پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

موس مو چه کاربردهایی دارد؟

 

از موس مو می‌توانید برای حالت‌دادن و حجم‌دهی به موها استفاده کنید. می‌توانید به‌راحتی فرهای مو را شکل بدهید و آنها را مرتب کنید. موس مو برای همه انواع مو، از ضخیم و فر گرفته تا صاف و نازک مناسب است.

سلامت

نمونه‌های جدید موس مو را ببینید

بعد از استفاده از موس مو، می‌توانید موهایتان را به شکل‌های دلخواه دربیاورید؛ مثلا دم‌اسبی ببندید، ببافید، گوجه‌ای درست کنید یا حتی شینیون کنید. این محصول به حفظ فرم موها تا ساعت‌های طولانی کمک خواهد کرد.

چطور از موس مو استفاده کنیم؟

موس مو - نحوه استفاده از موس مو

اگر موس مو را برای شکل‌دادن و آراستن روزانه موها به کار می‌برید و قصد شینیون ندارید، مراحل زیر را انجام دهید:

گام اول: موهایتان را بشویید

یکی از نکات مهم درهنگام استفاده از موس مو تمیزبودن موهاست. اگر تازه موهایتان را شسته‌اید و هنوز چرب نشده است، می‌توانید از موس مو استفاده کنید؛ اگرنه حتما موها را بشویید.

مهم‌ترین کاربرد موس مو حجم‌دهی به موهاست؛ بنابراین اگر می‌خواهید باز هم حجم‌دهی بیشتری داشته باشید، هنگام شست‌وشوی موها، از شامپو و نرم‌کننده با برچسب حجم‌دهنده استفاده کنید.

محبوب‌ترین شامپوهای حجم‌دهنده مو را ببینید

گام دوم: آب موهایتان را بگیرید

آب اضافی موهایتان را بگیرید. هنگام استفاده از موس مو، موها حتما باید مرطوب باشند اما نه آن‌قدر که آب از آنها بچکد. یک نکته جالب برایتان بگوییم؛ برای گرفتن آب موها، می‌توانید به‌جای حوله‌های معمولی از تی‌شرت‌های نخی یا پنبه‌ای قدیمی خودتان استفاده کنید. این تی‌شرت‌ها از حوله معمولی حمام نرم‌تر هستند و درهنگام گرفتن آب موها، به آنها آسیب نمی‌رسانند.

گام سوم: سشوار را تنظیم کنید

موس مو - سری‌های مختلف سشوار

قبل از استفاده از موس ابتدا سشوار را آماده کنید. سشوارهای جدید معمولا یک دیفیوزر (سَری حالت‌دهنده مو) دارند. از این سری برای خشک‌کردن موها استفاده کنید. اگر می‌خواهید موهایتان را صاف اما حالت‌دار کنید، از سری کانسنتریتور (متمرکزکننده گرما) استفاده کنید. گرمای سشوار را روی حالت ملایم تنظیم کنید.

گام چهارم: موس مو را بمالید

به یاد داشته باشید که مقدار کمی از موس مو کافی است. درواقع برای اینکه به نتیجه دلخواهتان برسید، نیاز نیست حتما مقدار زیادی موس مو را به موهایتان بمالید. معمولا به‌اندازه یک تخم‌مرغ یا دو سه پمپ از موس موی پمپی کفایت می‌کند. موس را روی موهای مرطوب بمالید و با انگشتان ماساژ دهید تا به ریشه موها برسد.

گام پنجم: حالا موها را سشوار بکشید

موس مو - موها را به سمت بالا سشوار بکشید

درست مانند آرایشگرها در سالن‌های زیبایی، یک برس گرد بردارید و به‌آرامی موها را سشوار بکشید. موها را به‌صورت عمودی و به‌سمت بالا سشوار بکشید تا حجم پیدا کنند. این حرکت روبه‌بالا ریشه‌ها را به‌سمت بالا حالت می‌دهد و باعث می‌شود تا موها حجیم‌تر به نظر بیایند. بسته به اینکه موهایتان را فر می‌خواهید یا صاف، از سری‌های مختلف سشوار استفاده کنید که درباره آنها قبلا توضیح دادیم.

گام ششم: موها را با ملایمت با شانه مرتب کنید

بعد از خشک‌کردن موهایتان، طبیعتا باید آنها را مرتب کنید. برای این کار حتما از یک برس با موهای نرم (مانند برس موی گراز) یا شانه با دندانه‌های درشت استفاده کنید. به‌هیچ‌وجه از شانه دندانه‌ریز یا برس سیمی و خشک استفاده نکنید، زیرا موهایتان در آنها گیر می‌کند و کشیده می‌شود؛ بنابراین حجمی که به آنها داده‌اید، از بین می‌رود.

خرید برس نرم با بهترین قیمت بازار

۳ مدل موی خاص که می‌توانید با موس مو درست کنید

حالا که همه‌چیز را درباره نحوه استفاده از موس مو می‌دانید، سه مدل مو را به شما آموزش خواهیم داد که می‌توانید با موس مو درست کنید.

مدل اول: فاکس هاوک یا تاج خروسی

موس مو - مدل تاج خروسی

عکس برگرفته از سایت lorealparisusa

چیزهایی که نیاز دارید:

سشوار؛

موس مو؛

برس با موی نرم؛

شانه دم‌دار؛

سنجاق؛

کلیپس یا گیره مو.

حالا مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: موس مو را به موها بمالید و با سشوار خشک کنید

موس مو را به موهای مرطوبتان بمالید و بدون برس‌کشیدن، تا ۷۵ درصد موها را با سشوار خشک کنید. سپس یک برس موی نرم بردارید و به‌سمت بالا شانه کنید تا به حجم آن اضافه شود.

مرحله دوم: حالا با فرق سر شروع کنید

از شانه دم‌دار استفاده کنید و به‌شکل افقی از گوش تا گوش فرق باز کنید. لایه بالایی موها را جدا کنید و کلیپس بزنید تا با بقیه موها قاتی نشود.

مرحله سوم: موهای دو طرف سرتان را بخش‌بندی کنید

با شانه دم‌دار موها طرفین را به سه بخش کوچک تقسیم‌بندی کنید. برای نگه‌داشتن هر بخش از کلیپس استفاده کنید تا موها درهم نشوند.

مرحله چهارم: حالا شروع به بافتن کنید

یک قسمت از سه بخشی را بردارید که قبلا جدا کردید و به‌شکل فرانسوی ببافید. این بافت را از خط مو تا پشت گوش ادامه دهید؛ سپس با چند سنجاق محکم کنید. همه بخش‌های طرفین را به‌ همین ‌شکل ببافید.

جدیدترین لوازم بافت مو را ببینید

مرحله پنجم: حالا موهای لایه بالا را برس بکشید

بعد از بافت موهای طرفین، لایه بالایی را که جدا کرده بودید، پوش بدهید و به‌سمت عقب برس بزنید.

مرحله ششم: موها را ثابت کنید

برای اینکه موها به هم نریزند، به آن فیکساتور یا اسپری نگهدارنده بزنید.

مدل دوم: مدل کندوی عسل دههٔ شصت میلادی

موس مو - مدل کندوی عسل

چیزهایی که نیاز دارید:

موس مو؛

سشوار؛

شانه دم‌دار؛

برس مویی نرم؛

اسپری نگهدارنده مو.

خرید اسپری حالت‌دهنده مو از دیجی‌کالا

مرحله اول: موس مو را روی موهایتان بمالید

یک یا دو پامپ از موس مو را به موهای مرطوبتان بمالید و خوب بین ریشه‌ها پخش کنید. سپس موها را خشک کنید.

مرحله دوم: موها را پوش بدهید

از شانه دم‌دار استفاده کنید و موها را به سه بخش تقسیم کنید. یکی‌ در امتداد خط مو، یک بخش میانی و سومی باید تاج یا لایه بالایی موها باشد. لایه بالایی یا تاج موها را با شانه به‌سمت ریشه پوش بدهید. همین‌کار را برای قسمت میانی هم تکرار کنید تا پایه کندوی عسلی تکمیل شود. تا این مرحله با بخش جلویی کار نداشته باشید.

مرحله سوم: قسمت جلوی موها را به‌سمت عقب شانه کنید

پس از اینکه دو قسمت تاج و میانی را پوش دادید، حالا باید با برس مویی نرم بخش جلویی را شانه کنید و به عقب بکشید و تا روی کندوی درست‌شده بیاورید. زیر موها را جمع کنید، اما طوری این کار را انجام دهید تا کندویی که درست کرده‌اید، خراب نشود.

اگر می‌خواهید کندویی که بالای سرتان درست کرده‌اید، ارتفاع بیشتری داشته باشد، دم شانه را آرام در موها فرو کنید و کمی آنها را بالا بکشید.

مرحله چهارم: در انتها، موها را مرتب کنید

موها را مرتب کنید و برای ثابت نگه‌داشتن آنها، از اسپری نگهدارنده یا فیکساتور استفاده کنید.

مدل سوم: پیچ فرانسوی

موس مو - پیچ فرانسوی

این مدل همان پیچ فرانسوی کلاسیک است که بسیار طرف‌دار دارد.

وسایلی که نیاز دارید:

موس مو؛

سشوار؛

کلیپس؛

برس مویی نرم؛

سنجاق.

مرحله اول: موس مو را به موها بمالید و با سشوار خشک کنید

آب اضافی موها را بگیرید و با موس مو ماساژ دهید. سپس تا ۹۵ درصد آن را خشک کنید. اجازه دهید ۵ درصد باقی‌مانده را هوا خشک کند تا بافت طبیعی موهایتان حفظ شود.

مرحله دوم: روی موهایتان فرق باز کنید

با شانه دم‌دار روی موهایتان از گوش تا گوش به‌شکل افقی فرق باز کنید. پس از اینکه موها را جدا کردید، قسمت بالایی مو را کلیپس بزنید تا با بقیه موها قاتی نشود.

مرحله سوم: مابقی موها را پوش دهید

موهایی را که آزاد مانده‌اند پوش بدهید تا حجم پیدا کنند.

مرحله چهارم: بخش جلویی مو را به عقب برس بکشید

کلیپس قسمت جلوی مو را بردارید و با استفاده از برس مویی نرم، آنها را به‌سمت عقب روی موهای پوش‌داده شانه کنید.

مرحله پنجم: حالا روی موهایتان پیچ فرانسوی درست کنید

موهایتان را به یک طرف بکشید و برای محکم‌کردن آن از چند سنجاق استفاده کنید. حالا به‌سمت مخالف موها را پیچ بدهید و برگردانید. سپس این قسمت را دوباره با سنجاق محکم کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: