پایگاه خبری خانه فوتبال:

نادر توکل  با اشاره به محدودیت‌های جدید شهر تهران، گفت: در مسیر مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا، مردم و قوانین باید هماهنگ با یکدیگر پیش بروند.

وی افزود: عملکرد مردم در مقابله با شیوع کرونا بسیار مهم‌تر از قوانینِ مصوب است.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا کلان‌شهر تهران ادامه داد: قطع زنجیره کرونا کاری نیست که دولت بتواند فقط با اعمال جریمه و وضع قانون انجام دهد.

وی اضافه کرد: وضعیت حاضر زمانی بهبود پیدا می‌کند که مردم خطر کرونا را واقعا باور کنند.

کرونا

نادر توکل تاکید داشت: لغو کردن مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه و خصوصی می‌تواند تا 80 درصد میزان شیوع کرونا کاهش دهد.

وی تصریح کرد: تعطیلی کلِ شهر در نهایت امر می‌تواند تا 25 درصد در کاهش میزان شیوع کرونا موثر باشد.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا کلان‌شهر تهران با اشاره به جزئیات محدودیت‌های جدید تهران، توضیح داد: در قانون محدودیت‌های جدید از ساعت 21 تا 4 صبحِ فردا تردد تمام وسایل نقلیه شخصی در تهران ممنوع می‌شود.

وی افزود: تمامی مراکز خرید و پاساژها از روز 1 آذر به طور کامل تعطیل هستند.

نادر توکل در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «روزنه» گفت: هیچ یک از داروهای گیاهی، درمان قطعی و اصلی کرونا را بر دوش نمی‌کشند.

وی ادامه داد: برخی از داروهای گیاهی ممکن است علائم و عوارض کرونا را کاهش دهند، اما به هیچ وجه عملکرد درمانی ندارند.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا کلان‌شهر تهران با بیان این که گیاهان دارویی به نسبت داروهای شیمایی عوارض کم‌تری را بر جای می‌گذارند، عنوان کرد: در حال حاضر تمام پروتکل‌های درمانی کرونا به واسطه حضور داروهای ضد ویروسی پیگیری می‌شوند.

وی افزود: اگر بیمار از روزهایی ابتدای درگیری با کرونا مصرف داروهای ضد ویروسی را شروع کند، شانس بهبودی بیشتری را به دست می‌گیرد.

نادر توکل با اشاره به این که در بیماری کرونا بازه زمانی روز پنجم تا دهمِ ابتلا بسیار مهم است، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از فوتی‌ها و بی‌حالی‌های شدید در بازه زمانی روزهای پنجم تا دهم ابتلا شکل می‌گیرند.

وی ادامه داد: بیمار کرونایی باید در فاصله روزهای پنجم تا دهم به طور مستمر مورد ویزیت و پیگیری قرار بگیرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: