پایگاه خبری خانه فوتبال:

وحید امیری مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال و مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در هفته اول بازی خوبی را از استقلال شاهد بودیم و این بازی نمی‌توانست حالت دیگری به جز پیروزی آبی پوشان داشته باشد. شرایط بازی به گونه‌ای بود که مس رفسنجان هیچ شانسی به جز قبول شکست نداشت و حتی حوادث غیر منتظره بازی هم نمی‌توانست در نتیجه کلی آن تاثیر گذار باشد.

مهاجم سال‌های گذشته تیم فوتبال استقلال اضافه کرد: پیروزی در هفته اول بسیار خوب است اما امیدوارم این پیروزی باعث نشود تا خیلی از مشکلات دیده نشود. این تیم با خطراتی مواجه است که در صورت بها ندادن به آن در طول فصل لطمات جبران ناپذیری خواهد زد.

امیری گفت: در سالهای اخیر بارها پیش آمده که استقلال از یک گذر به خوبی عبور کرده اما ناگهان اتفاقاتی افتاده که کام هواداران و تیم را تلخ کرده است و اشاره من به این اتفاقات است که در بسیاری از مواقع از درون رقم می‌خورد.

مدرس رسمی کنفدراسیون آسیا با اشاره به نیمکت آبی پوشان گفت: اینکه چند آدم باتجربه کنار فکری هستند می‌تواند اتفاق خوبی باشد. اما حضور چند سرمربی سابق همین تیم در کادر فنی و سرپرستی، مثل یک شمشیر دو لبه است که مضرات آن می‌تواند به مراتب بیشتر از فوایدش باشد.

مهاجم پیشین آبی پوشان گفت: مظلومی سال‌ها سرمربی تیم بوده و حتی مربی خود فکری بوده است. او باید این واقعیت را به خودش بقبولاند که دیگر سرمربی نیست و به هیچ وجه نباید در امور فنی ورود کند. حتی مشورت دادن مظلومی هم می‌تواند مضر باشد و تنها وقتی که فکری خودش از او بخواهد، مجاز به اظهار نظر در مسائل فنی است.

پیشکسوت آبی پوشان گفت: در مورد مرفاوی هم این موضوع صدق می‌کند. صمد هم در دو مقطع سرمربی استقلال بوده و امروز باید تکلیفش را با خودش مشخص کند که مدیر فنی است یا دستیار. اگر مدیر فنی است نباید در تمرینات لخت شود یا روی نیمکت بنشیند و اگر دستیار است، باید این سمت را بپذیرد.

وی بیان داشت: امروز استقلال یک بازی را برده و همه خوشحال هستند و ممکن است برخی مسائل ریز اما تعیین کننده دیده نشود، اما کار ما به عنوان کارشناس و تحلیل‌گر این است که این موارد کوچک و ریز را ببینیم و هشدارهای لازم را بدهیم تا از وقوع اتفاقات تلخ پیشگیری کنیم. ما این نکات را هشدار می‌دهیم که از وقوع آن جلوگیری شود. قطعاً اتفاق نیفتادن این پیش بینی‌ها ما را خوشحال می‌کند چون می‌بینیم تذکراتمان کارساز افتاده است.

امیری خاطرنشان ساخت: همه افرادی که در کادر فنی هستند باید قبول کنند که پشت سر سرمربی باید حرکت کنند و کمک کنند تا افکار و استراتژی او جا بیفتد. نه اینکه بخواهند خودشان استراتژی جدیدی را جا بیندازند. سرپرست هم باید محدوده کاری خودش را بداند و تنها در چارچوب کاری‌اش قدم بردارد.

مدرس AFC تاکید کرد: استقلال به لحاظ داشتن نفرات خوب تیم غنی است و می‌توان این تیم را مدعی قهرمانی این فصل دانست. مگر آنکه مشکلات داخلی به آن ضربه زده و مانع از نتیجه‌گیری لازم شود. با جرات می‌گویم این فصل بهترین زمان برای قهرمانی آبی پوشان است و امیدوارم آنها خودشان مانع از نتیجه‌گیری خودشان نشوند.

منبع: مهر

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: