پایگاه خبری خانه فوتبال:

 این یک مطلب فانتزی‌ست درباره جذاب‌ترین ستاره‌های ایرانی به تفکیک جنسیت! طبیعی هم هست کمی فهرست سلیقه‌ای‌ست و صرفا «جذابیت» و «زیبایی» مبنای انتخاب بوده، قطعا این فهرست کامل نیست، اما صرفا در جایگاه یک مطلب خوشمزه بپذیریدش.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

«ترانه علیدوستی» دی ماه سال ۱۳۶۲ در تهران متولد شد. در دوره‌ی دبیرستان مشغول تحصیل در رشته‌ی علوم تجربی بود که در کلاس‌های بازیگری امین تارخ ثبت نام کرد. سال ۱۳۷۹ از طریق همین کلاس‌ها برای بازی در نقش «ترانه پرنیان» در فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» انتخاب شد.

پسرکُش‌های ایرانی:

او برای بازی در فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» جایزه‌ی سیمرغ بلورین بیستمین جشنواره‌ی فیلم فجر، جایزه‌ی نخل زرین از سومین جشنواره‌ی اجتماعی آبادان، جایزه‌ی منتقدین و نویسندگان سینمای ایران را دریافت کرد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «درباره الی»، «فروشنده»، «چهارشنبه سوری»

مهتابب کرامتی

مهتاب کرامتی

«مهتاب کرامتی» در ۲۵ مهر ۱۳۴۹ در تهران متولد شد. او مدرک کارشناسی خود را در رشته میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد اسلامی کسب کرد.

پسرکُش‌های ایرانی:

او به عنوان تهیه کننده در فیلم «صفر تا سکو» حضور داشت و در سال ۱۳۸۵ به عنوان سفیر صلح یونیسف انتخاب شد. او برای بازی در فیلم «بیست» بهترین بازیگر نقش مکمل زن در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «بیست»، «عصر یخبندان»

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی

«هدیه تهرانی» متولد سال ۱۳۵۱ در تهران است. «هدیه تهرانی» اولین بار برای بازی در فیلم «روز واقعه» انتخاب شد، اما بعد‌ها «لادن مستوفی» جای او را گرفت. شروع کارنامه بازیگری وی با بازی در فیلم «سلطان» به کارگردانی «مسعود کیمیایی» در سال ۱۳۷۵ بود.

پسرکُش‌های ایرانی:

«هدیه تهرانی» در شهریور ۱۳۹۲ به سمت نایب رئیس کمیته بانوان تای چی چوان منصوب شد. «هدیه تهرانی» برنده دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر است.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از:  «چهارشنبه سوری»، «قرمز»، «کاغذ بی خط»، «شوکران»

نیکی کریمی

«نیکی کریمی» متولد ۱۳۵۰ تهران، دارای مدرک دیپلم است. وی فعالیت سینمایی از سال ۱۳۶۸ با بازی در فیلم «وسوسه» به کارگردانی «جمشید حیدری» آغاز کرد. فیلم کوتاه «داشتن و نداشتن» نخستین تجربه کارگردانی اوست.

پسرکُش‌های ایرانی:

او با دومین تجربه حرفه‌ای اش در فیلم سینمایی «عروس» سال ۱۳۶۹ با «ابوالفضل پورعرب» به عنوان اولین ستارگان سینمای پس از انقلاب به اوج شهرت رسید. «نیکی کریمی» بهترین بازیگر زن برای فیلم‌های «دیوانه‌ای از قفس پرید»،«واکنش پنجم»در جشنواره فیلم فجر می‌باشد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «دوزن»، «سارا»

ساره بیات

«ساره بیات» در ۱۴ مهر ۱۳۵۸ در تهران به دنیا آمد. «بیات» از سال ۸۰ وارد تئاتر شد و به مدت دو سال در این حرفه کار کرد. او بعد از گرفتن مدرک بازیگری از مؤسسه کارنامه به مجموعه «یک مشت پر عقاب» دعوت شد.

پسرکُش‌های ایرانی:

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «جدایی نادر از سیمین»، «ناهید»

پانته‌آ پناهی‌ها

«پانته‌آ پناهی‌ها» متولد سال ۱۳۵۶ در تهران است. وی فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما از موسسه آموزش عالی سوره است. وی فعالیت سینمایی خود را در مقام منشی صحنه از سال ۱۳۸۰ با فیلم «شام آخر» آغاز کرد.

پسرکُش‌های ایرانی:

 او اولین کار حرفه‌ای اش در بازیگری فیلم «گس» به کارگردانی کیارش اسدی زاده بود.  

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «من دیه گو مارادونا هستم»، «نفس»

سحر دولتشاهی

«سحر دولتشاهی» متولد ۱۶ مهر ۱۳۵۸ در تهران، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. وی مدرک کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره و کارشناسی مترجمی زبان فرانسه دارد. او بازیگری را از تئاتر در سال ۱۳۷۹ آغاز کرد، «سحر دولتشاهی» برای اولین بار با ایفای نقش در فیلم سینمایی «چهارشنبه سوری» در سال ۱۳۸۴ به کارگردانی «اصغر فرهادی» توانست سینما را تجربه کند.

پسرکُش‌های ایرانی:

«سحر دولتشاهی» توانست برای بازی در فیلم «عصر یخبندان» در سی و سومین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر و برای بازی در فیلم‌های «عرق سرد» و «چهارراه استانبول» در سی و ششمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست بیاورد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «عرق سرد»، «عصر یخبندان»

لیلا حاتمی

«لیلا حاتمی» در ۹ مهر ۱۳۵۱ در تهران به‌دنیا آمد. پدرش «علی حاتمی» کارگردان بزرگ سینمای ایران بود و مادرش «زری خوشکام» بازیگر سینمای قبل و بعد از انقلاب است.

پسرکُش‌های ایرانی:

«لیلا حاتمی» کار خود در سینما را با حضور در فیلم‌های پدرش آغاز کرد. اولین حضور او در دوازده سالگی و بازی در فیلم «کمال‌الملک» است.  «حاتمی» تا کنون دو بار برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های «رگ خواب» و «بی پولی» شده‌است.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «لیلا»، «رگ خواب»، «آب و آتش»، «بی پولی»

طناز طباطبایی

«طناز طباطبایی» متولد ۱۳۶۲ در تهران است. وی فارغ التحصیل رشته کارگردانی تئاتر است. او فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۳ با فیلم «دیشب بابا تو دیدم آیدا» آغاز کرد. 

پسرکُش‌های ایرانی:

او با سریال «میوه ممنوعه» در سال ۸۵ به شهرت رسید او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را در سی و هشتمین جشنواره فجر برای ایفای نقش در فیلم «شنای پروانه» دریافت کرد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «مرهم»، «رخ دیوانه»، «شنای پروانه»

بهاره کیان افشار

«بهاره کیان افشار» متولد ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۴ در تهران است. او فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر می‌باشد که کنار بازیگری، کار دکوراسیون و تبلیغات می‌کند و ترانه سرایی هم کرده است.

پسرکُش‌های ایرانی:

او  بازیگری را با گروه تئاتر «آزیتا حاجیان» در ماه‌های اول سال ۸۳ شروع کرد و با معرفی به «محمدرضا شریفی نیا» در سال ۱۳۸۵ برای اولین بار جلوی دوربین سریال «کلاه پهلوی» ظاهر شد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «پسر کشی»

دیبا زاهدی

«دیبا زاهدی» متولد ۷ آذر ۱۳۶۸ در تهران است. او در دانشگاه معماری خوانده است و در کلاس‌های بازیگری «حمید سمندریان»، «مهتاب نصیرپور» و «محمد رحمانیان» شرکت کرد.

پسرکُش‌های ایرانی:

«دیبا زاهدی» برای اولین بار در سال ۱۳۹۲ با بازی در فیلم «پنج ستاره» سینما را تجربه کرد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «پنج ستاره»

الناز شاکردوست

«الناز شاکردوست» در ۶ تیر ۱۳۶۳ در تهران به‌دنیا آمد. «الناز شاکردوست» در سن نوزده سالگی با اولین فیلم سینمایی خود «گل یخ» به کارگردانی «کیومرث پوراحمد» پا به عرصه سینما گذاشت. او برای بازی در  فیلم «شبی که ماه کامل شد»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره فجر دریافت کرد.

پسرکُش‌های ایرانی:

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «خفگی» ، «شبی که ماه کامل شد»

مهناز افشار

«مهناز افشار» در ۲۱ خرداد ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمد. «مهناز افشار» بازیگری را از سال ۱۳۷۷ با بازی در مجموعه «گمشده» ساخته «مسعود نوابی» در تلویزیون آغاز کرد. 

پسرکُش‌های ایرانی:

در همان سال با فیلم سینمایی «دوستان» همزمان به سینما هم ورود پیدا کرد. او برای ایفای نقش در فیلم «سعادت‌آباد»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره فجر به دست آورد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «سعادت آباد»، «نهنگ عنبر»، «برف روی کاج ‌ها»

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: