دندان، هویتش را حفظ کردند؛ روا نبود پیش از اعلام حکم کمیته استیناف و تعیین تکلیف این ماجرا، چنین برخوردی با داماش صورت بگیرد.

افسوس که امروز فوتبال گیلان، مدیری مثل ایرج زهرابی ندارد که در این گونه مواقع حق تیم‌های گیلانی را از فدراسیون فوتبال بگیرد؛ این افسوس بزرگ امروز ۱۲ ساله شده است!

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: