پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیروزی بر مس تازه لیگ برتری شده رفسنجان گرچه نمی‌تواند عیار آبی‌ها را مشخص کند اما حفظ استخوان‌بندی اصلی فصل قبل نویدبخش روزهای خوب و پرفروغ برای استقلال خواهد بود. آنها پس از سال‌های زیادی که به‌خاطر از دست دادن ستاره‌هایشان با مشکلات جدی و عدم هماهنگی روبه‌رو بودند، این بار به یک ثبات نسبی رسیده‌اند. از جمع جداشده‌های آبی‌پوش تنها کریمی و چشمی نفرات قابل اعتنایی بودند در حالی که نفراتی مثل دیاباته و میلیچ را با هر زحمت و مرارتی که بود حفظ کردند. چهره‌های دیگری همچون مظاهری، مرادمند، نادری، مهدی‌پور، مرادی، خادمپور و... را جذب کرده و با باز شدن پنجره نقل و انتقالات می‌توانند ترکیب قدرتمندتری برای ادامه راه داشته باشند. در فوتبال روز دنیا رسیدن و حفظ ترکیب ثابت از اهمیت بالایی برخوردار است. ثبات می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت هر تیمی باشد به‌خصوص آنکه به خاطر بیاوریم این مهم لیورپول را بعد از ۳۰ سال قهرمان لیگ جزیره و پرسپولیس را بعد از نزدیک به ۵۰ سال دو بار فینالیست آسیا کرد. 

نقطه عطف پرسپولیس فصل پانزدهم به بعد ترکیب یکدست و متوازن آنها بود. در این تیم اگر بازیکنی می‌رفت چهره‌ای بهتر یا در اندازه‌های او جذب شده و این در روند حرکتی موفق سرخپوشان نقش تعیین‌کننده‌ای داشت. این امتیاز بزرگ پرسپولیس در پنج فصل اخیر، چهار قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در لیگ و دو فینال آسیا را به همراه داشته است. جالب اینکه هر کس روی نیمکت این تیم نشست، مسیر موفقیت قبلی را تداوم بخشید. 

استقلال و سایر مدعیان قهرمانی باید برای رسیدن به قهرمانی ابتدا شرایطش را مهیا کنند. ابتدایی‌ترین شرط رسیدن به مقصود در یک کلام «ثبات» است. والسلام.

 

منبع: خبرورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: