پایگاه خبری خانه فوتبال:

رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا از امشب از سر گرفته خواهد شد و چند روز حساس در پیش خواهیم داشت، چرا که در همین ماه مسابقات به پایان می‌رسد. امشب تیم‌های گروه‌های ۳ و ۴ در پنجمین دیدارشان به مصاف هم خواهند رفت.

گروه ۳؛ تمرین آخر

تکلیف گروه ۳ لیگ ملت‌های اروپا خیلی زودتر از حد تصور مشخص شد. البته تکلیف صعودکننده، نه تیم سقوطی! فرانسه با شکست پرتغال در خانه حریف سرانجام انتقامی که می‌خواست را از سلسائوی اروپا گرفت. البته این برد در لیسبون کجا و شکست در فینال یورو ۲۰۱۶ کجا! در هر صورت خروس‌ها یکی از ۴ تیم برتر لیگ ملت‌های اروپا شدند. در گام آخر هم به مصاف سوئد خواهند رفت. بازی رفت را از این حریف با یک گل بردند. تیم دیدیه دشان حال و روز خوبی دارد و به جز آن باخت مقابل فنلاند در بازی دوستانه که می‌توان کم‌اهمیت تلقی کرد، یک سال و نیم است که شکست دیگری نداشته‌اند. مقابل سوئد در ۲۲ بازی، ۱۱ برد داشته‌اند، ۶ مرتبه شکست خورده‌اند و ۵ مرتبه به تساوی رسیده‌اند. سوئد با برد مقابل کرواسی از روزهای کابوس‌وار فاصله گرفت. ۳ بازی متوالی باخته بودند و یانه اندرسون هم خطر اخراج را حس می‌کند. حالا امیدوارند روز آخر نتایج به شکلی رقم بخورد که به لیگ B سقوط نکنند.

روزهای روشن خداحافظ! پرتغال که عنوان «اولین قهرمان لیگ ملت‌های اروپا» را یدک می‌کشید، در دور گروهی کنار خواهد رفت. کریستیانو رونالدو و هم‌تیمی‌هایش در ۲ بازی رفت و برگشت به فرانسه یک گل هم نزدند و چوب ناکامی مقابل این تیم را خوردند. حالا یک بازی تشریفاتی مقابل کرواسی خواهند داشت. البته این بازی برای بلیزرها تشریفاتی نیست، چرا که دوست ندارند پایین‌تر از سوئد قرار بگیرند و در دوره بعدی با تیم‌های لیگ B مسابقه بدهند. سلسائوی اروپا در بازی رفت ۴ گل به کرواسی زد. این بازی برای رونالدو مهم خواهد بود، چرا که منتظر است یک گل دیگر به گل‌های ملی‌اش اضافه کند. علاوه بر آن در بازی‌های رسمی ماه قبل هم گلزنی نکرده. شکست مقابل فرانسه اولین باخت پرتغال بعد از ۱۰ بازی بود. کرواسی ۳ بازی آخرش را نبرده و در پی پاره کردن نوار ناکامی‌هاست. در ۶ بازی قبلی این دو تیم، پرتغال ۵ برد داشته و یک بازی مساوی شده. کرواسی هنوز پرتغال را نبرده است.

گروه ۴؛ فینالِ واقعی

دیدارهای پنجم برای گروه ۴ کلیدی بود. وقتی آلمان موفق شد اوکراین را ببرد و اسپانیا مقابل سوئیس متوقف شد، سرنوشت مانشافت دست خودش افتاد. حالا به خاک اسپانیا می‌روند تا فقط برای صعود امتیاز بگیرند. شاگردان یواخیم لو اگر چند ثانیه در بازی رفت مقابل اسپانیا تحمل کرده بودند، حالا بازی آخر تشریفاتی بود. با این حال ۹ امتیازی هستند و بالاتر از اسپانیای ۸ امتیازی قرار دارند. به نظر می‌رسد آلمان به شرایط خوبی رسیده و سرانجام یوگی توانسته تیمش را از روزهای بد دور کند. بعد از کرونا هم هیچ بازی‌اش را نباخته‌اند. اما اسپانیا دیگر ان تیم باثبات قبل نیست. در ۳ بازی آخر برنده نشده‌اند و دیدارهای ماه نوامبر را هم نتوانسته‌اند از هلند و سوئیس ببرند. با این حال لوئیس انریکه به بازگشت تیمش امیدوار است. آلمان در ۲۴ بازی مقابل اسپانیا ۹ برد داشته و ۷ بازی را باخته. در ۸ بازی هم مقابل ماتادورها به تساوی رسیده‌اند. ۲ بازی آخرشان هم با تساوی به پایان رسیده است.

اوکراین که بیشترین لطمه را از کرونا خورد به مصاف سوئیس خواهد رفت. بازی رفت را شاگردان آندری شوچنکو از سوئیس برده‌اند. فقط یک تساوی برای جلوگیری از سقوط به لیگ B نیاز دارند. نکته جالب این که منهای دیدار مقابل سوئیس و اسپانیا، اوکراین در ۵ بازی دیگر سال ۲۰۲۰ شکست خورده است. سوئیس هم شرایط بهتری از اوکراین ندارد. آن‌ها در سال ۲۰۲۰ اصلاً پیروز نشده‌اند. ۴ باخت و ۳ تساوی حاصل کار شاگردان ولادیمیر پتکوویچ بوده. آیا سوئیس جبران خواهد کرد؟ سوئیس در ۳ بازی مقابل اوکراین یک باخت و ۲ تساوی داشته و هیچ‌وقت برنده نشده است.

منبع: خبرورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: