پایگاه خبری خانه فوتبال:

 شب اول از هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا امشب (سه شنبه) از ساعت ۲۱ و ۲۵ دقیقه آغاز می‌شود و در گروه‌های اول تا چهارم، ۸ دیدار برگزار خواهد شد.

رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان در حالی وارد هفته پنجم شده است که تکلیف بعضی از تیم‌ها تقریباً مشخص است، ۶ تیم از گروه‌های هشت گانه صعود خود را به مرحله نهایی قطعی کرده اند، چند تیم هنوز از شانس صعود برخوردار هستند و چند تیم دیگر است تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند راهی دور حذفی شوند.

از چهار گروه اول، ۲ تیم بایرن مونیخ و منچسترسیتی حضور خود را در مرحله یک هشتم نهایی مسجل کرده اند.

۸ بازی امشب در گروه‌های اول تا چهارم به شرح زیر است:

گروه A

در اولین بازی این گروه از ساعت ۲۱:۲۵ لوکوموتیو مسکو میزبان سالزبورگ خواهد بود و در دیگر بازی این گروه از ساعت ۲۳:۳۰ اتلتیکو مادرید در ورزشگاه "واندا متروپولیتانو" به مصاف بایرن مونیخ می‌رود.

اتلتیکو - بایرن مونیخ؛ ماتادور‌ها به دنبال انتقام و صعود

رکورد پیروزی‌های پیاپی بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا اکنون به ۱۶ بازی رسیده است، اما با توجه به مسجل شدن صعود این تیم به مرحله یک هشتم نهایی و قرار گرفتن در صدر گروه اول آیا این روند در مادرید خاتمه خواهد یافت؟

اتلتیکو مادرید در اولین بازی مرحله گروهی با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب باواریایی‌ها شد و حالا نماینده اسپانیا فرصت دارد با یک تیر ۲ نشان بزند؛ با پیروزی در این دیدار هم انتقام شکست سنگین بازی رفت را از قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان بگیرد و هم به مرحله حذفی صعود کند.

این هشتمین رویارویی اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا است که در این بازی ها مادریدی‌ها فقط ۲ بار به پیروزی رسیده اند، یک  تساوی و چهار شکست حاصل ۵ بازی دیگر بوده است.

بایرن مونیخ ۲ بازی آخر خود برابر اتلتیکو در لیگ قهرمانان را با پیروزی پشت سر گذاشته است. (سال ۲۰۱۶ و امسال)

اتلتیکو مادرید هر ۲ بازی قبلی را که در خانه برابر بایرن مونیخ به میدان رفته، برده است. (فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ در بازی رفت مرحله نیمه نهایی و فصل بعد در مرحله گروهی)

بایرن مونیخ پس از ۵ شکست پیاپی خارج از خانه برابر حریفان اسپانیایی خود در لیگ قهرمانان فصول ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶، در ۲ بازی آخر خارج از خانه خود برابر اسپانیایی‌ها شکست نخورده است. آن‌ها فصل ۲۰۱۷ برابر سویا ۲-یک پیروز شدند و با رئال مادرید ۲-۲ مساوی کردند.

 دیگو سیمئونه سرمربی اتلتیکو مادرید از پنج بازی خود در لیگ قهرمانان برابر بایرن مونیخ در ۳ بازی شکست خورده است.

اگر اتلتیکو مادرید، بایرن را شکست دهد و لوکوموتیو سالزبورگ را شکست ندهد، نماینده اسپانیا راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهد شد.

در بازی اول این گروه لوکوموتیو ۳ امتیازی میزبان سالزبورگ یک امتیازی است. در صورت شکست لوکوموتیو مقابل سالزبورگ و فرار اتلتیکو از شکست برابر بایرن، یا در صورت تساوی لوکوموتیو برابر سالزبورگ و پیروزی اتلتیکو برابر بایرن، نماینده روسیه قادر به صعود به مرحله یک هشتم نهایی نخواهد بود.

گروه B

در اولین بازی این گروه از ساعت ۲۱:۲۵ شاختار دونتسک اوکراین میزبان رئال مادرید است و در دیگر بازی این گروه از ساعت ۲۳:۳۰ مونشن گلادباخ آلمان پذیرای اینتر میلان ایتالیا خواهد بود.

شاختار- رئال؛ زیدان به جبران شکست و صعود فکر می‌کند

تیم زین الدین زیدان پس از شکست ۳-۲ برابر شاختار به خود آمد و ۷ امتیاز از سه مسابقه به دست آورد، اما در فاصله ۲ بازی باقی مانده به پایان دور گروهی، معادلات این گروه همچنان پیچیده است.

رئال مادرید در این بازی ادن هازارد را نخواهد داشت، او در شکست ۲-یک روز شنبه تیمش برابر آلاوز مصدوم شد.

رئال اگر بتواند در این بازی شاختار را شکست دهد، راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهد شد و در آن سوی میدان شاختار با شکست در این دیدار خانگی از راهیابی به مرحله حذفی باز خواهد ماند.

این دومین سفر رئال مادرید به اوکراین برای دیدار با شاختار در چارچوب لیگ قهرمانان است، آن‌ها پیش از این نوامبر سال ۲۰۱۵ این تیم را با هدایت رافا مارتینز ۴-۳ شکست دادند.

رئال مادرید در ۷ بازی خارج از خانه خود برابر رقبای اوکراینی، ۲ بار پیروز شده و چهار تساوی به دست آورده و فقط یک بار شکست خورده است.

شاختار پس از پیروزی برابر رئال مادرید در هفته اول در سه بازی اخیر خود نتوانسته است گلزنی کند و در این ۳ بازی یک تساوی و ۲ شکست داشته است.

در دیگر بازی این گروه مونشن گلادباخ برابر اینترمیلان به میدان خواهد رفت. شاگردان آنتونیو کونته در این بازی محکوم به برد هستند، اگر آن‌ها نتوانند در این بازی به پیروزی برسند شانسی برای حضور در مرحله حذفی نخواهند داشت.

اینترمیلان اگر نتواند مونشن گلادباخ را شکست دهد و در بازی دیگر گروه شاختار،  رئال مادرید را شکست دهد، نماینده ایتالیا در انتهای جدول باقی خواهد ماند.

در گروه دوم مونشن گلادباخ هشت امتیازی در صدر جدول است، رئال مادرید با ۷ امتیاز دوم و شاختار دونتسک با ۴ و اینتر با ۲ امتیاز در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

گروه C

در این گروه ۲ دیدار به طور همزمان از ساعت ۲۳:۳۰ برگزار خواهد شد که طی آن‌ها المپیک مارسی در خانه برابر المپیاکوس یونان صف آرایی خواهد کرد و یاران مهدی طارمی در پورتوی پرتغال در دیداری خانگی به مصاف منچستر سیتی می‌روند.

پورتو - منچسترسیتی؛ یاران طارمی  برابر گواردیولای مهار نشدنی

منچسترسیتی با کسب ۱۲ امتیاز صعود خود را به دور بعدی مسجل کرده است و حالا تیم‌های پورتو و المپیاکوس می‌توانند شانس خود را برای صعود امتحان کنند.

پورتو درسه بازی قبلی خود برابر منچسترسیتی شکست خورده، ۹ گل دریافت کرده و فقط ۲ گل زده است. این دیدار هم برای پورتو  انتقامی  محسوب می شود زیرا در بازی هفته اول برابر شاگردان گواردیولا سه بر یک شکست خوردند.

پورتو در پنج بازی آخر خود برابر تیم‌های انگلیسی چهار شکست و یک تساوی داشته است. آخرین پیروزی آن‌ها سال ۲۰۱۶ برابر لسترسیتی و با نتیجه پنج بر صفر بود.

منچستر سیتی در ۷ بازی قبلی خود در برابر رقبای پرتغالی پنج پیروزی، یک تساوی و تنها یک شکست داشته است.

پورتو از هفت بازی خانگی آخر خود در لیگ قهرمانان ۶ برد و فقط یک شکست داشته است.

اگر سیتی برابر پورتو شکست نخورد به عنوان تیم نخست گروه راهی دوره بعدی خواهد شد.

اگر پورتو برابر سیتی شکست نخورد یا المپیاکوس نتواند مارسی را شکست دهد، یاران طارمی راهی مرحله حذفی خواهند شد.

المپیاکوس اگر نتواند مارسی را شکست دهد و اگر پورتو برابر سیتی شکست نخورد این تیم یونانی نمی‌تواند در بین ۲ تیم اول گروه قرار بگیرد.

المپیک مارسی اگر نتواند المپیاکوس را شکست دهد، با حضور در رتبه چهارم به کار خود پایان خواهد داد. این تیم شانسی برای راهیابی به مرحله حذفی ندارد.

مارسی با شکست ۲-صفر برابر نماینده پرتغال در هفته چهارم در مجموع ۱۳ شکست پیاپی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان داشته که از این نظر رکورد دار است.

گروه D

در گروه چهارم ۲ دیدار به طور هم‌زمان از ساعت ۲۳:۳۰ برگزار خواهد شد. لیورپول انگلیس در آنفیلد میزبان تیم آژاکس آمستردام است و تیم آتالانتا میزبان میتیلند دانمارک خواهد بود.

لیورپول - آژاکس؛ هلندی‌های زخم خورده در آنفیلد

لیورپول فردا در حالی میزبان آژاکس خواهد بود که اولین شکست خانگی خود از سال ۲۰۱۴ را هفته گذشته برای با نتیجه ۲ بر صفر آتلانتا متحمل شد، با این وجود این تیم با ۹ امتیاز صدرنشین گروه چهارم است. هلندی‌ها که در بازی رفت یک بر صفر برابر لیورپول شکست خوردند برای دیدار برگشت انگیزه مضاعفی دارند.

آژاکس با ۷ امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به آتلانتا در جایگاه دوم قرار دارد.

لیورپول اگر در این بازی برابر هلندی‌ها شکست نخورد راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهد شد. لیورپول در صورتی که بتواند آژاکس را شکست دهد و آتالانتا نتواند میتیلند دانمارک را ببرد به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی خواهد شد.

این چهارمین رویارویی آژاکس و لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا است. در سه دیدار گذشته هر تیم یک پیروزی کسب کرده و یک بازی هم مساوی شده است.

لیورپول پس از سال ۱۹۶۶ در ۱۴ دیدار خود برابر تیم‌های هلندی شکست نخورده، ۹ بار پیروز شده و ۵ تساوی داشته است.

آژاکس هیچ یک از پنج بازی خارج از خانه خود را  برابر تیم‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان نباخته و در این بازی ها یک پیروزی و چهار تساوی داشته است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: