پایگاه خبری خانه فوتبال:

هم آندره‌آ استراماچونی و هم فرهاد مجیدی در زمان حضورشان در استقلال از مهدی قایدی و شیخ دیاباته در نوک خط حمله استقلال استفاده می‌کردند. این زوج رویایی که فصل خوبی را در لیگ نوزدهم سپری کردند، توانستند ۵۵ گل در طول سال گذشته به ثمر برسانند.

عملکرد دیاباته و قایدی در لیگ بیستم به اندازه‌ای رویایی و خوب بود که یکی از آن‌ها آقای گل شد و دیگری آقای پاس گل. با این حال محمود فکری به دلیل اینکه معتقد بود دیاباته دیر به تمرینات استقلال اضافه شده در دو بازی اخیر از او در ترکیب اصلی استفاده نکرد و به جای او ارسلان مطهری را در کنار قایدی به میدان فرستاد.

فکری درحالی این زوج را برای خط حمله تیمش انتخاب کرد که خط حمله استقلال در دو بازی اخیر نتوانست مثل سال گذشته زهردار و خطرناک باشد. به همین دلیل به نظر می‌رسد در صورتی که فکری دیاباته را بابت اتفاقات رخ داده در بازی با فولاد ببخشد دوباره زوج او و مهدی قایدی در استقلال تشکیل شود، چون تیم فکری در بازی هفته سوم مقابل ماشین سازی به برد نیاز دارد.

با بازگشت دیاباته به ترکیب استقلال زوج رویایی این تیم در خط حمله دوباره تشکیل می‌شود و آبی پوشان دوباره نیروی تهاجمی خود را به دست می‌آورند.

قطعا فکری بهتر از هر کسی می‌داند که دیاباته و مهدی قایدی سال گذشته به چنان درکی از هم رسیده بودند که چشم بسته هم را در زمین پیدا می‌کردند. یا شیخ گل می‌زد یا مهدی قایدی و روزی که یکی از دو گل نمی‌زد به طور حتم پاس گل می‌داد. ضمن اینکه ارسلان مطهری هم در ۲ بازی اخیر که به صورت فیکس به میدان رفته نتوانسته کار خاصی برای استقلال انجام دهد در حالی که او در دوره فرهاد مجیدی هروقت به عنوان بازیکن ذخیره به میدان می‌رفت مثمر ثمر واقع می‌شد.

باید منتظر ماند و دید فکری بالاخره تصمیم می‌گیرد که از زوج قایدی و دیاباته استفاده کند یا اینکه هنوز معتقد است شیخ از آمادگی ایده آل به دور است.

منبع: برنا

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: