پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیشکسوت تیم فوتبال تراکتور گفت: اگر علیرضا منصوریان می‌خواهد حمایت هواداران را در اختیار داشته باشد، باید در این تیم نتیجه بگیرد.
علی باغمیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره نتایج ضعیف تراکتور در سه هفته ابتدایی لیگ برتر اظهار داشت: احساس می‌کنم اشتباه مدیریتی سبب ناکامی این تیم در سالهای اخیر بوده است. منکر تواناییهای علیرضا منصوریان نمی‌شوم و به وی اهانت نمی‌کنم اما متأسفانه برخی اشتباهات سبب شده تراکتور در سال های اخیر حتی در شرایط خیلی خوب خود دچار مشکل شود.
وی افزود: برخی مواقع آدم با خود فکر می‌کند چه تفکری پشت این تیم وجود دارد که سبب می شود تراکتور باسابقه، با این همه بازیکن بزرگ روند نزولی را پیش می‌گیرد. این تیم سال گذشته قهرمان جام حذفی شد و انتظار داشتیم امسال روند صعودی را دنبال کند اما باز هم به عقب بازگشت.
پیشکسوت تیم تراکتور عنوان کرد: با وجود اینکه منصوریان را مربی فهیم و بادانشی می‌دانم اما کار کردن در تبریز کاملا متفاوت است. مربیانی مانند امیر قلعه نویی که در این تیم پشتوانه تماشاگر داشتند هم نتوانستند به موفقیت برسند زیرا تفکر درستی وجود ندارد. 
باغمیشه ادامه داد: دو تساوی و یک باخت از سه دیدار ابتدایی لیگ برای شروع کار منصوریان خیلی ضعیف است. تیمی که هدفش قهرمانی یا دست کم حضور بین سه تیم بالای جدول است، باید خیلی بهتر فصل را شروع کند اما چنین موضوعی را ندیدیم. حتی در بازیهای اخیر شاهد فوتبالی کاملا سرد و بی روح بودیم.

وی افزود: هر چند منصوریان نیاز به زمان دارد اما اگر در تیم معمولی که برای فرار از سقوط تلاش می کرد، چنین نتایجی در سه هفته اول کسب می‌کرد کسی ایراد نمی‌گرفت؛ نه اینکه با تیم مدعی تراکتور فصل را تا این حد ضعیف شروع کند. قطعا تا زمانی که منصوریان بخواهد تیمش را به روند معمولی بازگرداند، امتیازهای را از دست می دهد.

مهاجم اسبق تیم تراکتور درباره اینکه آیا هواداران پرشور این تیم فرصت لازم را در اختیار منصوریان قرار می‌دهند، عنوان کرد: هواداران میلیونی تراکتور هم مانند طرفداران پرسپولیس، استقلال و حتی سپاهان تاب و تحمل نتایج ضعیف و امتیاز از دست دادن ندارند. اسکلت تراکتور برای امسال حفظ شده و بازیکنان به سیستم قبلی عادت کرده بودند. به همین دلیل برای آشنا شدن با این تغییر و تحول در سیستم نیاز به 6،7 ماه زمان دارند.

باغمیشه افزود: خیلی برای من عجیب بود منصوریان مقابل تیمی مانند سپاهان با بازیکنان سرعتی مثل محمد محبی از سه مدافع استفاده کرد. این موضوع به تفکر منصوریان باز می‌گردد و به وی ایرادی نمی‌گیرم اما چنین سیستمی بعید است تراکتور را به موفقیت برساند. برای موفق شدن در تراکتور باید پازل های مختلفی مانند حمایت تماشاگر از تیم در کنار هم قرار بگیرند. 

وی خاطرنشان کرد: اگر تراکتور دیدار اول خود مقابل نفت مسجدسلیمان در تبریز به پیروزی می‌رسید، هوادار هم پشت منصوریان قرار می‌گرفت و از وی حمایت می‌شد تا این حد هم التهاب روحی و روانی به وجود نمی‌آمد. تیم تراکتور در سه هفته تنها دو امتیاز کسب کرده و همین کار منصوریان را سخت خواهد کرد.

پیشکسوت تراکتور درباره اینکه آیا حضور نداشتن هواداران در ورزشگاه دلیل خوبی برای نتیجه نگرفتن این تیم تلقی می‌شود گفت: شنیدم منصوریان پس از بازی با سپاهان یکی از دلایل ناکامی خود را غیبت تماشاگران در ورزشگاه دانست اما نباید تفکر خود را معطوف به حواشی کنیم. منصوریان می‌دانست به جای بزرگی آمده و کار کردن در تراکتور به دلیل داشتن پشتوانه‌ای به نام تماشاگر خیلی حساسیت دارد.

باغمیشه ادامه داد: هواداران با این تیم زندگی می‌کنند و پس از باخت دور از جان انگار یکی از اقوام خود را از دست داده اند. به همین دلیل تصور منصوریان برای حمایت نشدن از سوی تماشاگران، انرژی منفی به تیم تزریق خواهد کرد. وی باید روی مسائل روحی و روانی تیمش کار کند. چندین سال در تراکتور بوده‌ام و می‌دانم اگر منصوریان موفق به نتیجه‌گیری شود هوادار هم با تمام وجود از وی حمایت می‌کند.

وی درباره اینکه آیا تراکتور با این وضعیت به کورس مدعیان قهرمانی اضافه می‌شود، پاسخ داد: باید تفکرات کادر فنی تغییر کند زیرا ادامه دادن مسیر با همین روند کار را به جایی نمی‌رساند. فوتبال ما رو به رشد است و تیمی مانند سایپا با تجربه شدن بازیکنان جوانش در این فصل نتایج خوبی کسب می‌کند و پنج امتیاز هم می‌گیرد. رقابت در لیگ برتر سنگین شده و برای نتیجه گرفتن باید تفکر و تدابیرمان را تغییر بدهیم. البته باید از تجارب مربیان قبلی هم درس بگیریم. 

وی افزود: نمی شود با استفاده از تخم مرغ دنبال چلوکباب درست کردن باشیم. تراکتور هم ابزار استفاده از سیستم 2-5-3 را ندارد و منصوریان نباید از این سیستم استفاده کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: