پایگاه خبری خانه فوتبال:

اوضاع مالی پرسپولیس ابدا خوب نیست، آن هم در شرایطی که ۲۵ روز دیگر باید در گران‌ترین و حساسترین بازی تاریخ خود به میدان برود
احسان سرفرازی|شهرآرانیوز؛ بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس همچنان مطالبات فصل جدید خود را دریافت نکرده‌اند و از این موضوع ناراضی هستند. جعفر سمیعی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، از وقتی مدیریت این باشگاه را برعهده گرفته، به‌دنبال برطرف‌کردن مشکلات مالی بوده است تا یکی از دغدغه‌های مهمش را برطرف کند.
با یک حساب ساده می‌توان به این پی برد که این باشگاه برای حل‌و‌فصل‌کردن مشکلات مالی پیش‌رویش با توجه به پرداختی‌هایی که باید داشته باشد، به مبلغی حدود ۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد؛ چرا‌که ۵‌تا ۱۰ درصد از مطالبات فصل گذشته بازیکنان باقی مانده، ۴۰ درصد از آپشن‌های قرارداد فصل گذشته نیز پرداخت نشده است. از پرداختی اولیه برای فصل جدید هم ۲۰ تا ۳۰ درصد باید به حساب بازیکنان و دیگر‌اعضای تیم واریز شود که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.
همه این‌ها در‌حالی است که پرسپولیس ۲۵ روز دیگر در گران‌ترین بازی تاریخ خود باید در فینال لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود؛ فینالی که درصورت برنده‌شدن ۳ میلیون دلار که با احتساب دلار ۲۵‌هزار‌تومانی ۵۷ میلیارد تومان می‌شود، برای قرمز‌ها آورده مالی خواهد داشت. پرسپولیس تا کنون که به فینال رسیده ۲‌میلیون دلار سود کرده و در‌صورتی‌که برنده فینال شود، یک جایزه دومیلیون‌دلاری دیگر هم خواهد گرفت. قرمز‌ها علاوه براین با قهرمانی مجوز حضور در جام باشگاه‌های جهان را نیز به دست می‌آورند که در صورت انجام فقط ۲ بازی در مرحله گروهی و به فرض حذف‌شدن در همین مرحله، یک‌میلیون دلار دیگر پاداش خواهند گرفت که می‌تواند همه مشکلات مالی ریز‌و‌درشت این تیم را بشوید و ببرد.

خطر اعتصاب بیخ گوش پرسپولیس

بازیکنان پرسپولیس که باید کم‌کم خود را برای فینال لیگ قهرمانان آسیا آماده کنند، این‌روز‌ها خیلی از وضعیت مالی خود راضی نیستند و حتی در جلسات تمرینی هم این گلایه خود را به یحیی گل‌محمدی منتقل کرده‌اند. آن‌ها روز گذشته در تمرین این تیم نسبت به وعده‌هایی که داده شده، اما عملی نشده است، صحبت‌هایی مطرح کرده‌اند. پاداش رسیدن به فینال آسیا جزو مواردی است که وعده آن از قبل داده شده است. سمیعی، مدیر‌عامل جوان پرسپولیس، با علم بر همین مشکلات این‌روز‌ها کمتر در باشگاه حضور دارد و به فکر حل‌شدن گره‌های مالی است. از‌جمله اقدامات او تمدید قرارداد با شرکت تولید قهوه‌ای است که نام آن‌ها پشت پیراهن سرخ‌پوشان حک شده و قرار است به‌زودی این شرکت واریزی جدیدی به باشگاه داشته باشد.

از‌سوی‌دیگر همین‌روز‌ها موعد پاس‌شدن چک کارگزار است؛، اما به نظر می‌رسد با‌وجود همه این واریزی‌ها باز هم همه گره‌های مالی این باشگاه باز نشود. در هفته گذشته بعد از بازی اول سرخ‌پوشان مقابل سایپا صحبت‌هایی مطرح شد که قبل از بازی با نفت آبادان بخشی از مطالبات بازیکنان داده می‌شود، اما این وعده عملی نشد تا نا‌رضایتی بازیکنان و کادر فنی باشگاه را به‌همراه داشته باشد. هر چند باشگاه پرسپولیس هم اعلام رسمی بابت این جریان نداشت، اما شنیده‌ها حاکی از این است که مدیریت قول پرداختی تا قبل از فینال را به اعضای تیم داده است.

روز گذشته سید‌جلال حسینی و کادر فنی در جلسه با مدیران خواهان مشخص‌شدن وضعیت مالی شده‌اند. بازیکنان پرسپولیس از وضعیت خود اصلا راضی نیستند، اما مدیران پرسپولیس در رایزنی‌هایی که با بخش اسپانسر و کارگزار باشگاه داشته‌اند، این وعده را به بازیکنان داده‌اند که تا ۲ هفته دیگر بخشی از مطالبات آن‌ها پرداخت خواهد شد. نکته مهم اینجاست که گفته می‌شود بازیکنان تیم پیغام داده‌اند در صورت عدم پرداخت مطالبات خود این‌بار دست به اعتصاب خواهند زد و تمرین نخواهند کرد. جالب اینکه در این تهدید کادر فنی هم در کنار بازیکنان هستند.

مسئله حل‌نشده کالدرون

باشگاه پرسپولیس بعد از پشت‌سر‌گذاشتن پرونده بدهی سنگین مالی به برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق خود، یک پرونده سنگین دیگر را پیش‌روی خود دارد. شکایت کالدرون و ۲ دستیارش یعنی «اینینگو» و «خواکین» با رأی مثبت فیفا همراه شده و فدراسیون جهانی، باشگاه پرسپولیس را به پرداخت حدود ۷۵۰هزار دلار به کادر فنی سابق خود محکوم کرد‌ه است.

البته امیرعلی حسینی، مدیر روابط بین‌الملل پرسپولیس در مصاحبه‌ای اعلام کرد که شکایت از اینینگو، یکی از دستیاران کالدرون به دادگاه CAS از دستور خارج شده و مقرر شده ۷۰هزار دلار طلب وی خارج از فرایند این دادگاه پرداخت شود؛ اما شکایت از رأی کالدرون و خواکین به CAS پابرجا خواهد بود. پرسپولیس موظف بود تا ۲۲‌آبان با اینینگو تسویه‌حساب کند که مشخص نیست این اتفاق رخ داده است یا خیر.

با اعلام دادگاه عالی ورزش، جلسه رسیدگی به پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از کالدرون و خواکین روز هشتم دسامبر (۱۸‌آذر) برگزار خواهد شد. بعید به نظر می‌رسد دادگاه CAS در رأی فیفا و محکومیت باشگاه پرسپولیس بازنگری کند و حکم را بشکند. در این صورت پرسپولیس باید خود را آماده پرداخت دیگر‌پرونده بدهی کلان کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: