پایگاه خبری خانه فوتبال:

امشب دیدارهای هفته سوم گروه‌های E، F، G و H برگزار خواهد شد. تا پایان هفته دوم تیم بزرگی را در این گروه‌ها نمی‌بینیم که برد نداشته باشد اما برای بهبود شرایط‌شان نیاز به ۳ امتیاز دیگری دارند. 

گروه E‌؛ رهایی چلسی و سویا

چند روزی می‌شود که چلسی امیدوارکننده ظاهر شده و رمز موفقیت‌شان هم ثبات دفاعی بوده است. در ۲ بازی آخر لیگ برتر و ۲ بازی لیگ قهرمانان گلی نخورده‌اند. فرانک لمپارد متوجه شد در نقل‌وانتقالات باید به اندازه خط آتش، به خط دفاع هم فکر می‌کرد. البته تیاگو سیلوا جا افتاده و به تدریج بازیکنی تأثیرگذار برای چلسی خواهد شد. در سومین گام به مصاف رن خواهند رفت، تیمی که ادوارد مندی سنگربانش را به خدمت گرفتند و این بازیکن سنگالی هم از ارکان دیگر وضعیت خوب دفاعی آبی‌های لندن بوده. چلسی در ۱۸ مصاف با فرانسوی‌ها ۷ برد، ۵ تساوی و ۶ شکست داشته. رن فصل قبل با دیگر تیم لندنی یعنی آرسنال مسابقه داد و یک برد و یک باخت حاصل کارش بود. 

سویا رقیب جدی چلسی برای صدرنشینی به مصاف کراسنودار خواهد رفت. تیم روسی در بازی قبلی مقابل چلسی دقایقی حریف نامدار را هم تحت فشار قرار داد، ولی با شکست سنگینی که خورد مشخص شد خیلی نباید برایش شانس صعود قائل باشیم اما سویا که قهرمان لیگ اروپای فصل قبل بوده، در ۳ بازی آخر لالیگایی شکست خورده که اتفاقی عجیب است. با این حال آندلوسی‌ها در لیگ قهرمانان وضعیت بدی ندارند. سویا خاطره خوبی از مصاف با روس‌ها در لیگ قهرمانان ندارد. رویاریویی قبلی‌شان مقابل یک تیم از این کشور در لیگ قهرمانان اروپا مقابل اسپارتاک مسکو بود که یک بازی را ۵ بر یک باختند، اگرچه در بازی برگشت آن تیم را ۲ بر یک بردند. ۲ فصل پیش در لیگ اروپا سویا به مصاف کراسنودار رفت که یک بازی را ۳ بر صفر برد و یک بازی را ۲ بر یک باخت. 

گروه F‌؛ بازگشت زنبورها

پیش‌بینی‌ها در این گروه هم تا اینجا درست از آب درنیامده. دورتموند و زنیت را مدعیان اول صعود می‌دانند اما لاتزیو و بروژ اول و دوم هستند. دورتموند که ۴ بازی آخرش در بوندس‌لیگا را برده، بازی قبلی را از زنیت برد و امیدوار شد. زنبورها امشب به مصاف بروژ خواهند رفت و اگر در بلژیک پیروز شوند حتی شانس صدرنشین شدن خواهند داشت. ۳ برد، یک تساوی و ۲ شکست در ۶ مصاف قبلی‌شان با این رقیب برای‌شان ثبت شده. فصل پیش در لیگ قهرمانان هم‌گروه بودند که یک بازی بدون‌گل شد و یک بازی را دورتموند با یک گل برد. 

اما زنیت و لاتزیو برای اولین مرتبه در تاریخ به مصاف هم خواهند رفت. زنیت این فصل ثبات سال‌های قبل را نداشته و در لیگ برتر روسیه هم دوم است. از طرفی لاتزیو هم که با سیمونه اینزاگی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده بود، این فصل را خوب شروع نکرد و با وجود برتری در ۲ بازی آخر سری A، تیم دهم جدول است. با این وجود بیانکوچلستی صدرنشین گروهش در لیگ قهرمانان است. اگر در روسیه یک امتیاز هم بگیرند شرایط خوبی خواهند داشت. لاتزیو فقط ۴ مرتبه مقابل تیم‌های روس قرار گرفته که یک برد و ۳ تساوی حاصل کارش بوده. زنیت هم در ۱۰ مسابقه مقابل ایتالیایی‌ها ۳ برد، ۲ تساوی و ۵ شکست داشته. 

گروه G‌؛ رونالدو و کرونا

کریستیانو رونالدو بازی مهمی را از دست داد و هر وقت او به دلایلی از میادین دور می‌شود، انگیزه دوچندانی برای درخشیدن دارد. مثل وقتی به‌عنوان یار تعویضی در دیدار مقابل اسپتسیا وارد ترکیب یوونتوس شد و ۲ گل زد. حالا یوونتوس بعد از باخت مقابل بارسلونا باید به مصاف فرنتس‌واروش برود. تیم مجارستانی به نظر نمی‌رسد چالش بزرگی برای یووه ایجاد کند. یوونتوس پیش از این در ۲۱ مسابقه مقابل تیم‌های این کشور ۱۱ برد، ۷ تساوی و ۳ شکست داشته. جالب اینکه هر ۳ شکست آنها در سال‌های دور مقابل همین تیم فرنتس‌واروش بوده. ۲ برد و ۲ تساوی هم مقابل این رقیب داشته‌اند. در مجموع فرنتس‌واروش ۲۵ مرتبه مقابل ایتالیایی‌ها قرار گرفته که ۱۰ برد، ۶ تساوی و ۹ شکست برایش ثبت شده. سال ۱۹۳۲ اولین رویارویی دو تیم بوده و حتی در مسابقاتی با عنوان اینتر-سیتی فیرز که در دهه ۱۹۶۰ میلادی برگزار می‌شد هم یک مرتبه هر دو تیم به فینال رسیدند که آن فینال را فرنتس‌واروش برد. با این حال این نخستین دیدارشان در لیگ قهرمانان خواهد بود. 

اما بارسلونا باید در روزهای عجیب و غریبش به مصاف دیناموکیف برود که چندین کرونایی دارد. گفته می‌شد این احتمال وجود دارد که حتی تیم اوکراینی در دیدار مقابل بارسا حاضر نشود. البته اگر آنها ۱۳ بازیکن داشته باشند باید در نوکمپ حاضر شوند و طبق آخرین خبر، تست کرونایی‌ها هم منفی شده و مشکلی وجود ندارد. بارسلونا بازی قبلی را از یوونتوس برد که نتیجه‌ای روحیه‌بخش بود اما مقابل آلاوس هم متوقف شدند تا در لالیگا برای چهارمین هفته متوالی برنده نباشند. بدترین آمارشان در ۴۸ سال اخیر هم به ثبت رسیده. بارسا ۱۰ مرتبه پیش از این مقابل دینامو قرار گرفته که ۶ برد، یک تساوی و ۳ شکست داشته. فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ هم در مرحله گروهی مقابل هم قرار گرفتند که کاتالان‌ها رقیب را دبل کردند. دینامو در ۲۷ بازی مقابل لالیگایی‌ها فقط ۵ برد داشته، ۱۰ مرتبه به تساوی رسیده و ۵ بازی را باخته. دینامو در فصل ۱۹۹۸-۱۹۹۷ بارسلونا را در مرحله گروهی دبل کرد. 

گروه H‌؛ دوباره ناگلزمن و توخل

پاری‌سن‌ژرمن فصل قبل با وجود پایان تلخ و شکست در فینال، روزهای خوبی داشت. از طرفی لایپزیش هم با رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا شگفتی‌ساز شد. ۲ ماه و چند روز پیش یولیان ناگلزمن و توماس توخل تیم‌های‌شان را به مصاف هم فرستادند که پاریسی‌ها ۳ گل به رقیب آلمانی زدند و فینالیست شدند. این اولین و آخرین بازی رسمی‌شان بود. حالا لایپزیش در حالی به مصاف پاری‌سن‌ژرمن خواهد رفت که در یک هفته هم صدر جدول بوندس‌لیگا را از دست داده و هم شکست عجیب و سنگینی از منچستریونایتد در لیگ قهرمانان خورده. لایپزیش در ۷ مصاف با فرانسوی‌ها ۲ برد، ۲ تساوی و ۳ شکست داشته. در سمت مقابل پاری‌سن‌ژرمن فصل قبل با همه تیم‌های قدرتمند فعلی بوندس‌لیگا مصاف داد. دورتموند و لایپزیش را حذف کرد اما بایرن‌مونیخ اجازه نداد به رؤیای‌شان برسند. 

منچستریونایتد هم که در لیگ برتر و لیگ قهرمانان دو چهره کاملاً متفاوت داشته به مصاف استانبول باشاکشهیر خواهد رفت. شیاطین‌سرخ در لیگ قهرمانان قدرت‌نمایی کرده‌اند اما در لیگ برتر در رده پانزدهم قرار گرفته‌اند. در ۱۶ مصاف با تیم‌های ترکیه‌ای ۸ برد، ۳ تساوی و ۵ شکست برای‌شان ثبت شده. باشاکشهیر که در ۴ هفته ابتدایی سوپرلیگ ترکیه برنده نشد، حالا ۳ بازی را برده و وضعیت بهتری دارد. با این حال آنها شانس زیادی برای صعود از این گروه ندارند. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: