پایگاه خبری خانه فوتبال:

محمد نادری مدافع استقلال به دلیل مشکوک بودن به کرونا از روز گذشته در جمع آبی پوشان حاضر نشد و حتی در اردوی این تیم هم حاضر نشد اما با این وجود سیاهپوش پزشک تازه وارد استقلال در اظهار نظری مثبت بودن تست کرونای این بازیکن را تکذیب کرد و دلیلی بر غیبت او در اردوی آبی پوشان ارائه نکرد. 

این در حالیست که این بازیکن ظاهرا دو بار تست کرونا داده که منفی شده اما باز امروز هم در تست مجددی شرکت کرده و سپس در اردوی آبی پوشان با لباس شخصی حاضر شده است.

زهره هراتیان رئیس ایفمارک در خصوص شرایط پیش آمده و اینکه به طور کلی ایفمارک چگونه بر باشگاه ها در این شرایط کنترل دارد، عنوان کرد: ما طبق پروتکل گام دوم با شروع مسابقات تست های متمرکز را از تیم ها گرفتیم. همچنین هر روز بازیکنان و اعضای تیم باید فرم های خود اظهاری را پر کنند.

وی افزود: در این فرم ها بازیکنان باید در خصوص اینکه آیا علائم بیماری را دارند یا  خیر توضیح بدهند و همچنین اینکه آیا با فرد مبتلایی روبرو شده اند یا خیر. براساس این اطلاعات پزشک تیم شرایط بازیکنان را تایید می کند. 

هراتیان تصریح کرد: اگر بازیکنی علامتی از کرونا نداشته باشد مانعی برای حضور در تمرینات وب ازی ندارد اما ممکن است تست بازیکنی منفی باشد اما در فرم خود اظهری خود اعلام کرده باشد با فرد یا افراد مبتلا روبرو شده پزشک وظیفه دارد این موضوع را اطلاع دهد و بازیکن هم به قرنطینه برود. 

وی تاکید کرد: ما در ایفمارک از تیم ها طبق ضوابط ۷۲ ساعت قبل از مسابقات تست می گیریم اما برای کنترل کرونا صداقت بازیکنان در پر کردن فرم های خود اظهاری مهم است. در واقع نقش صداقت پزشکان و بازیکنان در این خصوص پررنگ تر از تست های ما هست. این موضوع رو هم به طور کلی در مورد همه تیم ها می گویم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: