پایگاه خبری خانه فوتبال:

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:

 کامران گردان در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه حدود ۱۷۸ سال پیش برای نخستین‌بار ایستگاه آتش‌نشانی در شهر تبریز استقرار یافت؛ اظهار کرد: آتش‌نشانان انسان‌هایی هستند که از آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش مردم می‌گذرند تا با امنیت زندگی کنیم.

خبر

وی تأکید کرد: عملیاتی شدن اقدامات پیشگیرانه همراه با آموزش همگانی، ارتباط، همکاری، هماهنگی و مشورت با مراکز علمی، نظامی، پزشکی و سایر سازمان‌های مربوطه و همچنین آموزش رشته‌های ورزشی به نیروهای انسانی سازمان آتش‌نشانی به‌ویژه نیروهای عملیاتی در راستای تقویت آمادگی جسمانی و ارتقای روحیه افراد از ملزومات این مجموعه محسوب می‌شود.

گردان افزود: نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی در مواقع مختلف و حوادث حساس برای مدیریت‌شهری، آبروداری کرده‌اند و زمان حضور در صحنه حادثه به حداقل رسیده است.

گردان با تأکید بر اینکه باید در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزشی در بین ادارات و مردم به صورت هدفمندتر همراه با برنامه‌ریزی بهتری پیش رفت؛ عنوان کرد: هرگونه اقدام در راستای آموزش موجب کاهش حوادث و به‌تبع آن، مأموریت‌های عملیاتی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم سن نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی و تجهیزات این مجموعه کاهش یابد؛ عنوان کرد: شناسایی و جذب افراد داوطلب؛ شناسایی نقاط آسیب‌پذیر محلات همراه با ارائه اخطارهای لازم؛ بهره‌گیری و تقویت ظرفیت مردم برای مقابله با بلایای طبیعی و همچنین جلب مشارکت مردم برای تصمیم‌گیری‌ها و آمادگی افراد جامعه از جمله اقدامات زیرساختی و پیشگیرانه مورد نیاز در حوزه آموزش است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: باید اولویت‌بندی نیازها و اقدامات مربوط به کاهش خطرپذیری در میان جامعه و ارگان‌های دولتی مسئولیت همگانی محسوب شود.

گردان در ادامه با تأکید بر اینکه بر اساس نیاز جامعه باید سازمان آتش‌نشانی به نردبان ۶۰ متری مجهز شود؛ گفت: باید هزینه‌کرد مناسب برای خرید تجهیزات مورد نیاز این مجموعه در بودجه سال ۱۴۰۰ مدنظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر استمرار بازدیدها و ارائه گزارش‌های فنی، خطاب به مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، اظهار کرد: انتظار می‌رود در این بخش به‌ویژه در حوزه بازار، ورود جدی‌تری پیدا کنید و تمام تذکرهای لازم در حوزه بازار تاریخی همدان طی بازدیدهای منظم به صورت کتبی اعلام شود.

 

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: